Otrdiena, 23. jūlijs
Vārda dienas: Magda, Magone, Mērija, Magdalēna

Kāpēc autoostas būvniecība bija jāatliek uz mēnesi

Druva
00:00
29.10.2008
5

Pagājušajā nedēļā beidzās publiskā apspriešana par jaunās Cēsu autoostas būvniecību Raiņa ielā 33 un notika arī domes deputātu sēde, kurā tika spriests par publiskās apspriešanas rezultātiem. Deputāti pēc pusotras stundas garām diskusijām pieņēma lēmumu vēl uz mēnesi atlikt būvniecības ieceri, to pamatojot, ka vēl šī mēneša laikā jāmēģina vienoties ar VAS “Latvijas Dzelzceļš” par kopīgu Cēsu dzelzceļa stacijas telpu izmantošanu nākotnē un to sakārtošanu.

Raitis Sijāts, Cēsu pilsētas domes deputāts (Pilsoniskā savienība), balsoja par autoostas būvniecību:

– Nevajadzīga spēka demonstrēšana. Tā diemžēl jāsaka par 23. oktobra Cēsu pilsētas domes sēdi, kurā tika izskatīts pilsētas un rajona iedzīvotājiem tik svarīgais jautājums „Par būvniecības ieceres par apbūvi Raiņa ielā 33, Cēsīs, publiskās apspriešanas rezultātiem”. Protams, labāk simts reizes nomērīt, pirms griezt. Bet šajā gadījumā problēmas ar dzelzceļa stacijas ēkas īpašnieku – Latvijas valsts dzelzceļu – , ar kuru a/s “CATA” nomas līgums nav noslēgts, ir milzušas gadiem, precīzāk, kopš 2001. gada. Tieši tādēļ ”CATA” vadība kopīgi ar Cēsu rajona padomi kārtējo reizi nākusi ar iniciatīvu, lai problēmu risinātu. Visi gribam mūsdienu prasībām atbilstošas telpas, jo gan auto, gan dzelzceļa stacija ir pilsētas vizītkarte. Bet, iegriežoties dzelzceļa stacijas vēsturiskajā ēkā, vairāk velk pēc padomju laikiem sliktākajā izpildījumā. Cik neesam runājuši par smaržīgajām tualetēm, cik par nepieciešamību atvērt bagāžas glabātavu, kafejnīcu? Bet galvenais, pasažieriem vajag sakārtotas uzgaidāmās telpas, darbiniekiem – mūsdienīgus darba apstākļus.

Jāatzīst, ka līdz domes sēdei gan publiski nekas neliecināja, ka plānots lēmumu par būvniecības uzsākšanu atlikt. Lai gan bija jau sagatavoti trīs gala varianti – apstiprināt būvniecības ieceri, pagarināt būvniecības ieceres par apbūvi Raiņa ielā 33 publisko apspriešanu uz divām kalendārajām nedēļām un noraidīt a/s “CATA” būvniecības ieceri. Gan domes tautsaimniecības komitejā 17. jūlijā, gan domes 31. jūlija sēdē “Par būvniecības publiskās apspriešanas ierosināšanu” lielu pretinieku nebija. Arī publiskā apspriešana parādīja samērā lielu iedzīvotāju aktivitāti un atbalstu iecerei. Arī 7.oktobrī Cēsu rajona stratēģiskās plānošanas komisijas un finanšu komitejas apvienotajā sēdē jautājums tika izskatīts. Par situāciju un sarunu gaitu ar “LDz” ziņoja domes priekšsēdētājs Gints Šķenders.

Ideja ir tāda, ka Cēsu rajona padome ieguldīs naudu, lai kopīgi ar ”CATA” uzbūvētu modernu autoostu, par ko būs prieks cēsniekiem, viesiem. Pamatoti Cēsīs lepojamies ar jauno moderno skolu, sakārtoto pilsētu, daudzajām brīnišķīgajām iecerēm, kas plānotas un noteikti izdosies, neskatoties uz ekonomiskajām grūtībām. Taču šoreiz viss nav tik vienkārši, kā gribētos. Jau kopš deviņdesmito gadu beigām arī pašvaldībās diemžēl ir ienākusi tā pati lielā politika, tiesa gan, vairāk par saimnieciskiem jautājumiem. Arī Cēsu domē ir ievēlēti labi, spējīgi, talantīgi cilvēki. Taču lielākā pašvaldībā, kāda ir arī Cēsīs, veiksmīga saimniecisko jautājumu risināšana, it īpaši valsts investīciju piesaiste, nav iespējama bez nopietna atbalsta no partijas vadības. Reti kurš nav pamanījis pēdējo gadu pozitīvas pārmaiņas pilsētā. Nešaubos, Tautas partijas jaunā vadība, ja ļoti vēlētos, spētu atrast kopīgu valodu ar LPP vadītāju, satiksmes ministru Aināru Šleseru. Un jautājumu par stacijas ēku atrisinātu. Taču man nav un arī nebūs pieņemams viedoklis – ja tie neesam mēs, kas būvējam, tad būvēt nevajag. Neskatoties uz to, ka ēka taču paliks pilsētā, prom būvi neviens neaiznesīs! Tādēļ lēmuma atlikšanu par jaunās autoostas būvniecību uzskatu par klaju pozīcijas spēku demonstrēšanu un nekonsekvenci, ar mērķi būvniecības uzsākšanu apzināti novilcināt.

Gunta Bērziņa, Cēsu pilsētas domes deputāte (Tautas partija), balsoja par būvniecības ieceres atlikšanu uz mēnesi:

– Sākumā vairāk nosvēros par labu tam, ka balsošu “par”, taču, domes sēdes laikā atklājās – domes priekšsēdētājs ir ievadījis sarunas ar “Latvijas Dzelzceļu” un pēc viņa teiktā sapratu, ka šīs sarunas varētu turpināties. Tādā gadījumā domāju, ka mēnesis neko daudz neizšķir. Ja šīs sarunas beigsies labvēlīgi un “LDz” piekritīs telpas nodot Cēsu pašvaldībai vai vienkārši vienosies sadarboties ar a/s “CATA”, tad noteikti uzskatu, ka lietderīgāk būtu ieguldīt līdzekļus un sakopt pašreizējo dzelzceļa ēku un iekārtot tur modernu autoostu. Ja pēc mēneša sarunas nebūs virzījušās uz priekšu vai tās būs negatīvas, neapšaubāmi, nākamajā balsojumā balsošu par jaunās autoostas celtniecību Raiņa ielā 33.

Jā, par šo jautājumu ir diskutēts jau daudzus gadus, bet domāju, ka šīs sarunas nav bijušas visu laiku vienmērīgi intensīvas. Ir mainījusies šo gadu laikā arī “LDz” vadība. Šīs sarunas pilsētas priekšsēdētāja darbībā aktīvākas kļuvušas tieši pēdējā gadā. Nav tā, ka deputāti neņemtu vērā sabiedriskajā apspriešanā iedzīvotāju izteikto pozitīvo lēmumu par autoostas celtniecību. Jautājumu par būvniecību deputāti atkārtoti izskatīs jau pēc mēneša. Nedomāju, protams, ka ir labi, ja pasažieriem jāstāv salā vai lietū. Bet tik daudz, cik jāgaida autobuss, var jau uzkavēties dzelzceļa stacijas telpās. Arī pati ik pa laikam izmantoju sabiedriskā transporta pakalpojumus un eju dzelzceļa ēkā iegādāties autobusa biļeti. Domāju, ja ir mazākā cerība sakārtot stacijas ēku, tad nevajag to pazaudēt.

Artis Rasmanis, Cēsu pilsētas domes deputāts (Tautas partija), balsoja par būvniecības ieceres atlikšanu uz mēnesi:

– Domāju, ka loģiskāk būtu sakārtot to stacijas ēku, kas pilsētā jau ir. Nesaskatu problēmas tajā, vai jaunā ēka būtu arhitektoniski iederīga vai neiederīga. Drīzāk varētu runāt par satiksmes plūsmas regulēšanu nākotnē, lai ap uzbūvēto autoostu neveidotos sastrēgumi. Esmu par to, ka jāsakopj esošā ēkā. Turklāt domāju, ka mēneša laikā nekas slikts nenotiks, ja jau tik ilgi ir gaidīts. G. Šķenders ir apņēmies šo jautājumus ar “LDz” mēneša laikā atrisināt. Ja nekas pēc mēneša nebūs mainījies un nebūs panākta konstruktīva vienošanās ar “LDz”, nākamajā balsošanas reizē pacelšu roku “par” jaunās autoostas būvniecību.

Sagatavojusi Liene Lote Grizāne

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Saistītie raksti

Nevedīsim svešo mājās

11:03
23.07.2024
5

Latvijā izsludināta kārtējā kampaņa. Šoreiz “Nevēlamie ieceļotāji”. Un uzmanība pievērsta      piecām invazīvajām sugām – Ķīnas cimdiņkrabim, Amerikas signālvēzim, rotanam, apaļajam jūrasgrundulim un dzeloņvaigu vēzim.    Pērn kampaņā “Ķeram svešos Latvijas dabā!” vairāk stāstīja par    augiem – Kanādas zeltslotiņu, puķu sprigani, krokaino rozi, vārpaino korinti un ošlapu kļavu. Lai pret svešo izturētos ar […]

Zobu labošana – dārga un vēl dārgāka

10:53
23.07.2024
9

Kamēr bērniem ir pieejami valsts apmaksāti zobārstniecības pakalpojumi, tikmēr pieaugušajiem brīžos, kad jāapmeklē zob­ārsts, maciņš jāver vaļā ļoti plaši. Un tas ir galvenais iemesls, kāpēc pieaugušie, kuriem vajag speciālista palīdzību, pie zobārsta tomēr nedodas. Centrālā statistikas pārvalde katru gadu vaicā iedzīvotājiem par iemesliem, kāpēc viņi neapmeklē zobārstu, un nemainīgi gadu no gada situācija ir līdzīga. […]

Siena laiku aizstājis svētku laiks

10:52
23.07.2024
9

Vasara savulaik bijusi karstākais darba laiks. Dārzs jāravē, kartupeļi jāvago, jāgādā siens, jūlija vidū jāsāk vākt dārza raža un jādomā, kā to vislabāk saglabāt ziemai. Tagad vasaras kļuvušas kā karstākais publisku svētku laiks. Katru nedēļas nogali kādā pagastā, pilsētā vai novadā valda līksmība, mūzika, dejas, kur netrūkst bagātīgu bufešu un visa cita, kas piedienas ballītei. […]

Cēsu ietves un veloceliņi

17:09
17.07.2024
45
1

Latvietis pēc dabas ir diezgan konservatīvs un visur grib zināmu kārtību. Tāpēc var saprast riteņbraucēju vēlmi pēc iespējami labākas velo infrastruktūras, kur galvenais elements ir veloceliņš. Tad skaidrs, tur uz divriteņa cilvēks var justies droši un kā galvenais. Jāpiebilst gan, ka velosipēdistus pamazām grib izkonkurēt citu mikromobilitātes ierīču lietotāji, piemēram, elektrisko skrejriteņu braucēji, bet šoreiz […]

Vienam atvaļinājums, citiem problēmas

08:55
16.07.2024
45

Cik nav dzirdēts gan skaļi un satraucoši, gan pieklusināti un argumentēti, ka Latvija izmirst, ka ģimenēm vajadzīgs atbalsts. Tad nez kāpēc ne viens vien iedomājas, ka runa atkal ir par naudu. Ir tik daudzas it kā vienkāršas lietas, kas būtu liels atbalsts un sapratnes demonstrējums jaunajām ģimenēm. Vasara ir atvaļinājumu laiks, ģimeņu speciālisti to vien […]

"Uzvarētāji"

16:53
15.07.2024
26

Nedēļas baisākais notikums ir agresorvalsts uzbrukums Kijivā lielākajai bērnu slimnīcai Ukrainā. Tiešs raķetes trāpījums, divi mediķi gājuši bojā, astoņi bērni ievainoti, viens bērns miris. Protams, Krievija apgalvo, kas slimnīcā bijis “Azov” kaujinieku centrs, jo teroristiem visā pasaulē tā ir ierastā lietu kārtība – izmantot iedzīvotājus, it sevišķi bērnus, kā vairogu kaujiniekiem. Tādēļ viņi negrib un […]

Tautas balss

Vai Baltijas ceļš aizmirsts?

12:07
23.07.2024
8
J. raksta:

“Visur dzirdu tikai par svētkiem, par Cēsu, Pārgaujas, Vecpiebalgas un citiem. Cēsīs uz svētkiem nezin kāpēc pat uzaicināts Livonijas ordeņa mestra Pletenberga radinieks. Bet kāda tur radniecība, ja pagājis pus gadu tūkstotis, kopš Pletenbergs sēdēja ordeņa pilī Cēsīs. Un nez vai vietējiem iedzīvotājiem bija no tā kāds labums. Taču šoreiz ne par to. Mani pārsteidz, […]

Lielā politika rada bažas

11:05
23.07.2024
7
Lasītāja K. raksta:

“Kad klausos par Amerikas prezidenta priekšvēlēšanu kampaņu un to, ko žurnālisti stāsta par Donaldu Trampu, sajūtas nav labas. Ja ASV tiešām Ukrainai vairs nepalīdzēs vai mazāk palīdzēs cīņā ar iebrucēju, Krievija jutīsies vēl varenāka. Ja sāksies sarunas par kara apturēšanu uz Ukrainai atņemto teritoriju rēķina, kur garantija, ka Krievija līdzīgu taktiku neturpinās citās kaimiņu valstīs? […]

Skujenes pazīšanās zīme - neasfaltēti ceļi

10:54
23.07.2024
7
Autobraucēja raksta:

“Mūsu pagastu, Skujeni, viegli atrast. Šeit nekādas ceļazīmes nav vajadzīgas. Ja sākas neasfaltēts ceļš (Krustakrogs- Skujene), dodieties tik tālāk un būsit Skujenē. Ceļmalās, kur krūmi, samaziniet ātrumu, aiz tiem sekos līkums. Mierīgi braucot, nepārsniedzot ātrumu, nokļūsiet uz asfaltētiem ceļiem un droši varēsiet turpināt ceļu – Skujene beigusies!” ar ironiju saka autobraucēja ar stāžu.

Laiks pļaut zeltslotiņas

10:54
23.07.2024
6
1
Lasītāja G. raksta:

“Gar ceļu no pašām Cēsīm, caur Dukuriem un pamazām līdz Valmierai izplatās invazīvās Kanādas zeltslotiņas. Tagad tās sāk ziedēt, drīz izplatīs pūkainas sēklas, kas nākamgad jau veidos biežākas audzes. Cēsu novada pašvaldība un Latvijas Valsts ceļi ir informēti par situāciju, bet pagaidām invazīvos augus nepļauj, taču gar ceļu ir arī Eiropa nozīmes aizsargājamie biotopi,” uzsver […]

Prieks par sakārtoto un skaisto ielu

17:29
15.07.2024
31
Cēsniece O. raksta:

“Cēsīs, atjaunotajā Bērzaines ielas posmā, ierīkoti glīti soliņi un atkritumu urnas, apkārtne tīra. Jauki tur piesēst. Bērzaines iedzīvotāji beidzot ir ieguvēji. Labi sakārtota gan Gaujas, gan Bērzaines iela. Par to prieks,” pārdomās dalījās seniore, cēsniece O.

Sludinājumi