Skolotāju zināšanas, azarts, arī modernās tehnoloģijas kļuvušas par iemeslu tam, ka Cēsu 2. pamatskolā daudzi skolēni angļu valodu atzinuši par iemīļotāko mācību priekšmetu.
“Man patīk, ka klasē ir vairāki datori, lielais ekrāns, uz kura rāda vārdus un attēlus, kad mēs apgūstam kādu jaunu tēmu angļu valodā. Man ir liels prieks mācīties, jo skolotāja ir jauka un ar humora izjūtu. Mēs sameklējam internetā arī kādu dziesmiņu un tad stundā uzdziedam,” tā par Līvijas Ambaines vadītajām stundām jaunāko klašu skolēniem saka Linda Šulmeistare.
“Katru dienu pēc stundām bija mēģinājums lugai angļu valodā par troļļiem. Brīvā laika tikpat kā nebija. Tajā dienā, kad pārģērbušies gājām uz skolu, visi smaidīja,” tā par gatavošanos angļu valodas pēcpusdienai stāsta Alise Dubkēviča.
“Priekšnesumi bija smieklīgi un atraktīvi, koncerts izdevies, jo visiem patika. Tajā dejoja, dziedāja, stāstīja, bet man visvairāk patika abi reperi,” par skolotāju Jolantas Berkoltes un Sandras Karitones vecākajām klasēm rīkoto valodu nedēļas noslēgumu teic Matīss Leimanis.
Visas trīs skolotājas aizrautīgi strādā, lai stundās apgūtā angļu valoda bērniem šķistu dzīva, saistīta ar reālo pasauli, lai tai būtu pielietojums. Projekti un valodu nedēļas noslēguma sarīkojumi bija tam apliecinājums. “Sausi angļu valoda vairs netiek mācīta,” skaidro L.Ambaine, kuras vadītajām stundām jaunākajās klasēs netrūkst režijas, jo bērni iesaistās dialogos, uzdzied, bet valodu nedēļa vainagojās ar aizraujošu priekšnesumu virkni. “Bērni grib mācīties un ar katru gadu kļūst arvien zinošāki, bet tādi notikumi kā valodu nedēļa ļauj sarosīties pat vislielākajiem delveriem, un viņi fantastiski izpilda uzdoto, rāda vērā ņemamu sniegumu angļu valodā. Noslēguma sarīkojumā zāle virmoja no dziesmām, kuras ar aizrautību un mirdzumu acīs tagad varēja dziedāt visi kopā.”
J.Berkolte, kura 2. pamatskolā strādā pirmo gadu, augstu vērtē ne vien kolēģes L.Ambaines enerģiju un zināšanas priekšmeta pasniegšanā, no kā var pamācīties, bet arī skolas sagādātās tehniskās iespējas, kas atraisa skolotāju iespējas. Modernizētā valodas mācīšana, arī skolotāju radošā komanda, emociju un sacensību gara uzturēšana jauniešos – tas viss radījis situāciju, ka angļu valoda ir topā, ka to vēlas mācīties un ka valodas zināšanu apguvē ir labi rezultāti.
“Visinteresantākais, ka angļu valodā par sakāmvārdiem dabūju 1. vietu. Sākumā neticēju, jo tā bija pirmā reize, kad kādā nozīmīgā, grūtā priekšmetā gūstu tik labus panākumus. Ja arī turpmāk mācīties būs interesanti, es varētu angļu valodā likt arī eksāmenu,” spriež Lauris Pūcītis.
“Valodu nedēļa skolēniem paliks atmiņā ar komandu darbu, projektiem, izstādi, mēģinājumiem un noslēguma pasākumu,” ir pārliecināta L.Ambaine. “Katrs bērns bija lepns par savu veikumu, jo bieži skanēja vārdi – tas ir mans darbs, to es veicu, tā ir mana ģimene. Cauri vīdēja prieks par zināšanām.”
Komentāri