Amatas novada dome, analizējot datus par dzimstību un skolas vecuma bērnu skaitu Skujenes pagastā, secinājusi, ka pagastā ar laiku paliks viena pamatskola. Līdz šim tās ir divas – Skujenes un Sērmūkšu. Pēc reģionālās reformas Skujenes pamatskola, lai gan atrodas Amatas novada pašvaldībā, patiesībā ir Vecpiebalgas novada pārziņā. Sērmūkšu pamatskolu apsaimnieko Amatas pašvaldība.
Abas pašvaldības ir nobriedušas sarunām par skolu nākotni. Visticamāk, netālu izvietotās skolas, sākot ar 2017.vai 2018. gada septembri, tiks apvienotas. Kā tas varētu notikt, to vēl lems un grafiku apvienošanai izstrādās darba grupa. Grupu vadīs abu pašvaldību priekšsēdētājas – Elita Eglīte un Ella Frīdvalde- Andersone. Grupa darbu sāks vasaras beigās, tad arī paredzēta Vecpiebalgas un Amatas novada deputātu tikšanās.
“Šajā mācību gadā abās skolās mācību darbā viss būs pa vecam, kaut arī uz pirmo klasi kā vienā, tā otrā skolā būšot ne vairāk par diviem trim bērniem,” situāciju raksturoja Elita Eglīte. “Augusta beigās Amatas novada pašvaldība rīkos vasaras nogales tikšanos ar visu novada skolu direktoriem. Deputāti runās par situāciju, kurā samazinās skolu audzēkņu skaits. Pieredze liecina, ka vasaras sākumā direktoriem par jaunuzņemamajiem audzēkņiem visbiežāk ir nepamatoti optimistiskas prognozes. Piemēram, cerēto astoņu skolēnu vietā skolā iestājas uz pusi mazāk. Ir jau bijuši gadījumi, ka atnāk tikai viens.”
Mazo lauku pamatskolu un arī vidusskolu nākotni lielā mērā noteiks arī Izglītības un zinātnes ministrijas uzstādījumi. Valsts nupat raidījusi signālu, ka nedos mērķdotāciju vidusskolu pedagogu algām, ja klasēs būs mazāk par 12 audzēkņiem. “Mēs esam apsolījuši Nītaures vidusskolas pedagogiem, ka vēl divus gadus skolā būs 10. -12. klases, ja katrā klasē būs astoņi audzēkņi. Ja divu gadu laikā tas nepiepildīsies, tad sekos domes lēmums, saistīts ar pašvaldības finansējuma samazinājumu skolai,” uzsver E.Eglīte un piebilst, ja vēl ātrāk finansējumu atņems valsts, tad risinājums būs viens – vidusskolas klases laukos nepastāvēs.
Komentāri