Pagājušajā nedēļā beidzās publiskā apspriešana par jaunās Cēsu autoostas būvniecību Raiņa ielā 33 un notika arī domes deputātu sēde, kurā tika spriests par publiskās apspriešanas rezultātiem. Deputāti pēc pusotras stundas garām diskusijām pieņēma lēmumu vēl uz mēnesi atlikt būvniecības ieceri, to pamatojot, ka vēl šī mēneša laikā jāmēģina vienoties ar VAS “Latvijas Dzelzceļš” par kopīgu Cēsu dzelzceļa stacijas telpu izmantošanu nākotnē un to sakārtošanu.
Raitis Sijāts, Cēsu pilsētas domes deputāts (Pilsoniskā savienība), balsoja par autoostas būvniecību:
– Nevajadzīga spēka demonstrēšana. Tā diemžēl jāsaka par 23. oktobra Cēsu pilsētas domes sēdi, kurā tika izskatīts pilsētas un rajona iedzīvotājiem tik svarīgais jautājums „Par būvniecības ieceres par apbūvi Raiņa ielā 33, Cēsīs, publiskās apspriešanas rezultātiem”. Protams, labāk simts reizes nomērīt, pirms griezt. Bet šajā gadījumā problēmas ar dzelzceļa stacijas ēkas īpašnieku – Latvijas valsts dzelzceļu – , ar kuru a/s “CATA” nomas līgums nav noslēgts, ir milzušas gadiem, precīzāk, kopš 2001. gada. Tieši tādēļ ”CATA” vadība kopīgi ar Cēsu rajona padomi kārtējo reizi nākusi ar iniciatīvu, lai problēmu risinātu. Visi gribam mūsdienu prasībām atbilstošas telpas, jo gan auto, gan dzelzceļa stacija ir pilsētas vizītkarte. Bet, iegriežoties dzelzceļa stacijas vēsturiskajā ēkā, vairāk velk pēc padomju laikiem sliktākajā izpildījumā. Cik neesam runājuši par smaržīgajām tualetēm, cik par nepieciešamību atvērt bagāžas glabātavu, kafejnīcu? Bet galvenais, pasažieriem vajag sakārtotas uzgaidāmās telpas, darbiniekiem – mūsdienīgus darba apstākļus.
Jāatzīst, ka līdz domes sēdei gan publiski nekas neliecināja, ka plānots lēmumu par būvniecības uzsākšanu atlikt. Lai gan bija jau sagatavoti trīs gala varianti – apstiprināt būvniecības ieceri, pagarināt būvniecības ieceres par apbūvi Raiņa ielā 33 publisko apspriešanu uz divām kalendārajām nedēļām un noraidīt a/s “CATA” būvniecības ieceri. Gan domes tautsaimniecības komitejā 17. jūlijā, gan domes 31. jūlija sēdē “Par būvniecības publiskās apspriešanas ierosināšanu” lielu pretinieku nebija. Arī publiskā apspriešana parādīja samērā lielu iedzīvotāju aktivitāti un atbalstu iecerei. Arī 7.oktobrī Cēsu rajona stratēģiskās plānošanas komisijas un finanšu komitejas apvienotajā sēdē jautājums tika izskatīts. Par situāciju un sarunu gaitu ar “LDz” ziņoja domes priekšsēdētājs Gints Šķenders.
Ideja ir tāda, ka Cēsu rajona padome ieguldīs naudu, lai kopīgi ar ”CATA” uzbūvētu modernu autoostu, par ko būs prieks cēsniekiem, viesiem. Pamatoti Cēsīs lepojamies ar jauno moderno skolu, sakārtoto pilsētu, daudzajām brīnišķīgajām iecerēm, kas plānotas un noteikti izdosies, neskatoties uz ekonomiskajām grūtībām. Taču šoreiz viss nav tik vienkārši, kā gribētos. Jau kopš deviņdesmito gadu beigām arī pašvaldībās diemžēl ir ienākusi tā pati lielā politika, tiesa gan, vairāk par saimnieciskiem jautājumiem. Arī Cēsu domē ir ievēlēti labi, spējīgi, talantīgi cilvēki. Taču lielākā pašvaldībā, kāda ir arī Cēsīs, veiksmīga saimniecisko jautājumu risināšana, it īpaši valsts investīciju piesaiste, nav iespējama bez nopietna atbalsta no partijas vadības. Reti kurš nav pamanījis pēdējo gadu pozitīvas pārmaiņas pilsētā. Nešaubos, Tautas partijas jaunā vadība, ja ļoti vēlētos, spētu atrast kopīgu valodu ar LPP vadītāju, satiksmes ministru Aināru Šleseru. Un jautājumu par stacijas ēku atrisinātu. Taču man nav un arī nebūs pieņemams viedoklis – ja tie neesam mēs, kas būvējam, tad būvēt nevajag. Neskatoties uz to, ka ēka taču paliks pilsētā, prom būvi neviens neaiznesīs! Tādēļ lēmuma atlikšanu par jaunās autoostas būvniecību uzskatu par klaju pozīcijas spēku demonstrēšanu un nekonsekvenci, ar mērķi būvniecības uzsākšanu apzināti novilcināt.
Gunta Bērziņa, Cēsu pilsētas domes deputāte (Tautas partija), balsoja par būvniecības ieceres atlikšanu uz mēnesi:
– Sākumā vairāk nosvēros par labu tam, ka balsošu “par”, taču, domes sēdes laikā atklājās – domes priekšsēdētājs ir ievadījis sarunas ar “Latvijas Dzelzceļu” un pēc viņa teiktā sapratu, ka šīs sarunas varētu turpināties. Tādā gadījumā domāju, ka mēnesis neko daudz neizšķir. Ja šīs sarunas beigsies labvēlīgi un “LDz” piekritīs telpas nodot Cēsu pašvaldībai vai vienkārši vienosies sadarboties ar a/s “CATA”, tad noteikti uzskatu, ka lietderīgāk būtu ieguldīt līdzekļus un sakopt pašreizējo dzelzceļa ēku un iekārtot tur modernu autoostu. Ja pēc mēneša sarunas nebūs virzījušās uz priekšu vai tās būs negatīvas, neapšaubāmi, nākamajā balsojumā balsošu par jaunās autoostas celtniecību Raiņa ielā 33.
Jā, par šo jautājumu ir diskutēts jau daudzus gadus, bet domāju, ka šīs sarunas nav bijušas visu laiku vienmērīgi intensīvas. Ir mainījusies šo gadu laikā arī “LDz” vadība. Šīs sarunas pilsētas priekšsēdētāja darbībā aktīvākas kļuvušas tieši pēdējā gadā. Nav tā, ka deputāti neņemtu vērā sabiedriskajā apspriešanā iedzīvotāju izteikto pozitīvo lēmumu par autoostas celtniecību. Jautājumu par būvniecību deputāti atkārtoti izskatīs jau pēc mēneša. Nedomāju, protams, ka ir labi, ja pasažieriem jāstāv salā vai lietū. Bet tik daudz, cik jāgaida autobuss, var jau uzkavēties dzelzceļa stacijas telpās. Arī pati ik pa laikam izmantoju sabiedriskā transporta pakalpojumus un eju dzelzceļa ēkā iegādāties autobusa biļeti. Domāju, ja ir mazākā cerība sakārtot stacijas ēku, tad nevajag to pazaudēt.
Artis Rasmanis, Cēsu pilsētas domes deputāts (Tautas partija), balsoja par būvniecības ieceres atlikšanu uz mēnesi:
– Domāju, ka loģiskāk būtu sakārtot to stacijas ēku, kas pilsētā jau ir. Nesaskatu problēmas tajā, vai jaunā ēka būtu arhitektoniski iederīga vai neiederīga. Drīzāk varētu runāt par satiksmes plūsmas regulēšanu nākotnē, lai ap uzbūvēto autoostu neveidotos sastrēgumi. Esmu par to, ka jāsakopj esošā ēkā. Turklāt domāju, ka mēneša laikā nekas slikts nenotiks, ja jau tik ilgi ir gaidīts. G. Šķenders ir apņēmies šo jautājumus ar “LDz” mēneša laikā atrisināt. Ja nekas pēc mēneša nebūs mainījies un nebūs panākta konstruktīva vienošanās ar “LDz”, nākamajā balsošanas reizē pacelšu roku “par” jaunās autoostas būvniecību.
Sagatavojusi Liene Lote Grizāne
Komentāri