Trešdiena, 3. jūlijs
Vārda dienas: Benita, Everita, Verita, Emerita

Kāpēc autoostas būvniecība bija jāatliek uz mēnesi

Druva
00:00
29.10.2008
5

Pagājušajā nedēļā beidzās publiskā apspriešana par jaunās Cēsu autoostas būvniecību Raiņa ielā 33 un notika arī domes deputātu sēde, kurā tika spriests par publiskās apspriešanas rezultātiem. Deputāti pēc pusotras stundas garām diskusijām pieņēma lēmumu vēl uz mēnesi atlikt būvniecības ieceri, to pamatojot, ka vēl šī mēneša laikā jāmēģina vienoties ar VAS “Latvijas Dzelzceļš” par kopīgu Cēsu dzelzceļa stacijas telpu izmantošanu nākotnē un to sakārtošanu.

Raitis Sijāts, Cēsu pilsētas domes deputāts (Pilsoniskā savienība), balsoja par autoostas būvniecību:

– Nevajadzīga spēka demonstrēšana. Tā diemžēl jāsaka par 23. oktobra Cēsu pilsētas domes sēdi, kurā tika izskatīts pilsētas un rajona iedzīvotājiem tik svarīgais jautājums „Par būvniecības ieceres par apbūvi Raiņa ielā 33, Cēsīs, publiskās apspriešanas rezultātiem”. Protams, labāk simts reizes nomērīt, pirms griezt. Bet šajā gadījumā problēmas ar dzelzceļa stacijas ēkas īpašnieku – Latvijas valsts dzelzceļu – , ar kuru a/s “CATA” nomas līgums nav noslēgts, ir milzušas gadiem, precīzāk, kopš 2001. gada. Tieši tādēļ ”CATA” vadība kopīgi ar Cēsu rajona padomi kārtējo reizi nākusi ar iniciatīvu, lai problēmu risinātu. Visi gribam mūsdienu prasībām atbilstošas telpas, jo gan auto, gan dzelzceļa stacija ir pilsētas vizītkarte. Bet, iegriežoties dzelzceļa stacijas vēsturiskajā ēkā, vairāk velk pēc padomju laikiem sliktākajā izpildījumā. Cik neesam runājuši par smaržīgajām tualetēm, cik par nepieciešamību atvērt bagāžas glabātavu, kafejnīcu? Bet galvenais, pasažieriem vajag sakārtotas uzgaidāmās telpas, darbiniekiem – mūsdienīgus darba apstākļus.

Jāatzīst, ka līdz domes sēdei gan publiski nekas neliecināja, ka plānots lēmumu par būvniecības uzsākšanu atlikt. Lai gan bija jau sagatavoti trīs gala varianti – apstiprināt būvniecības ieceri, pagarināt būvniecības ieceres par apbūvi Raiņa ielā 33 publisko apspriešanu uz divām kalendārajām nedēļām un noraidīt a/s “CATA” būvniecības ieceri. Gan domes tautsaimniecības komitejā 17. jūlijā, gan domes 31. jūlija sēdē “Par būvniecības publiskās apspriešanas ierosināšanu” lielu pretinieku nebija. Arī publiskā apspriešana parādīja samērā lielu iedzīvotāju aktivitāti un atbalstu iecerei. Arī 7.oktobrī Cēsu rajona stratēģiskās plānošanas komisijas un finanšu komitejas apvienotajā sēdē jautājums tika izskatīts. Par situāciju un sarunu gaitu ar “LDz” ziņoja domes priekšsēdētājs Gints Šķenders.

Ideja ir tāda, ka Cēsu rajona padome ieguldīs naudu, lai kopīgi ar ”CATA” uzbūvētu modernu autoostu, par ko būs prieks cēsniekiem, viesiem. Pamatoti Cēsīs lepojamies ar jauno moderno skolu, sakārtoto pilsētu, daudzajām brīnišķīgajām iecerēm, kas plānotas un noteikti izdosies, neskatoties uz ekonomiskajām grūtībām. Taču šoreiz viss nav tik vienkārši, kā gribētos. Jau kopš deviņdesmito gadu beigām arī pašvaldībās diemžēl ir ienākusi tā pati lielā politika, tiesa gan, vairāk par saimnieciskiem jautājumiem. Arī Cēsu domē ir ievēlēti labi, spējīgi, talantīgi cilvēki. Taču lielākā pašvaldībā, kāda ir arī Cēsīs, veiksmīga saimniecisko jautājumu risināšana, it īpaši valsts investīciju piesaiste, nav iespējama bez nopietna atbalsta no partijas vadības. Reti kurš nav pamanījis pēdējo gadu pozitīvas pārmaiņas pilsētā. Nešaubos, Tautas partijas jaunā vadība, ja ļoti vēlētos, spētu atrast kopīgu valodu ar LPP vadītāju, satiksmes ministru Aināru Šleseru. Un jautājumu par stacijas ēku atrisinātu. Taču man nav un arī nebūs pieņemams viedoklis – ja tie neesam mēs, kas būvējam, tad būvēt nevajag. Neskatoties uz to, ka ēka taču paliks pilsētā, prom būvi neviens neaiznesīs! Tādēļ lēmuma atlikšanu par jaunās autoostas būvniecību uzskatu par klaju pozīcijas spēku demonstrēšanu un nekonsekvenci, ar mērķi būvniecības uzsākšanu apzināti novilcināt.

Gunta Bērziņa, Cēsu pilsētas domes deputāte (Tautas partija), balsoja par būvniecības ieceres atlikšanu uz mēnesi:

– Sākumā vairāk nosvēros par labu tam, ka balsošu “par”, taču, domes sēdes laikā atklājās – domes priekšsēdētājs ir ievadījis sarunas ar “Latvijas Dzelzceļu” un pēc viņa teiktā sapratu, ka šīs sarunas varētu turpināties. Tādā gadījumā domāju, ka mēnesis neko daudz neizšķir. Ja šīs sarunas beigsies labvēlīgi un “LDz” piekritīs telpas nodot Cēsu pašvaldībai vai vienkārši vienosies sadarboties ar a/s “CATA”, tad noteikti uzskatu, ka lietderīgāk būtu ieguldīt līdzekļus un sakopt pašreizējo dzelzceļa ēku un iekārtot tur modernu autoostu. Ja pēc mēneša sarunas nebūs virzījušās uz priekšu vai tās būs negatīvas, neapšaubāmi, nākamajā balsojumā balsošu par jaunās autoostas celtniecību Raiņa ielā 33.

Jā, par šo jautājumu ir diskutēts jau daudzus gadus, bet domāju, ka šīs sarunas nav bijušas visu laiku vienmērīgi intensīvas. Ir mainījusies šo gadu laikā arī “LDz” vadība. Šīs sarunas pilsētas priekšsēdētāja darbībā aktīvākas kļuvušas tieši pēdējā gadā. Nav tā, ka deputāti neņemtu vērā sabiedriskajā apspriešanā iedzīvotāju izteikto pozitīvo lēmumu par autoostas celtniecību. Jautājumu par būvniecību deputāti atkārtoti izskatīs jau pēc mēneša. Nedomāju, protams, ka ir labi, ja pasažieriem jāstāv salā vai lietū. Bet tik daudz, cik jāgaida autobuss, var jau uzkavēties dzelzceļa stacijas telpās. Arī pati ik pa laikam izmantoju sabiedriskā transporta pakalpojumus un eju dzelzceļa ēkā iegādāties autobusa biļeti. Domāju, ja ir mazākā cerība sakārtot stacijas ēku, tad nevajag to pazaudēt.

Artis Rasmanis, Cēsu pilsētas domes deputāts (Tautas partija), balsoja par būvniecības ieceres atlikšanu uz mēnesi:

– Domāju, ka loģiskāk būtu sakārtot to stacijas ēku, kas pilsētā jau ir. Nesaskatu problēmas tajā, vai jaunā ēka būtu arhitektoniski iederīga vai neiederīga. Drīzāk varētu runāt par satiksmes plūsmas regulēšanu nākotnē, lai ap uzbūvēto autoostu neveidotos sastrēgumi. Esmu par to, ka jāsakopj esošā ēkā. Turklāt domāju, ka mēneša laikā nekas slikts nenotiks, ja jau tik ilgi ir gaidīts. G. Šķenders ir apņēmies šo jautājumus ar “LDz” mēneša laikā atrisināt. Ja nekas pēc mēneša nebūs mainījies un nebūs panākta konstruktīva vienošanās ar “LDz”, nākamajā balsošanas reizē pacelšu roku “par” jaunās autoostas būvniecību.

Sagatavojusi Liene Lote Grizāne

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Saistītie raksti

Kur drošība grūtā brīdī

12:27
02.07.2024
26

Šo sezonu neuzsāka otrs lielākais dārzeņu audzētājs    SIA “Rītausma” Jēkabpils pusē. Veikalos vairs nav un nebūs gurķu, tomātu ar uzlīmi “Rītausma”.    Pēc 30 gadiem, kuros attīstīta mūsdienīga dārzeņu audzēšana, uzbūvēta infrastruktūra, darbs pārtraukts. Iemesls – Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parāds, kas uz 19.jūniju bija 128 782 eiro.    2020.gadā SIA “Rītausma” […]

Seniori ir svarīgi, bet nedrīkst aizmirst par jauniešiem

12:26
01.07.2024
21

Sociālajā jomā strādājošie uzsver, ka mūsdienās, kad sabiedrība noveco, saprotams, ka pastiprināti tiek domāts par senioriem, bet nedrīkst aizmirst arī jauniešus. To saka līdzšinējais novada Sociālā dienesta vadītājs Ainārs Judeiks, norādot, ka būtiska šajā darbā ir arī prevencija, kas vērsta uz bērniem un jauniešiem. To pieminēja arī Cēsu pilsētas pansionāta direktore Inga Gunta Paegle, vērtējot, […]

Manifestēt savu realitāti. Kas tas par zvēru?

12:25
30.06.2024
18

Pēdējā laikā arī mūsu zemē populārs kļuvis vārds “manifestēt”! Anglicisms, kas daudziem nerada skaidrību – ko gan tas īsti nozīmē? Izrādās, kaut ko manifestēt nozīmē padarīt savus sapņus, mērķus un centienus par realitāti, ticot, ka tos patiešām iespējams sasniegt. Visam pamatā ir ideja, ka, ticot, ka patiešām varat kaut ko izdarīt, un koncentrējot savas domas […]

Lielā politika un karš

12:24
29.06.2024
23

Ukraina otrdien, 25. jūnijā, oficiāli sāka iestāšanās sarunas ar Eiropas Savienību (ES). Protams, tas nozīmē vairākus gadus ilgu procesu, tā laikā valstij ne tikai jāpārņem Eiropas Savienības normatīvās prasības, bet arī jāpierāda, ka sabiedrība un valsts pārvalde ir gatava pievienoties blokam. Šonedēļ ES ir vieno­jusies par jaunām sank­cijām pret Balt­krieviju. Ir zināms arī , ka […]

Noguruši no ziņu virsrakstiem…

12:29
27.06.2024
20

Raugoties TV ekrānā uz kādu no daudzajiem ziņu raidījumiem, pamanīju tekstu, kas rotāja ekrāna apakšmalu, ka kādā pasaules mēroga pētījumā apstiprinājies – cilvēki arvien mazāk seko līdzi ziņām. Atskār­tu, ka šim apgalvojumam absolūti piekrītu arī pati. Un, šķiet, daļai paziņu, tuvāku un tālāku, pēdējā laikā bija līdzīgs viedoklis. Ir skaidrs, ka ziņu mērķis vairs pat […]

Nemainīgie priekšstati

09:58
25.06.2024
30

Katram no mums, arī tautām un nācijām ir savi priekšstati par to, kādi esam, nereti ar laiku tie mēdz arī vairāk vai mazāk mainīties. Izskatās, ka Krievijas Federā­cijas iedzīvotāju priekšstati un uzskati tomēr nemainās, gan domājot par lielāko ienaidnieku, gan pašiem par sevi. Nav noslēpums, ka Krievijā vara to atbalsta un iedzīvotāji dzīvo priekšstatos, ka […]

Tautas balss

Pļauj, ka putekļi pa gaisu

10:12
02.07.2024
22
Priekulietis A. raksta:

“Priekuļu centrā pagājušajā nedēļā pašvaldība pļāva zāli, putekļi vien gāja pa gaisu. Zā­līte tik īsa un nīkulīga, ka tur nav, ko pļaut. Bet laikam jau noteiktie kvadrātmetri jāno­pļauj, citādi nesaņems naudu. Manuprāt, pļaušanu nevajadzētu organizēt pēc grafika, bet gan tad, kad tas nepieciešams,” pārdomās dalījās priekulietis A.

Zāļu ražotāji negodprātīgi

12:29
28.06.2024
18
Lasītāja raksta:

“Re nu! Eiropā ražotāji zāļu cenas valstīm nosaka slepeni, mazākās un nabadzīgākās valstis maksā vairāk. Tāpēc jau arī mums ir tik dārgi medikamenti un jauno zāļu maz. Te būtu gudri, ja, piemēram, Baltijas valstis vienotos un iepirktu vajadzīgo kopā. Bet varbūt jautājums jārisina Eiropas Savienības līmenī?” sprieda lasītāja.

Autobusu pieturā lietū un vējā

12:29
28.06.2024
59
Vilma raksta:

“Ikdienā diezgan bieži nākas ar autobusu braukt no Valmieras un Cēsu autoostas. Autobusa gaidīšanu abās pilsētās nevar salīdzināt. Valmierā nojume pasargā pasažierus no lietus un saules, Cēsīs pa bedrainu laukumu no stacijas ēkas var aizklunkurēt līdz pieturai, sēdēt uz soliņa, lai kādi laikapstākļi, un skatīties uz apdrupušo mūra sienu,” pārdomās dalījās Vilma un piebilda, ka […]

Pasaki, kas ir tavs draugs…

10:01
25.06.2024
26
Politikas vērotājs raksta:

“Kā gan Krievijas sabiedrība var nejusties pazemota, ja viņu valsts līderim jāslēdz vienošanās ar visu citu pasaules valstu ignorēto un nosodīto Ziemeļkoreju? Tas taču ir kauns, ka par sabiedroto jāizvēlas kas tāds!” pauda politikas vērotājs.

Vai tiešām ietaupīja

10:01
25.06.2024
22
Zaubēniete raksta:

“Zaubē vairs nav pagasta pārvaldes. Nezinu, cik daudz paš­valdība ietaupīja, bet cilvēkiem gan tagad grūtāk. Nav speciālista, kas var pastāstīt par visiem jautājumiem pagastā, par katru jāiet pie cita darbinieka. Kad bija pārvalde, bija tā kā drošāk, zināji, ka ir, uz kuru paļauties, arī kam prasīt atbildību,” pastāstīja zaubēniete.

Sludinājumi