Pirmdienas vakarā “Pasažieru vilciens” izplatīja paziņojumu, ka vilcienu reisi kavējas visās dzelzceļa līnijās, izņemot līniju, kas savieno Rīgu un Valku. Tātad cēsnieki, valmierieši varēja nesatraukties par nokļūšanu mājās paredzētajā laikā atšķirībā no citiem pasažieriem, kuri paļaujas uz dzelzceļu. Līdz nesenam laikam bija pārliecība, ka vilciens ir drošākais veids, lai bez kavēšanās sastrēgumos nokļūtu Rīgā, bet atlika decembra vidū sākt darbu jaunajiem elektrovilcieniem, lai šis pieņēmums tiktu apgāzts. Tagad ik dienu ziņās var lasīt, ka tajā vai citā līnijā vilcieni kavējas, reisi tiek atcelti, un visbiežāk minētais iemesls ir jauno “Škoda Vagonga” vilcienu atteikšanās kalpot. Pirmie jaunie vilcieni tika piegādāti jau 2022.gada nogalē, tos vairāk nekā gadu testēja, lai brīdī, kad beidzot nodeva pasažieriem, atklātos, ka īstās ķibeles tikai sākušās.
Laikam jau Latviju vajā nelāga vilcienu karma, jo runas par pirmajiem iepirkumiem sākās jau pirms gadiem 20. Un te var vilkt analoģiju ar Cēsu tirgus plānoto jaunbūvi, arī par to pirmās idejas bija ļoti sen. Bet ar vilcieniem viss notiek pat vēl švakāk.
2019. gadā tā laika satiksmes ministrs Tālis Linkaits esot principiāli paziņojis – ja arī kārtējais iepirkums beigsies bez rezultāta, pasažieru pārvadājumus ar vilcieniem aicinās nodrošināt kaimiņzemju uzņēmumus. Varbūt, ka tā būtu bijis labāk, jo redzam, ka gada nogalē kursēt sākušie vilcieni Rīga – Viļņa nekavē, reisi netiek atcelti. Tiesa, arī te kursē dīzeļvilcieni, tāpat kā sākumā minētajā līnijā Rīga – Valka. Lai arī vilcieni, kas kursē Cēsis – Rīga – Cēsis jau krietnā pusmūžā, ar savu uzdevumu tiek galā godam. Jā, varbūt nav tik ērti, tik ātri, tik moderni, ziemā priekštelpiņā tiek sadzīts sniegs, bet grafiks tiek ievērots. Ja vien ceļā negadās saplīsis jaunais elektrovilciens, tad vispirms jāsagaida, kamēr to novāks, lai dīzeļvilciens var turpināt ceļu.
Bet varbūt ka vilcienu karma sagriezās brīdī, kad uzņēmums “Pasažieru vilciens” pēc jauno elektrovilcienu saņemšanas nolēma veidot jaunu logo – “ViVi”. Dažkārt cilvēki, kuriem dzīvē nevedas, ir nemitīgas problēmas, nolemj mainīt vārdu, cerot, ka karma paliks pie tā, bet “Pasažieru vilciena” gadījumā izskatās, ka karma atnāca līdz ar jauno zīmolu.
Zinot ķibeles ar jaunajiem sastāviem, ir interesanti lasīt jaunā zīmola skaidrojumu. Tiek vēstīts, ka nosaukums “Vivi” veidots no saukļa “Vienā vilcienā” vārdu pirmajiem diviem burtiem, un šis sauklis simbolizē pārvietošanos no punkta A uz punktu B ātrā, paredzamā un uzticamā veidā. Nezinu, ko par šo ātro, paredzamo un uzticamo veidu domā tie, kuriem nākas stundu sēdēt vilcienā kaut kur nekurienē starp stacijām, vai kārtējo reizi lasīt paziņojumu, ka vilciens kavēsies.
Ieviešot jauno zīmolu, “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs uzsvēra, ka tas ievada jaunu posmu uzņēmuma attīstībā, kurā ielikti spēcīgi pamati tam, lai uzlabotu vilciena pasažieru pārvadājumu kvalitāti un pieejamību. Interesanti, vai arī šodien viņš parakstītos zem šie vārdiem?
Varbūt, lai noņemtu slikto karmu, vērts atteikties no “ViVi” un atkal būt vienkāršam “Pasažieru vilcienam”.
Komentāri