Pedagoģiskai konferencei Latvijā “Izglītības iestāde mūsdienu pasaulē” šoziem bija izraudzītas Cēsis. Pasākuma rīkošanu veicināja izglītības iestāde “Radošuma pils”. Tā izveidota, lai apmācītu trenerus un dažādu nozaru pārstāvjus iedvesmoties no praksē balstītiem veiksmes stāstiem.
Konferences dalībniekus – skolotājus no Ventspils līdz Balviem – uzņēma Cēsu Valsts ģimnāzijas pedagogi. Konferencē piedalījās arī Cēsu novada skolu skolotāji.
“”Radošuma pilī” apvienotie treneri dalās ar piemēriem, kas palīdz veidoties personībām, palīdz izaugsmes veicināšanā,” uz Cēsīm atbraukusi, uzsvēra “Radošuma pils” vadītāja Ieva Kimonte. Viņa piebilda, ka starp “Radošuma pils” treneriem ir cēsniece Lauma Abramsone. Viņas prakse – gadu no gada veiksmīgi sagatavot Cēsu Valsts ģimnāzijas skolēnu komandas debašu turnīriem Latvijas un starptautiskā mērogā.
Pedagoģiskajā konferencē uzstājās treneri, kuru ikdienas darbs ir skolās vai augstskolās Rīgā, Valmierā, Ērgļos un citur. Otrajā semināra daļā “Radošuma pils” lektoriem piepulcējās arī Cēsu Valsts ģimnāzijas pedagogi Inga Ozola, Selga Goldmane un Ineta Ābola, Ina Gaiķe un Agrita Bartusēviča.
“Ikdienā daudzas vērtības cenšamies novērtēt materiāli, bet cik tad maksā domāšana, idejas, intelektuālais īpašums? Domāšana ir cilvēka svarīgākais resurss, un radošums spēj ienest pārmaiņas dzīvē,” klausītājiem sacīja ekonomikas skolotāja Inga Ozola, stāstot par savām radošajām idejām.
Kā atbalstīt radošuma attīstību skolēnos, lai viņi to varētu izmantot dažādās dzīves jomās? Cik radošam mūsdienās jābūt pedagogam – šo tēmu divās lekcijās iztirzāja Latvijas Kultūras koledžas Attīstības centra vadītājs Raimonds Ozols.
Par šo pašu tēmu, ka skolā vairāk jāmāca radošums, to apstiprinot vai noliedzot, sarunājās divas komandas. Vienā spēlēja Cēsu Valsts ģimnāzijas absolventi Jānis Tilaks un Emīls Lukjanskis, otrā “Radošuma pils” pārstāvji Ieva Kimonte, kā arī Inese Šaudiņa no Ērgļu vidusskolas. Prasmē izteikt viedokli, to argumentēt, kā arī uzdot pretējā viedokļa pārstāvjiem āķīgus jautājumus – tādā debašu atmosfērā aktīvi tika iesaistīti arī klausītāji. Auditorija kļuva par debašu līdzdalībniekiem, ar aplausiem atbalstot vienu vai otru no izteiktajiem viedokļiem.
Šai pedagogu mācību dienai noslēdzoties, skolotāji saņēma apliecības par apgūtu mācību posmu.
Komentāri