Sociālo tīklu pakalpojumiem kļūstot arvien pieejamākiem, kā arī mainoties demogrāfiskajiem apstākļiem un strādāšanas veidiem, sagaidāms, ka līdz 2014.gadam 20% darbinieku izmantos sociālos tīklus kā biznesa komunikācijas centrus, uzskata informācijas tehnoloģiju (IT) tendenču analīzes kompānijas “Gartner” analītiķi.
Pēc viņu vārdiem, tā ir viena no daudzajām iespējām, kas radušās komunikācijas, sociālo tīklu un mobilo ierīču jomā.
“Iepriekš uzņēmumi atbalstīja saziņu ar e-pastu un labi strukturētu aplikāciju starpniecību. Šodien sociālās paradigmas saplūst ar e-pastu, tiešsaistes ziņojumu apmaiņu un klātbūtni, radot jaunus sadarbības veidus,” komentē “Gartner” viceprezidente izpētes jautājumos Monika Baso. Viņa gan uzskata, ka sadarbība nevarēs būt pietiekami efektīva, kamēr uzņēmumi šīs iespējas nepadarīs plaši pieejamas un lietotāji nesāks justies komfortablāki, izmantojot tās.
“Gartner” paredz, ka darbaspēka rindas papildinās darbinieki, kuri ir pieraduši komunicēt ar sociālo tīklu starpniecību, taču paralēli viņi izmantos e-pastu. Vienlaikus tiek prognozēts, ka atšķirības starp e-pastu un sociālajiem tīkliem samazināsies. Proti, e-pastos parādās daudzas sociālo mediju funkcijas, piemēram, kontaktu apmaiņas iespējas, bet sociālajos tīklos attīstās e-pasta izmantošanas iespējas.
Baso uzskata, ka progresīvākie uzņēmumi nebaidīsies izmantot inovatīvākus komunikācijas un sadarbības modeļus, ko nodrošina jaunās ierīces un sociālie mediji. Savukārt darbinieki, eksperimentējot ar jaunajām iespējām, varēs radīt jaunas inovatīvas idejas.
Analītiķi lēš, ka tādi ražotāji kā “Microsoft” un IBM e-pasta iekārtām un serveriem veidos saiknes ar sociālajiem tīkliem, tādējādi ar kontaktiem, kalendāriem, darba uzdevumiem varēs dalīties caur e-pastu un sociālajiem tīkliem. No ražotāju viedokļa, pēc “Gartner” speciālistu domām, tirgus konsolidēsies ap “Microsoft” un “Blackberry” tālruņa ražotāju “Research In Motion” (RIM). Pēc ekspertu domām, līdz 2012.gadam RIM un “Microsoft” būs 80% uzņēmumu e-pasta programmatūras tirgus.
NOZARE.LV
Komentāri