Piektdiena, 5. decembris
Vārda dienas: Sabīne, Sarma, Klaudijs

Kāpēc autoostas būvniecība bija jāatliek uz mēnesi

Druva
00:00
29.10.2008
13

Pagājušajā nedēļā beidzās publiskā apspriešana par jaunās Cēsu autoostas būvniecību Raiņa ielā 33 un notika arī domes deputātu sēde, kurā tika spriests par publiskās apspriešanas rezultātiem. Deputāti pēc pusotras stundas garām diskusijām pieņēma lēmumu vēl uz mēnesi atlikt būvniecības ieceri, to pamatojot, ka vēl šī mēneša laikā jāmēģina vienoties ar VAS “Latvijas Dzelzceļš” par kopīgu Cēsu dzelzceļa stacijas telpu izmantošanu nākotnē un to sakārtošanu.

Raitis Sijāts, Cēsu pilsētas domes deputāts (Pilsoniskā savienība), balsoja par autoostas būvniecību:

– Nevajadzīga spēka demonstrēšana. Tā diemžēl jāsaka par 23. oktobra Cēsu pilsētas domes sēdi, kurā tika izskatīts pilsētas un rajona iedzīvotājiem tik svarīgais jautājums „Par būvniecības ieceres par apbūvi Raiņa ielā 33, Cēsīs, publiskās apspriešanas rezultātiem”. Protams, labāk simts reizes nomērīt, pirms griezt. Bet šajā gadījumā problēmas ar dzelzceļa stacijas ēkas īpašnieku – Latvijas valsts dzelzceļu – , ar kuru a/s “CATA” nomas līgums nav noslēgts, ir milzušas gadiem, precīzāk, kopš 2001. gada. Tieši tādēļ ”CATA” vadība kopīgi ar Cēsu rajona padomi kārtējo reizi nākusi ar iniciatīvu, lai problēmu risinātu. Visi gribam mūsdienu prasībām atbilstošas telpas, jo gan auto, gan dzelzceļa stacija ir pilsētas vizītkarte. Bet, iegriežoties dzelzceļa stacijas vēsturiskajā ēkā, vairāk velk pēc padomju laikiem sliktākajā izpildījumā. Cik neesam runājuši par smaržīgajām tualetēm, cik par nepieciešamību atvērt bagāžas glabātavu, kafejnīcu? Bet galvenais, pasažieriem vajag sakārtotas uzgaidāmās telpas, darbiniekiem – mūsdienīgus darba apstākļus.

Jāatzīst, ka līdz domes sēdei gan publiski nekas neliecināja, ka plānots lēmumu par būvniecības uzsākšanu atlikt. Lai gan bija jau sagatavoti trīs gala varianti – apstiprināt būvniecības ieceri, pagarināt būvniecības ieceres par apbūvi Raiņa ielā 33 publisko apspriešanu uz divām kalendārajām nedēļām un noraidīt a/s “CATA” būvniecības ieceri. Gan domes tautsaimniecības komitejā 17. jūlijā, gan domes 31. jūlija sēdē “Par būvniecības publiskās apspriešanas ierosināšanu” lielu pretinieku nebija. Arī publiskā apspriešana parādīja samērā lielu iedzīvotāju aktivitāti un atbalstu iecerei. Arī 7.oktobrī Cēsu rajona stratēģiskās plānošanas komisijas un finanšu komitejas apvienotajā sēdē jautājums tika izskatīts. Par situāciju un sarunu gaitu ar “LDz” ziņoja domes priekšsēdētājs Gints Šķenders.

Ideja ir tāda, ka Cēsu rajona padome ieguldīs naudu, lai kopīgi ar ”CATA” uzbūvētu modernu autoostu, par ko būs prieks cēsniekiem, viesiem. Pamatoti Cēsīs lepojamies ar jauno moderno skolu, sakārtoto pilsētu, daudzajām brīnišķīgajām iecerēm, kas plānotas un noteikti izdosies, neskatoties uz ekonomiskajām grūtībām. Taču šoreiz viss nav tik vienkārši, kā gribētos. Jau kopš deviņdesmito gadu beigām arī pašvaldībās diemžēl ir ienākusi tā pati lielā politika, tiesa gan, vairāk par saimnieciskiem jautājumiem. Arī Cēsu domē ir ievēlēti labi, spējīgi, talantīgi cilvēki. Taču lielākā pašvaldībā, kāda ir arī Cēsīs, veiksmīga saimniecisko jautājumu risināšana, it īpaši valsts investīciju piesaiste, nav iespējama bez nopietna atbalsta no partijas vadības. Reti kurš nav pamanījis pēdējo gadu pozitīvas pārmaiņas pilsētā. Nešaubos, Tautas partijas jaunā vadība, ja ļoti vēlētos, spētu atrast kopīgu valodu ar LPP vadītāju, satiksmes ministru Aināru Šleseru. Un jautājumu par stacijas ēku atrisinātu. Taču man nav un arī nebūs pieņemams viedoklis – ja tie neesam mēs, kas būvējam, tad būvēt nevajag. Neskatoties uz to, ka ēka taču paliks pilsētā, prom būvi neviens neaiznesīs! Tādēļ lēmuma atlikšanu par jaunās autoostas būvniecību uzskatu par klaju pozīcijas spēku demonstrēšanu un nekonsekvenci, ar mērķi būvniecības uzsākšanu apzināti novilcināt.

Gunta Bērziņa, Cēsu pilsētas domes deputāte (Tautas partija), balsoja par būvniecības ieceres atlikšanu uz mēnesi:

– Sākumā vairāk nosvēros par labu tam, ka balsošu “par”, taču, domes sēdes laikā atklājās – domes priekšsēdētājs ir ievadījis sarunas ar “Latvijas Dzelzceļu” un pēc viņa teiktā sapratu, ka šīs sarunas varētu turpināties. Tādā gadījumā domāju, ka mēnesis neko daudz neizšķir. Ja šīs sarunas beigsies labvēlīgi un “LDz” piekritīs telpas nodot Cēsu pašvaldībai vai vienkārši vienosies sadarboties ar a/s “CATA”, tad noteikti uzskatu, ka lietderīgāk būtu ieguldīt līdzekļus un sakopt pašreizējo dzelzceļa ēku un iekārtot tur modernu autoostu. Ja pēc mēneša sarunas nebūs virzījušās uz priekšu vai tās būs negatīvas, neapšaubāmi, nākamajā balsojumā balsošu par jaunās autoostas celtniecību Raiņa ielā 33.

Jā, par šo jautājumu ir diskutēts jau daudzus gadus, bet domāju, ka šīs sarunas nav bijušas visu laiku vienmērīgi intensīvas. Ir mainījusies šo gadu laikā arī “LDz” vadība. Šīs sarunas pilsētas priekšsēdētāja darbībā aktīvākas kļuvušas tieši pēdējā gadā. Nav tā, ka deputāti neņemtu vērā sabiedriskajā apspriešanā iedzīvotāju izteikto pozitīvo lēmumu par autoostas celtniecību. Jautājumu par būvniecību deputāti atkārtoti izskatīs jau pēc mēneša. Nedomāju, protams, ka ir labi, ja pasažieriem jāstāv salā vai lietū. Bet tik daudz, cik jāgaida autobuss, var jau uzkavēties dzelzceļa stacijas telpās. Arī pati ik pa laikam izmantoju sabiedriskā transporta pakalpojumus un eju dzelzceļa ēkā iegādāties autobusa biļeti. Domāju, ja ir mazākā cerība sakārtot stacijas ēku, tad nevajag to pazaudēt.

Artis Rasmanis, Cēsu pilsētas domes deputāts (Tautas partija), balsoja par būvniecības ieceres atlikšanu uz mēnesi:

– Domāju, ka loģiskāk būtu sakārtot to stacijas ēku, kas pilsētā jau ir. Nesaskatu problēmas tajā, vai jaunā ēka būtu arhitektoniski iederīga vai neiederīga. Drīzāk varētu runāt par satiksmes plūsmas regulēšanu nākotnē, lai ap uzbūvēto autoostu neveidotos sastrēgumi. Esmu par to, ka jāsakopj esošā ēkā. Turklāt domāju, ka mēneša laikā nekas slikts nenotiks, ja jau tik ilgi ir gaidīts. G. Šķenders ir apņēmies šo jautājumus ar “LDz” mēneša laikā atrisināt. Ja nekas pēc mēneša nebūs mainījies un nebūs panākta konstruktīva vienošanās ar “LDz”, nākamajā balsošanas reizē pacelšu roku “par” jaunās autoostas būvniecību.

Sagatavojusi Liene Lote Grizāne

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Tas vēl nav noskaidrots

19:59
04.12.2025
19

Līdz ar filmas “Tīklā. TTT leģendas dzimšana”, kam veltītas tikai pozitīvas atsauksmes, sabiedrība pievērsusi lielāku uzmanību Latvijas basketbola vēsturei un tās veidotājiem. Tā pēdējās nedēļās interneta portālos un preses izdevumos bieži lasāmas intervijas ar vienu no Latvijas basketbola leģendām Skaidrīti Smildziņu-Budovsku. Viņa ir viena no pirmās TTT komandas meitenēm, kas vēl ir mūsu vidū. 82 […]

Vai mākslīgais intelekts nogalinās medijus?

19:58
03.12.2025
22
1

Kad radās un plašu popularitāti iemantoja televizori un dažādas televīzijas pārraides, ātrs gals tika paredzēts radio, jo kāda gan jēga kaut ko tikai klausīties, ja var reizē arī skatīties. Tomēr radio dzīvo vēl šodien un nebūt nešķiet, ka būtu uz miršanu. Kad parādījās datortehnoloģijas un vēl jo vairāk plašās interneta iespējas, ātru galu paredzēja abiem […]

Ar iepirkumu sarakstiņu rokās

09:50
02.12.2025
31

“Lai palīdzētu iepirkties lētāk, decembrī Centrālā statistikas pārvalde sāks ievākt lielveikalu ķēdēs pārdoto pamata pārtikas produktu cenas. Kur tās varēs atrast,” vēsta žurnāls “Ir” publikācijā “Kur lētāki brokoļi”.Rakstā paskaidrots: “Iepērkoties pārdomāti, nevis impulsīvi, mēs varam apturēt pārtikas cenu pieaugumu, uzskata rīdzinieks Arturs Zikovs. Viņš ir programmētājs, tomēr ar naudu nemētājas. Lai ekonomētu, agrāk bieži pārskatīja […]

Nerimstošais Kijiv-gurums

09:50
01.12.2025
23

Notikumi virzās pa apli, un šobrīd manī kaut kur pazudusi ticība kaut kad tikt no tā ārā. Teju ik dienu sev nākas atkārtot – kaut kad tās kara šausmas beigsies. Lai gan vairs nesaprotu, kā tieši tas var beigties, ja pat sākuma punktu sen vairs nemāku noteikt. Mums ģeogrāfiski vistuvākais karš visvienkāršākajā, acīmredzamākajā un ļoti, […]

Ieraudzīt un novērst vardarbību

09:48
01.12.2025
20

Šogad centram “Marta”, Latvijas sieviešu tiesību aizstāvības organizācijai, aprit 25 gadi. Centrs sniedz profesionālu rehabilitāciju vardarbībā un cilvēku tirdzniecībā cietušām pieaugušām personām. Pērn palīdzību saņēma 790 cilvēki Latvijā. Viena no būtiskākajām pārmaiņām, ko centram ar neatlaidīgu darbu izdevies panākt, ir plašākas sabiedrības izpratne, ka vardarbība ģimenē nav pieņemama. 25. novembris ir Starp­tautiskā diena vardarbības pret […]

Vai spēsim mainīt demogrāfijas līkni

10:22
26.11.2025
36
1

Novembris Latvijai ir nozīmīgs mēnesis, kad īpaši domājam par mūsu valsti – tās pagātni, pārbaudījumiem, iespējamo nākotni. Par Latviju es domāju arī, piedaloties divu iestāžu atklāšanā. Jaunpiebalgā bijušajā skolas ēkā durvis vēra senioru nams “Piebalga”, savukārt Cēsīs, Dārtas ielā, svinīgi tika atklāta atjaunotā Cēsu Bērzaines pamatskolas pirms­skolas “Dārtiņa” ēka. Divas celtnes, kas ļoti gaidīja atdzimšanu: […]

Tautas balss

Veidenbauma prēmijas tradīcija izgaist

09:49
01.12.2025
29
G.Z. raksta:

“Uz Cēsīm nebraucu, uzskatu, ka Liepā dibinātās prēmijas tradīcija ir mirusi, to apliecina arī tas, ka prēmiju saņēmušie vairs uz pasākumu neierodas (tā bija arī iepriekšējo reizi). Iespējams, mūsdienu organizatori neprot pildīt savu misiju. Protams, laiki mainās, varbūt arī tradīcijām jāmainās, bet ir jāpaskaidro un jāpastāsta tautai, ka tiek radīts kas jauns,” atsaucoties uz “Druvas” […]

Ielas daļa joprojām tumsā

08:29
24.11.2025
42
1
Iedzīvotāja raksta:

“Cēsīs, Lenču ielā, garš posms joprojām tumšajā diennakts laikā nav apgaismots. Ja jau tur nav iespējams pievadīt elektrību, varbūt pašvaldība var izvietot gaismekļus, kas izmanto saules enerģiju. Privā­tajās teritorijās tādi mēdz būt. Ielu laternas, protams, tie neaizvietos, tomēr būs daudz patīkamāka sajūtu gan gājējiem, gan braucējiem,” ieteica Lenču ielas apkaimes iedzīvotāja.

Ja nav savas automašīnas

08:29
24.11.2025
31
Līgatnes iedzīvotāja raksta:

“Ja nav sava transporta, mums, līgatniešiem, nav iespējas aizbraukt uz koncertu vai izrādi Cēsīs. Pēdējais autobuss uz mūsu pusi nāk astoņos vakarā, bet arī ar to var aizbraukt tikai līdz Augšlīgatnei, ne pilsētai. Tātad var teikt, ka kultūras pasākumi pilsētā mums nav pieejami. Kā to varētu mainīt?” jautāja Līgatnes iedzīvotāja.

Veidenbauma prēmijai jāatgriežas Liepā

08:27
23.11.2025
35
Literatūras cienītāja raksta:

“Izlasīju “Druvā”, ka Eduarda Veidenbauma prēmiju šogad pasniegs Cēsīs, ne Liepā, kā tas bijis tradicionāli. Uzskatu, ka tas nav pareizi. Tieši tas, ka pagodinājuma pasniegšanas ceremonija gandrīz 60 gadu notiek dzejnieka dzimtajā pagastā Liepā, ir īpašā pievienotā vērtība. Tā ir kā visu Veidenbauma novadnieku novērtējums literātam, Veidenbauma prēmijas saņēmējam. Cēsīs un Cēsu Izstāžu namā notiek […]

Atbildība arī gājējam

08:26
22.11.2025
29
Cēsniece V. raksta:

“Agrāk bērniem skolā mācīja satiksmes noteikumus. Atceros, ka teica: “Pirms šķērsojiet brauktuvi, vispirms paskatieties pa kreisi, pēc tam pa labi, vai nebrauc kāda automašīna. Tikai pēc tām ejiet pāri ielai.” Un tas attiecas ne tikai uz vietām, kur nav gājēju pārejas, bet arī tur, kur tās ir. Taču tagad bērni un jaunieši vispār neskatās, vai […]

Sludinājumi