Satiksmes ministrija apstiprinājusi Alūksnes novada pašvaldības projektu “Tranzītceļa P43 maršruta rekonstrukcija Alūksnes pilsētā”, piešķirot Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 1,22 miljonu latu apmērā. Tranzīta maršruta rekonstrukcijas projekta kopējais finansējums ir 1,62 miljoni latu, informēja Alūksnes novada domē.
Kā informēja Alūksnes novada domes priekšsēdētāja vietnieks Dzintars Adlers, atbalstu saņēmušais rekonstruējamais tranzīta maršruts būs Tālavas ielas posmā līdz Jāņkalna ielai, Jāņkalna ielā, Helēnas ielas posmā līdz Bērzu ielai un Bērzu ielā no Helēnas ielas līdz Pils ielai.
Kopumā ERAF aktivitātē “Tranzītielu sakārtošana pilsētu teritorijās” finansējuma iegūšanai tika iesniegti 33 projekti no visas Latvijas. Satiksmes ministrija ir apstiprinājusi sešu tranzītielu sakārtošanas projektus. Kā informē Adlers, visus sešus projektus ministrija apstiprinājusi ar nosacījumiem, kas jāizpilda 15 darba dienu laikā. Alūksnes novada pašvaldības projektā veicamās izmaiņas nav sarežģītas un tiks izpildītas norādītajā laikā.
No ERAF projekta “Tranzītceļa P43 maršruta rekonstrukcija Alūksnes pilsētā” atbalstāmajām izmaksām jāizņem divu autostāvvietu ierīkošana ielas rekonstrukcijas posmā. Alūksnes novada pašvaldībai šo autostāvvietu ierīkošana būs jāfinansē no sava budžeta.
Projektā paredzēta pilna ielas seguma rekonstrukcija, bruģakmens ietvju izbūve, lietus kanalizācijas ierīkošana. Gājēju drošības uzlabošanai vairākos ielas posmos tiks izveidotas satiksmes drošības barjeras. Rekonstrukcijas projektā paredzētais ielas platums ir 7,5 metri, izņemot Jāņkalna ielas posmu no Glika ielas līdz Helēnas ielai, kur apkārtējās vides apbūve ierobežo izbūvēt ielu platāku par septiņiem metriem un Bērzu ielu, kas projektā paredzēta izbūvēt ar astoņus metrus platu brauktuvi, kas pieslēdzas Pils ielas rekonstrukcijas projektam, kur brauktuves platums arī ir astoņi metri.
Projektā paredzēts izveidot piecas sabiedriskā transporta pieturvietas ar brauktuves paplašinājumu un pasažieru platformu, kas būs aprīkotas ar pieturas paviljonu, soliņu un atkritumu urnu. Atsevišķos posmos plānota apgaismojuma balstu nomaiņa un jaunu balstu izvietošana, kā arī prettrokšņu stādījumu izveide.
Projektā ir iekļauta apļveida krustojuma izbūve Helēnas un Bērzu ielu krustojumā, jo šis ir no satiksmes drošības viedokļa drošākais krustojumu veids.
Lai uzlabotu satiksmes drošību, Bērzu ielā plānots izveidot no brauktuves nodalītu transportlīdzekļu stāvvietu. No brauktuves atdalītu stāvvietu plānots ierīkot arī Helēnas un Jāņkalna ielas krustojumā, kur autovadītāji jau pašlaik novieto savus transportlīdzekļus, nereti radot satiksmei bīstamas situācijas.
LETA jau ziņoja, ka Satiksmes ministrija ir apstiprinājusi sešus tranzītielu sakārtošanas projektus, kuriem kopējais pieejamais ERAF līdzfinansējums ir 10,84 miljoni latu.
LETA
Komentāri