Par to stāsta Arkādijs Suškins, kapitāldaļu turētāja atbildīgais pārstāvis SIA “Cēsu maksas autostāvvietas”, un Jānis Kamšs, SIA “Cēsu maksas autostāvvietas” valdes loceklis.
– Atšķirībā no citām Latvijas mazpilsētām, Cēsu centrs jau vēsturiski veidojies ļoti kompakts. Tajā atrodas sabiedriska rakstura ēkas, piemēram, tiesas nams, kultūras centrs, bankas, pilsētas dome, autoosta. Pēdējos gados transporta līdzekļu kustības intensitāte krasi palielinājusies. Saskaņā ar statistikas datiem Cēsīs reģistrēti vairāk nekā 25 tūkstoši transporta līdzekļu. Pēc veiktās uzskaites Vienības laukumu šķērsojošās ielās stundas laikā transporta līdzekļu plūsma ir līdz 420 vienībām, kas pierāda, ka nepieciešams regulēt autotransportu pilsētas centrā. Ja to nedarītu, tad centrs būtu pilns ar transporta līdzekļiem, kurus cilvēki novieto nevis īslaicīgi, bet strādājošie uz visu dienu atstāj savus auto, un iebraucējiem nebūtu kur palikt. Par uzņēmumu un iestāžu transporta līdzekļu novietošanu jārūpējas iestāžu vadītājiem. Savos iekšpagalmos jāveido novietnes, jo ielas domātas auto īslaicīgai novietošanai, lai cilvēks var aiziet, piemēram, uz ofisu, pie zobārsta, tur, kur nepieciešams.
Ir vairākas pilsētas, kurās darbojas maksas automāti. Cēsīs maksa nav augstākā, tikai 30 santīmi par stundu. Kad uzlikām kases automātus, cilvēkiem radās iespēja pirkt biļeti uz laiku, cik nepieciešams.
Agrāk bija pretenzijas, uzskatām, ka pamatotas, jo tad vēl arī grantētais laukums bija maksas. Tad autovadītājiem patiešām bija grūti atrast stāvvietu, kur automašīnu novietot pilsētas centrā bez maksas. Tagad tā nav.
SIA “Cēsu maksas autostāvvietas” mērķis ir visu nopelnīto naudu ieguldīt pilsētas infrastruktūras uzlabošanā. Stāvvietu pastāvēšanas sešu gadu laikā ielu un ietvju sakārtošanai iztērēti vairāk nekā deviņi tūkstoši latu. Cēsu 800 gadei ieguldīti vairāk nekā pieci tūkstoši latu. Uzskatām, ka atrasts pareizais risinājums transporta plūsmas regulēšanā un līdzekļu izlietošanā pilsētas ielu un ietvju sakārtošanai.
Komentāri