Cēsu 2. pamatskolas direktors
Cēsu pilsētas dome ne tikai vārdos, bet arī darbos ir apliecinājusi, ka izglītībai Cēsīs ir prioritāte. To jūtam ne vien mēs, kas strādājam jaunuzceltajā skolā, to var just visās skolās.
Cēsu pašvaldība ir piemērs tam, kā jārīkojas, lai palielinātu skolu iespējas. Izglītības sistēma ir sakārtota tā, lai mācību darbam tiktu radīti vislabvēlīgākie apstākļi. Jaunā skola, tai sagādātā mācību bāze ir tādā līmenī, uz kuru var tiekties ikviena Latvijas skola. Šogad Cēsu 2. pamatskolā bijis ļoti daudz ciemiņu – no mūsu rajona un Latvijas novadiem, no ārvalstīm, vairāk nekā 50 delegācijas. Klausoties ciemiņu izteiktajos atzinumos, mums radies priekšstats, ko Cēsīs visvairāk apbrīno. Tā ir pilsētas domes izveidotā skolu saimnieciskā sistēma, kad izglītības iestāžu vadošie darbinieki ir atbrīvoti no pienākumiem, kas neattiecas uz izglītību – nodrošināt remontus, telpu uzkopšanu, ēdināšanu, skolas teritorijas labiekārtošanu. Tāda pienākumu sadale ļoti atvieglo mācību iestādes darbu.
Lai gan Cēsis ir neliela pilsēta, bet kļuvusi par paraugu tam, kā nākotnē jāstrādā skolām. Pašvaldība ir panākusi, ka pilsētā uzcelta jauna skola un tajā radīti lieliski apstākļi mācīties un mācīt. Apbrīnas vērts piemērs Latvijas izglītības sistēmā. Somi, zviedri, vācieši, norvēģi bija pārsteigti par jaunuzceltās skolas plašumu, par tehnoloģijām, ko izmantojam mācību stundās. Pašas modernākās iespējas skolotājiem radītas vēstures, fizikas, bioloģijas, ģeogrāfijas, matemātikas klasēs. Skolotāji strādā ar pacēlumu, jūt gandarījumu, ka var izmantot ļoti mūsdienīgas metodes. Pedagogi ir parādījuši savu meistarību kolēģiem, jo vairāku metodisko apvienību semināri notikuši pie mums.
Pacēlums jūtams arī skolēnos. Acīmredzami uzlabojušies mācību rezultāti. Mācību gada beigās visās klasēs vidējais vērtējums ir augstāks, nekā tas bija pirmajā semestrī. Skolēniem ir ļoti labi panākumi dažādos konkursos un olimpiādēs rajonā un valstī.
Cēsu 2. pamatskolā šis bijis ļoti interesants mācību gads – radošs un arī pietiekami grūts saistībā ar piedzīvotajām pārmaiņām. Vēl nekad skolas vēsturē nav bijis posma ar tik strauju attīstību. Esam apdzīvojuši jaunās telpas, ļoti sekmīgi īstenojam četras jaunas programmas. Visvairāk lepojos ar speciālās izglītības programmu. Tajā mācās bērni ar garīgās un fiziskās attīstības traucējumiem. Mēs, pārējie, esam iemācījušies ar šiem bērniem būt blakus, pieņemt cilvēkos citādo. Kā bērni, tā pieaugušie esam ieguvēji, jo iegūstam ko jaunu saskarsmes kultūrā.
Cēsu 2. pamatskolā rīkoti lieli pasākumi, kurā iesaistīta plašāka sabiedrība, sākot ar pilsētas domes Pateicības dienu un citiem pilsētas mēroga pasākumiem, beidzot ar rajona padomes rīkotajām sēdēm.
Šogad notika arī skolas akreditācija, kas izrādījās ļoti veiksmīgi. No 20 kvalitātes rādītājiem 18 novērtēts ar augstāko vērtējumu – ”ļoti labi”. Akreditācijas komisijas vadītājs pēc šī notikuma atveda ekskursijā savas skolas pedagogus, lai parādītu, uz ko savā skolā vajadzētu tiekties.
Pierakstījusi Mairita Kaņepe
Komentāri