Apsekojot atlīdzību pieteikumu pieredzi par smagākajiem auto negadījumiem, apdrošināšanas AS “Balta” ir identificējusi vietas, kur stacionāro fotoradaru izvietošana būtu visnepieciešamākā. Daļa no Latvijā paredzētajām radaru izvietošanas vietām sakrīt ar teritorijām, kuras kā potenciāli bīstamākās identificētas arī “Baltas” atlīdzību pieteikumos.
Kā zināms no publiskotās informācijas, stacionāros radarus ātruma ierobežošanai ir plānots uzstādīt uz Ventspils-Rīgas šosejas pagriezienā uz Tukumu, kā arī Baltezerā un Jaunolainē. “Baltas” atlīdzību pieteikumi liecina, ka šajās vietās notikuši vairāki nopietni satiksmes negadījumi.
Izskatot atlīdzību pieteikumus, ir fiksētas arī citas vietas, kur novērotas vairākas smagas avārijas, kurās cietuši cilvēki un satiksmes negadījuma seku smagums ir saistāms ar ātruma pārsniegšanu. “Baltas” pieredzē tādas bijušas pie Ķemeru pagrieziena uz Ventspils-Rīgas autoceļa, Granīta ielā Rīgā, uz gājēju pārejas Vangažos un Garkalnē uz autoceļa Rīga-Pleskava, kā arī uz gājēju pārejas Salaspilī, uz autoceļa Rīga-Daugavpils un Ķekavā.
“Nav noslēpums, ka ātruma pārsniegšana var izraisīt negadījumus un radīt nopietnas sekas ne tikai spēkratam, bet arī pasažieru veselībai vai pat apdraudēt dzīvību. Mūsu dati liecina, ka diemžēl sliktā ceļu seguma dēļ KASKO pieteikumu skaits ik gadu pieaug, ļaujot secināt, ka Latvijas autoceļu un pilsētas ielu stāvoklis neuzlabojas. Sliktais ceļu un ielu segums kombinācijā ar ātruma pārsniegšanu strauji palielina risku iekļūt satiksmes negadījumā pat neatkarīgi no laika apstākļiem. Tā kā Latvijā ar 90 kilometriem stundā atļauts braukt gan pa grants, gan asfalta ceļu, seguma stāvokļa dēļ bieži vien pat būtu ieteicams pārvietoties lēnāk par maksimālo atļauto braukšanas ātrumu,” skaidro “Baltas” atlīdzību direktors Ingus Savickis.
“Baltas” atlīdzību izmaksas liecina, ka aizvadītajā gadā smagākajos satiksmes negadījumos vieglajiem auto izmaksātās summas pārsniegušas pat desmit, 20 un vairāk tūkstošus latu. Pērn vistraģiskākais gadījums tika piedzīvots Kārsavas novadā, kad apdzīšanas manevra laikā notika divu auto frontālā sadursme, kuras rezultātā mira automašīnas vadītājs, savukārt negadījuma atlīdzība veidoja 32 740 latus.
Jau ziņots, ka “Baltas” peļņa 2010.gadā pēc nodokļu nomaksas bijusi 1,4 miljoni latu. 2009.gadā “Baltas” peļņa bija trīskārt lielāka – 4,218 miljoni latu.
“Baltas” parakstīto prēmiju apjoms Latvijas apdrošināšanas tirgū bija sasniedzis 31,3 miljonus latu, kas salīdzinājumā ar 2009.gadu ir kritums par 25%.
Savukārt “Baltas” bruto izmaksāto atlīdzību apjoms klientiem 2010.gadā sasniedza 17,7 miljonus latu, un vislielākais atlīdzību apjoms ir izmaksāts nekustamā īpašuma apdrošināšanā, savukārt lielākais izmaksu skaits ir novērojams KASKO, OCTA un īpašuma apdrošināšanas gadījumos.
“Balta” dibināta 1992.gada janvārī. No 2001.gada “Balta” iekļauta Lielbritānijas apdrošinātāju grupā RSA, kas ir viena no pasaulē ietekmīgākajām starptautiskajām apdrošināšanas grupām un šogad svin 300 gadu jubileju.
NOZARE.LV
Komentāri