Informācijas meklētājs “Google” labi zināms ikvienam interneta lietotājam. Daudziem šis reklāmas biznesa gigants gan ir liela mīkla, taču ne Līgai Strazdiņai (25 gadi) no Raunas novada Gatartas. Pašmācībā apguvusi nepieciešamās zināšanas, ceturto gadu viņa veiksmīgi sevi pierāda kā “Google AdWords” lietpratēja. Sastapu Līgu pirms divām nedēļām Jaunpiebalgas vidusskolā. Kā bijusī skolas audzēkne viņa tika uzaicināta uz Karjeras dienu, lai skolotāju vietā stātos klases priekšā un vadītu mācību stundas par savu izaugsmes ceļu. Ko nozīmē strādāt “Google” vidē, vēlējāmies pastāstīt arī saviem lasītājiem. Sekojot sapņiem
“Druvai” Līga pastāstīja, ka ir beigusi studijas tūrisma uzņēmējdarbībā, patlaban strādā par interneta mārketinga speciālisti Rīgā, taču brīvajā laikā labprāt ceļo, spēlē pludmales volejbolu un ziemā Cēsu pusē, Žagarkalnā, strādā par instruktori un vada snovborda akadēmiju.
“Vidusskolā man bija divi sapņi, vēlējos kļūt par viesnīcu speciālisti un snovborda instruktori. Cenšoties tos īstenot, pēc 11. klases sāku strādāt viesnīcā „Hotel Cēsis”. Vēlāk guvu pieredzi darbā arī vairākās Rīgas viesnīcās, vienlaikus studējot „Turības” Starptautiskā tūrisma fakultātē. Rakstot diplomdarbu, pievērsos interneta mārketingam, kas manu sapni par darbu viesnīcā krietni novirzīja no kursa,” stāsta Līga un atminas: „Sagadījās, ka viesnīcu, kur tolaik strādāju, slēdza, un es devos strādāt uz viesnīcu Maltā. Tur sapratu, ka ar četriem darba gadiem dažādās viesnīcās mans sapnis par šo nodarbošanos ir izsapņots. Pievērsos citām lietām, visvairāk mani aizrāva interneta mārketings.” Darbs sirdspriekam
Atgriezusies Latvijā, Līga steidza piepildīt otru sapni – kļuva par snovborda instruktori. Pirms diviem gadiem Somijā viņa ieguva 2. līmeņa snovborda instruktora sertifikātu, ko akceptējusi arī Starptautiskā slēpošanas, snovborda instruktoru asociācija, tagad jauniete Žagarkalnā un Rīgas Sniega parkā vada snovborda akadēmiju. Tajā Līga māca bērnus un jauniešus no sešu līdz 18 gadu vecumam, palīdzot apgūt snovborda braukšanu no pašiem pamatiem, uzlabot karvinga tehniku vai iemācīties frīstaila pamatelementus. “Uz kalna esmu tikai nedēļas nogalēs. Pērn izveidotā akadēmija ir tikai manam sirdspriekam, snovošana joprojām ir mans hobijs. Turklāt šoziem šo nodarbi izvērst traucēja sniega trūkums, kas snovot ļāva vien mēnesi,” teic Līga. Latvijā atzīta speciāliste
Pirms četriem gadiem Līga pašmācības ceļā apguva interneta mārketinga zināšanas. Veiksmīgi nokārtojusi visus “Google AdWords” sertifikātus, kas ļauj strādāt ar “Google” reklāmām, uzsāka darbu starptautiskā aģentūrā „Idea Group”, kas patlaban ir viena no lielākajām pilna servisa aģentūrām Latvijā. Par sevi Līga saka, ka ir uz rezultātiem balstīta mārketinga entuziaste. Darbs viņai ir ļoti tīkams, jo “Google” ir ārkārtīgi interesanta struktūra, kas arvien sniedz ko jaunu un pārsteidzošu.
No Līgas stāstītā noprotams, ka jo vairāk interneta lietotāji izmanto “Google” produktus – meklētāju, pārlūkprogrammu, sociālos tīklus, aplikācijas, e-pastu, emuārus un citus – , jo vieglāk un precīzāk var nomērķēt reklāmu, piedāvājot konkrētajam lietotājam tieši interesējošo informāciju.
Līga pastāsta arī par priekšrocībām, kādas bauda uzņēmuma darbinieki: “Google” zināma kā viena no labākajām darbavietām pasaulē. Uzņēmums arī interneta mārketinga aģentūrām Latvijā rīko dažādus izglītojošus pasākumus. Esmu pabijusi “Google” Eiropas centrālajā birojā Dublinā un redzējusi, kā tur noris darbs. Pārliecinājos, ka dzirdētie nostāsti par brīvo darba vidi ir patiesi, “Google” darbinieki ne tikai ļoti nopietni strādā, bet arī radoši atpūšas un rod iedvesmu jaunām idejām. Minamas kaut vai atpūtas telpas, kas atšķiras cita no citas ar tematisku interjeru un dizainu. Tas ir tikai viens piemērs, kā “Google” darbiniekus iedvesmo un motivē radoši strādāt.” Ikdiena starp reklāmām
Līgas ikdiena aizrit, veidojot “Google AdWords” reklāmas un analizējot īstenoto kampaņu datus. Mudināta pastāstīt par to, kas ir un kā darbojas “Google” reklāma, Līga paskaidro, ka tā nav uzbāzīgā reklāma, kas nevietā iestarpinās, skatoties televizoru vai klausoties radio. “Google” reklāma lietotāju atrod internetā un parādās tajā brīdī, kad klients izteicis vajadzību pēc produkta vai pakalpojuma. “Google AdWords” ir populārākais un veiksmīgākais reklāmas risinājums internetā.
“”Google” reklāmu mēs redzam, kad informācijas meklētājā ievadām sev interesējošo produktu, pakalpojumu, pasākumu nosaukumu. Pirmās trīs pozīcijas un labās malas sleja ir reklāma, kas ir daļa no tām, ko veidoju,” stāsta Līga un bilst, ka Latvijā pēc mājas lapu apmeklējumu datiem “Google” ir pārliecinošs līderis: „Dati rāda, ka tā ir populārākā mājas lapa, to ļoti daudzi izmanto. Tādēļ tā ir pievilcīga arī reklāmdevējiem – ar savu reklāmu tie vēlas būt tur, kur ir cilvēki.”
Uzziņai Līga pastāsta, ka otrs apmeklētākais portāls ir “Youtube”, kas šomēnes nule kā Latvijā ienācis oficiāli. „Tas nozīmē, ka tiks mainīts ne vien domēns, bet arī tagad tur varam izvietot reklāmu. Iespējams, klientiem tas nepatiks, taču reklāmdevējus šī iespēja priecē. Interneta lietotājiem gan jāsaprot, ka “Youtube” nav televīzija, reklāmu ērti iespējams izlaist,” pamāca Līga un skaidro, ka “Google” piedāvā dažādus reklāmas risinājumus. Uzņēmumam ir izveidots savs reklāmas tīkls “Google Dislay Network”.
„Piemēram, es izveidoju un “Google AdWords” sistēmā ielieku reklāmu. Tā rādās pa visu tīklu dažādās mājas lapās, Latvijā populārākās šajā tīklā ir ss.lv, jau minētā youtube.lv, mobilo telefonu aplikācijas un citas,” teic Līga.
Līgas stāsts – brīvā un aizrautīgā runa par “Google” darbības slāņiem, kas vienkāršajam interneta lietotājam paliek neredzami – aizrauj un liek manīt, cik “Google” ikdienā ir svarīga mūsdienīgam cilvēkam, un pārsteidz, cik apjomīgi darba un tehnoloģiju resursi tiek ieguldīti, lai atvieglotu interneta lietotāju ikdienu. Anda Dzenža
Komentāri