Cēsīs, Stacijas laukumā, nejauši sastaptiem cilvēkiem “Druva” lūdza izteikt savas domas par jaunas autoostas būvniecības nepieciešamību pilsētā un Cēsu dzelzceļa stacijas ēkas likteni nākotnē. Inese Upeniece no Jaunraunas:
– Dzelzceļa stacijas ēku jau nevar nemaz nosaukt par autoostu. Tur nav ne tualetes, ne soliņu, kur apsēsties. Sabiedrisko transportu izmantoju katru dienu, jo uz Cēsīm braukāju no Jaunraunas. Vasarā un siltās rudens dienās laiku līdz autobusam pavadu kaut kur ārā. Ierasti tās ir divas stundas. Ziemā ir grūtāk. Stacijas ēkā uzkavējos tik daudz, lai nopirktu braukšanas biļeti, un pēc tam klīstu pa pilsētu. Tieši tādēļ būtu jauki, ja arī Cēsīs, kā daudzviet Latvijā, būtu silta, gaiša un sakopta autoosta ar uzgaidāmajām telpām un soliņiem. Renārs Bērziņš, pilsētas ciemiņš:
-Tagad dodos uz autobusu, lai brauktu uz Rīgu. Cēsīs dzīvo draudzene. Neko daudz nezinu par jūsu aktualitātēm un nākotnes iecerēm. Taču, kas attiecas uz līdzšinējo stacijas ēku, tā ir briesmīga. Tur iegriežos tikai tādēļ, lai nopirktu autobusa biļeti. Varu vien salīdzināt ar Rīgas autoostu, kurā ir gan diezgan plaša uzgaidāmā telpa, gan iespēja uz vietas nopirkt presi vai kafiju. Nepieciešamības gadījumā cilvēkiem ir kur palikt un uzkavēties līdz autobusam. Cēsīs nav kur palikt. Tumsā šis rajons ir pavisam nepievilcīgs. Domāju, ka autoostas ēkas uzcelšana atrisinātu daudzas problēmas un ieguvēji būtu jūs paši. Par Cēsu dzelzceļa ēkas nākotni man ir grūti spriest. Tās, man šķiet, visur ir nolaistas. Domāju, ka Latvijas dzelzceļam neatliek līdzekļu tādam sīkumam kā stacijas ēku labiekārtošanai. Ja pašiem ir līdzekļi un iespējas, būvējiet vien augšā! Jānis Kārkliņš, cēsnieks:
– Cītīgi “Druvas” rakstos esmu sekojis līdzi epopejai, kas saistīta ar autoostas būvniecību. Atminos, ka vēl pirms vairākiem gadiem šādas runas uzvirmoja un tad pieklusa. Visvairāk man pašam ir žēl tā, ka lielie kungi tikai spriež, un viņiem ir vienalga, kādos apstākļos tajā laikā ir spiesti uzturēties parastie mirstīgie. Protams, es kā cēsnieks gribētu, lai autoosta būtu stacijas ēkā. Taču, pirmkārt, šīs vecās ēkas renovēšanai nepieciešami milzīgi līdzekļi un ieguldījumi, otrkārt, tā ir “LDz” piederoša ēka. Ko mēs varam gribēt no sveša īpašuma? Tas nav mūsu! Atliek tikai pašiem celt savu autoostu un par vecās stacijas ēkas nākotni lai galvas lauza tie, kam tā pieder. Vai mums būtu jābūt visu caurumu aizlāpītājiem? No ģimenes draugiem esmu dzirdējis, ka Raiņa ielas 33 zemes īpašumu iekārojusi arī bibliotēka, bet te es gribētu teikt, ka ar vienu gaismas pili valstī mums jau pietiks. Šis zemes gabals jāizmanto praktiski, un autoosta patiešām šobrīd ir nepieciešamība. Es arī tagad nāku uz autobusu, lai no Rīgas sagaidītu ciemos mazbērnus. Labi, ka šodien vēl saulīte silda, bet kur tu citādi uzkavēsies? Nekoptajās un drēgnajās dzelzceļa stacijas ēkas telpās uzturēties negribas. Arī mazbērniem esmu norādījis, ja nu gadījumā aizkavējos, lai labāk viņi mani gaida pie blakus esošā benzīntanka vai tā telpās. Noteikti autoosta jābūvē, un ceru, ka tas izdosies, neskatoties uz dažādiem zemūdens akmeņiem un jaušamajām pilsētas domes un rajona padomes nesaskaņām. Līga Brikmane no Raunas:
– Šis jautājums mani tieši neskar. 20 gadus neesmu bijusi stacijas ēkā, jo ikdienā braucu ar personīgo auto. Taču nereti pašai nākas sagaidīt ciemiņus autoostā, kā tieši šodien. Vislielākā problēma droši vien ir tā, ka nav šeit normālas tualetes. Cilvēki pēc vairāku stundu brauciena izkāpj no autobusa, un viņiem nav labierīcību, kurās iegriezties. Taču tualešu jautājums patiesībā ir aktuāla problēma pilsētai kopumā. Taču, kas attiecas uz autoostas būvēšanu, esmu par to, lai ceļ jaunu un modernu ēku. Arī mūsu Raunā uzcēla mazu autoostu, un tas ir brīnišķīgi. Tas liecina tikai par to, ka vadība domā un rūpējas par saviem iedzīvotājiem. Kas notiks ar pašreizējo dzelzceļa ēku, man grūti spriest. Jebkurā gadījumā tai ir savs saimnieks, un lai tas arī domā, ko darīt. Jānis Tūteris, cēsnieks:
– Ja līdzekļi ir, kāpēc lai autoostu nebūvētu? Kādas problēmas? Turklāt, ņemot vērā, ka dzelzceļa stacijas ēka ir neapmierinošā stāvoklī. Esmu taksometra šoferis, un ikdienā šajā rajonā pavadu daudz laika. Te pat nav tualetes. Vēlās vakara stundās šis rajons ir pavisam bīstams. Tāpēc domāju, ja vien ir iespējams, autoosta jābūvē. Man pašam nereti uz Cēsīm brauc radi no Alūksnes un Rīgas. Protams, autoosta ir aktuāls jautājums cēsniekiem un rajona iedzīvotājiem.
Komentāri