“Tomēr izdevās izvairīties no nopietnām avārijām, kurās braucēji gūtu traumas, bija vien sacensību incidenti, bez kuriem rallijā neiztikt,” piebilda G. Ervalds.
Uz starta stājās 61 ekipāža, bet finišēja – 39. Lielākā daļa izstājās tehnisku iemeslu dēļ, bet četras ekipāžas piedzīvoja avārijas. Tāpat kā iepriekšējos gados, arī šoreiz mašīnas grūti savaldīt bija pirmajā ātrumposmā Kārļos, kur vienā un tajā pašā līkumā avarēja trīs mašīnas. Pirmais ātrumposms bija pēdējais vēl astoņām ekipāžām, kuras izstājās mašīnu tehnisku defektu dēļ.
Pārējie turpināja cīnīties ar ātrumu un putekļiem. Šogad vēl viens jauninājums bija nakts posmi, taču viens no tiem tika atcelts skatītāju nedisciplinētības dēļ. Daži pārlieku sadzērušies rallija vērotāji atradās pārāk tuvu ceļam, nepakļāvās drošības prasībām, uzvedās agresīvi, tāpēc rallija rīkotāji drošības apsvērumu dēļ to atcēla.
“Gribu atvainoties tiem skatītājiem, kuri tā arī nesagaidīja mašīnas astotajā ātrumposmā. Žēl, ka dažu nedisciplinētu skatītāju dēļ nācās ciest pārējiem. Esmu pārliecināts, ka tie nebija Cēsu rajona iedzīvotāji, bet viesi, kuriem rallijs ir iemesls kārtīgi pasvinēt, un notiekošais trasē viņiem ir mazsvarīgs,” teica G. Ervalds.
Vēl viena rallija neatņemama sastāvdaļa ir izbradātas un izbraukātas pļavas, skatītāju atstātie atkritumi. Šogad tam pievienojās arī putekļu mākoņi, kas klāja trases malā esošās mājas. Tāpēc ne visiem rallijs izraisa pozitīvas emocijas, jo teritoriju īpašniekiem nākas vākt skatītāju atstātos atkritumus un ar skumjām noraudzīties uz izpostītajām pļavām. Lai arī viņiem tiek ieteikts parūpēties par stāvvietām mašīnām un skatītājiem, dzīvē viss ir sarežģītāk.
“Var jau teikt, lai ierīkojam maksas stāvvietas, bet tas ir sarežģīti, jo jākārto dažādas formalitātes. Un pat ja nopļauju zāli, kur nolikt mašīnas un stāvēt līdzjutējiem, allaž atrodas cilvēki, kuri grib apgūt plašākas teritorijas. Tad nākas staigāt plašus apgabalus, lai salasītu atstātās pudeles un citas dāvanas. Daži cenšas pudeles aizmest tā patālāk, tās atrodas, tikai pļaujot zāli vai labību. Šķiet, tā ir cīņa ar vējdzirnavām, tāpēc ralliju allaž gaidu ar bažām,” šādus un līdzīgus vērojumus nācās uzklausīt no zemes īpašniekiem, gar kuru teritorijām iet ātrumposmi.
G. Ervalds atzīst, ka tā ir zināma problēma, bet sacensību organizatori nevar ierobežot skatītāju pieplūdumu: “Ja visi ievērotu kārtību, skatītos, kur atstāt mašīnas, kur iet, problēmu nebūtu. Taču cilvēki ir dažādi, un ne velti Cūkmena akcija izsludināta Latvijā. Ir tādi cilvēki, kuri uzskata, ka, nonākuši brīvā dabā, šajā gadījumā rallijā, viņi var uzvesties cūcīgi. Tas raksturo cilvēku izglītības un kultūras līmeni. Atvainojamies zemju īpašniekiem, kuriem šis rallijs sagādāja negatīvus brīžus.”
Kopumā rallija norisi G. Ervalds novērtēja atzinīgi, atzīdams, ka izveidojusies laba komanda, kura spēj sarīkot augsta līmeņa sacensības. Šo veikumu novērtējis arī Somijas rallija federācijas komisārs, kurš piedalījās kā Cēsu rallija novērotājs. Viņš bijis pārsteigts par lielo skatītāju skaitu, jo Somijā tik daudz sanākot tikai uz Pasaules čempionāta posmu, kā arī pozitīvi novērtējis rallija organizāciju.
Par rallija “Cēsis 2006”, kas bija LMT un Siemens Latvijas autoralli-ja čempionāta ceturtais posms, Ziemeļeiropas zonas (“NEZ”) kausa trešais posms un Baltijas kausa pirmais posms autorallijā, uzvarētāju kļuvusi “Skandi Auto Rallija komandas” ekipāža Ivars Vasaraudzis/ Valdis Spredzis, kuri startē ar “Mitsubishi Lancer Evo 8” automobili. Otrajā vietā – Jānis Vorobjovs/ Guntis Ervalds (“Falck Rally Team”; “Mitsubishi Lancer Evo 8”).
G. Ervalds savas ekipāžas sniegumu novērtēja atzinīgi, jo, lai arī nav izdevies uzvarēt Ivaru Vasaraudzi, ir pārspēta talantīgā Lietuvas ekipāža. Labs pārbaudījums bija arī nakts posmi.
“Tajos vislabāk pierādījās ekipāžas sadarbība un spēja braukt labā līmenī arī samērā ekstremālos apstākļos – tumsā un putekļos. Ar sasniegto esam apmierināti, lai gan vienmēr jau gribas, lai būtu pirmā vieta,” atzina G. Ervalds.
Komentāri