Ceturtdiena, 4. jūlijs
Vārda dienas: Ulvis, Uldis, Sandis, Sandijs

Vai pietiek ar sodiem?

Andra Gaņģe
10:09
04.07.2024
13
3 Andra Gange 150x150.jpg

Šogad jūnijā Latvijā reģistrēti vairāk nekā 300 satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti gan vieglie automobiļi, gan smagie transportlīdzekļi, motocikli un velosipēdi. No šiem negadījumiem vairāk nekā 50 bija ar smagām sekām, tajā skaitā ir arī bojāgājušie. Īpaši satraucoša bija pēcjāņu nedēļa. Atceramies, ka 25. un 26.jūnijā visu Latviju pārskanēja ziņas par traģēdijām uz Rīgas – Liepājas šosejas, kur divās dienās mašīnu sadursmēs dzīvību zaudēja seši cilvēki.

28.jūnijā gāja bojā viens cilvēks. Šajos nelaimes gadījumos raksturīgs viens – iesaistītas kravas automašīnas.

Vasarā uz ceļiem parādās daudz vairāk braucēju nekā citos gadalaikos, arī tie, kas ikdienā nepārvietojas ar transportlīdzekli, nemaz nerunājot par moto­braucējiem, kurus uz šosejām redz tikai siltajā sezonā. Bet lielo kravas automašīnu, kurām parasti ir arī piekabe, mazāk nav. Un tad nu sākas juceklis. Kravas auto, kam jābrauc ar 80 kilometriem stundā, nesteidz ļaut vieglajām automašīnām sevi apdzīt, lai pēc tam nav jāpiemērojas priekšā braucošā stilam. Kāds vieglais lielajā auto straumē jūtas nedrošs un manevrē ar ātrumu no 70 līdz 90 kilometriem stundā. Bet tas, kuram jānokļūst kādā vietā konkrētā laikā vai pārvietošanās ar savu spēkratu ir ikdienas rutīna, nervozē, meklē iespēju tikt lēnajiem braucējiem priekšā. Vārdu sakot, satiksme kļūst arvien nedrošāka, sevišķi jau siltajās dienās. Un to zina visi, arī institūcijas un dienesti, kas gādā par drošību.

Saprotams, vislabāk būtu, ja visās lielajās šosejās varētu izbūvēt divjoslu satiksmi uz vienu pusi. Taču, visticamāk, līdz tam vēl tālu. Tāpēc, domājams, vajadzētu meklēt papildu risinājumus, kā palīdzēt autovadītājiem, lai kāds brauciens viņu dzīvē neizrādītos pēdējais.

Mums gan vairāk patīk sodīšanas jauninājumi, bet varbūt varētu runāt arī par transporta organizācijas risinājumiem? Pie­mēram, variēt ar dienas posmiem, kad ierobežot smagā kravas transporta kustību. Jā, uzreiz jau dzirdu kravu pārvadājumu uzņēmumu satraukumu – kur tas der, ierobežot ekonomiku? Un tas ietekmētu arī tranzīta plūsmu cauri Latvijai, droši vien tās sarukums tāpat nodarītu pāri kādiem mūsu valsts uzņēmumiem.

Tomēr vai cilvēka dzīvībai nav lielāka vērtība? Jā, varam kratīt pirkstu, nosaukt cietušos un bojā gājušos auto satiksmē par idiotiem, kas neprot novērtēt savas prasmes un neievēro satiksmes noteikumus, taču vienmēr tam jāpieskaita otrs neatņemamais lielums – cilvēka faktors. To ņem vērā dažādos aprēķinos, pat izstrādājot ļoti augsti attīstītas tehnoloģijas. Bet te, satiksmes organizācijā, mēs iedomājamies, ka tā nav. Ir tikai prasības un noteikumi, ko visi izpildīs teicami. Vai tas ir iespējams?

    Komentāri

    Atbildēt

    Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *


    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

    Saistītie raksti

    Kur drošība grūtā brīdī

    12:27
    02.07.2024
    28

    Šo sezonu neuzsāka otrs lielākais dārzeņu audzētājs    SIA “Rītausma” Jēkabpils pusē. Veikalos vairs nav un nebūs gurķu, tomātu ar uzlīmi “Rītausma”.    Pēc 30 gadiem, kuros attīstīta mūsdienīga dārzeņu audzēšana, uzbūvēta infrastruktūra, darbs pārtraukts. Iemesls – Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parāds, kas uz 19.jūniju bija 128 782 eiro.    2020.gadā SIA “Rītausma” […]

    Seniori ir svarīgi, bet nedrīkst aizmirst par jauniešiem

    12:26
    01.07.2024
    24

    Sociālajā jomā strādājošie uzsver, ka mūsdienās, kad sabiedrība noveco, saprotams, ka pastiprināti tiek domāts par senioriem, bet nedrīkst aizmirst arī jauniešus. To saka līdzšinējais novada Sociālā dienesta vadītājs Ainārs Judeiks, norādot, ka būtiska šajā darbā ir arī prevencija, kas vērsta uz bērniem un jauniešiem. To pieminēja arī Cēsu pilsētas pansionāta direktore Inga Gunta Paegle, vērtējot, […]

    Manifestēt savu realitāti. Kas tas par zvēru?

    12:25
    30.06.2024
    21

    Pēdējā laikā arī mūsu zemē populārs kļuvis vārds “manifestēt”! Anglicisms, kas daudziem nerada skaidrību – ko gan tas īsti nozīmē? Izrādās, kaut ko manifestēt nozīmē padarīt savus sapņus, mērķus un centienus par realitāti, ticot, ka tos patiešām iespējams sasniegt. Visam pamatā ir ideja, ka, ticot, ka patiešām varat kaut ko izdarīt, un koncentrējot savas domas […]

    Lielā politika un karš

    12:24
    29.06.2024
    24

    Ukraina otrdien, 25. jūnijā, oficiāli sāka iestāšanās sarunas ar Eiropas Savienību (ES). Protams, tas nozīmē vairākus gadus ilgu procesu, tā laikā valstij ne tikai jāpārņem Eiropas Savienības normatīvās prasības, bet arī jāpierāda, ka sabiedrība un valsts pārvalde ir gatava pievienoties blokam. Šonedēļ ES ir vieno­jusies par jaunām sank­cijām pret Balt­krieviju. Ir zināms arī , ka […]

    Noguruši no ziņu virsrakstiem…

    12:29
    27.06.2024
    21

    Raugoties TV ekrānā uz kādu no daudzajiem ziņu raidījumiem, pamanīju tekstu, kas rotāja ekrāna apakšmalu, ka kādā pasaules mēroga pētījumā apstiprinājies – cilvēki arvien mazāk seko līdzi ziņām. Atskār­tu, ka šim apgalvojumam absolūti piekrītu arī pati. Un, šķiet, daļai paziņu, tuvāku un tālāku, pēdējā laikā bija līdzīgs viedoklis. Ir skaidrs, ka ziņu mērķis vairs pat […]

    Nemainīgie priekšstati

    09:58
    25.06.2024
    30

    Katram no mums, arī tautām un nācijām ir savi priekšstati par to, kādi esam, nereti ar laiku tie mēdz arī vairāk vai mazāk mainīties. Izskatās, ka Krievijas Federā­cijas iedzīvotāju priekšstati un uzskati tomēr nemainās, gan domājot par lielāko ienaidnieku, gan pašiem par sevi. Nav noslēpums, ka Krievijā vara to atbalsta un iedzīvotāji dzīvo priekšstatos, ka […]

    Tautas balss

    Pļauj, ka putekļi pa gaisu

    10:12
    02.07.2024
    26
    Priekulietis A. raksta:

    “Priekuļu centrā pagājušajā nedēļā pašvaldība pļāva zāli, putekļi vien gāja pa gaisu. Zā­līte tik īsa un nīkulīga, ka tur nav, ko pļaut. Bet laikam jau noteiktie kvadrātmetri jāno­pļauj, citādi nesaņems naudu. Manuprāt, pļaušanu nevajadzētu organizēt pēc grafika, bet gan tad, kad tas nepieciešams,” pārdomās dalījās priekulietis A.

    Zāļu ražotāji negodprātīgi

    12:29
    28.06.2024
    18
    Lasītāja raksta:

    “Re nu! Eiropā ražotāji zāļu cenas valstīm nosaka slepeni, mazākās un nabadzīgākās valstis maksā vairāk. Tāpēc jau arī mums ir tik dārgi medikamenti un jauno zāļu maz. Te būtu gudri, ja, piemēram, Baltijas valstis vienotos un iepirktu vajadzīgo kopā. Bet varbūt jautājums jārisina Eiropas Savienības līmenī?” sprieda lasītāja.

    Autobusu pieturā lietū un vējā

    12:29
    28.06.2024
    59
    Vilma raksta:

    “Ikdienā diezgan bieži nākas ar autobusu braukt no Valmieras un Cēsu autoostas. Autobusa gaidīšanu abās pilsētās nevar salīdzināt. Valmierā nojume pasargā pasažierus no lietus un saules, Cēsīs pa bedrainu laukumu no stacijas ēkas var aizklunkurēt līdz pieturai, sēdēt uz soliņa, lai kādi laikapstākļi, un skatīties uz apdrupušo mūra sienu,” pārdomās dalījās Vilma un piebilda, ka […]

    Pasaki, kas ir tavs draugs…

    10:01
    25.06.2024
    26
    Politikas vērotājs raksta:

    “Kā gan Krievijas sabiedrība var nejusties pazemota, ja viņu valsts līderim jāslēdz vienošanās ar visu citu pasaules valstu ignorēto un nosodīto Ziemeļkoreju? Tas taču ir kauns, ka par sabiedroto jāizvēlas kas tāds!” pauda politikas vērotājs.

    Vai tiešām ietaupīja

    10:01
    25.06.2024
    23
    Zaubēniete raksta:

    “Zaubē vairs nav pagasta pārvaldes. Nezinu, cik daudz paš­valdība ietaupīja, bet cilvēkiem gan tagad grūtāk. Nav speciālista, kas var pastāstīt par visiem jautājumiem pagastā, par katru jāiet pie cita darbinieka. Kad bija pārvalde, bija tā kā drošāk, zināji, ka ir, uz kuru paļauties, arī kam prasīt atbildību,” pastāstīja zaubēniete.

    Sludinājumi