Trešdiena, 24. jūlijs
Vārda dienas: Kristīne, Kristīna, Krista, Kristiāna, Kristiāns

Satiksmes mierināšanas nemieri

Jānis Gabrāns
08:38
12.11.2018
9

Pamatīgu šūmēšanos sociālajos tīklos un ikdienas sarunās izraisījušas Cēsu novada pašvaldības publicētās vadlīnijas drošas, loģiskas, mierīgas un reizē raitas satiksmes organizācijai Cēsīs. Par to rakstījām arī “Druvā”, šo ziņu pa tālruni komentēja vairāki cēsnieki.

Vislielāko neizpratni un pretestību izpelnījusies iecere pilsētas centrālajā daļā noteikt ātruma ierobežojumu 30 km/h. Taču cēsnieki neizpratnē ne tikai par to. Vecpilsētas uzņēmēja Ineta Le­dau­niece nesaprot, kāpēc šāds nozīmīgs dokuments tiek pieņemts bez nopietnas apspriešanas sabiedrībā: “Kāpēc jautājumā, kas skar visu pilsētu, tās iedzīvotājus, viss notiek it kā pa kluso. To izsludina laikā, kad cilvēki pārņemti ar gatavošanos valsts svētkiem, termiņš priekšlikumiem īss. Likums par pašvaldībām nosaka, ka publiskās apspriešanas termiņš nav mazāks par trim nedēļām, bet pašvaldības mājaslapā to publicēja 1.novembrī, un pašvaldībā teica, ka priekšlikumus var iesniegt līdz 12.novembrim, bet tās nav pat divas nedēļas. Vai tas nav likuma pārkāpums?

Mēs, vecpilsētas uzņēmēji un iedzīvotāji, esam neapmierināti ar piedāvāto risinājumu, ka atkal grasās slēgt vecpilsētu, kas šai pilsētas daļai kārtējo reizi liks iegrimt ziemas miegā. Bija taču laiks, kad to izdarīja, vecpilsēta bija tukša, nekāda uzņēmējdarbība neveidojās. Vai gribam atkal piedzīvot to pašu?

Man pašvaldībā skaidro, ka šis satiksmes plāns paredzēts nākamajiem 30 gadiem. Ja tas ir tik nopietns dokuments, vai apspriešanai nebūtu jānotiek daudz plašāk? Pašvaldība pat nepiedāvāja publisku apspriešanu, tikai pēc mūsu, uzņēmēju, iedzīvotāju, aicinājuma piekrita tikties publiskā sarunā 22.novembrī, uz kuru aicinām ikvienu cēsnieku. Taču līdz tam gribam panākt, lai domes Transporta komitejā neskata šo jautājumu, pirms nav notikusi publiskā apspriešana. Diskusijā gribam skaidras atbildes, kāpēc šāds redzējums. Satrauc arī nesaprotamais ātruma ierobežojums. Ja diendienā vairākkārt jābrauc, parēķināju, ka dienā tas prasīs liekas 30 minūtes, ko nāksies papildus tērēt ceļā, braucot no objekta uz objektu. Tad jau varbūt slēdzam pilsētu vispār, viens deputāts pie robežas izsniedz visiem divriteņus, bet ziemā cits deputāts – slēpes, un visiem būs labi! Atkal būsim pirmie Latvijā.”

Tieši ātruma ierobežojums cilvēkus satraucis visvairāk. Ko­men­tāros feisbukā vien retais atbalsta šo ieceri. Vairāki norāda, ka labprāt redzētu konkrētu statistiku par Cēsīm, nevis par Londonu. Un tieši par to, cik gājēju cieš satiksmes negadījumos, kur tas notiek, kādos apstākļos, kāds ir galvenais cēlonis: ātrums, alkohols vai kāds cits.

Minētajā plānā vairākkārt minēts, ka jādomā par tādām mazāk aizsargātām satiksmes dalībnieku grupām kā gājēji, velobraucēji, skrituļotāji. Uz to Gints Ezeriņš plāna veidotājiem norāda: “Mums ir arī lietaini rudeņi, sniegotas ziemas un vēli pavasari, kad visi atkal būsim autobraucēji. Otrkārt, ielās, kur gājējiem ir normālas, no braucamās daļas atdalītas ietves, nav nekāda pamatojuma samazināt ceļu satiksmes noteikumos paredzēto braukšanas ātrumu. Pilnīgi neloģiski ir 30 km/h ielās, kurās ir normāls brauktuves platums un ietves. Beidziet muļķoties un imitēt rosīšanos! Pastaigājiet ar kājām pa šīm “ļoti bīstamajām” ielām un saskaitiet, cik vispār tur cilvēku staigā. Labāk padomājiet par jau esošo zīmju “30” loģiskumu. Rūgtumu izraisa tas, ka visi tie jaukie plāni par drošības uzlabošanu maksā kārtīgu naudu.”

“Druvai” zvanīja Valdis Nītiņš, kurš pārdomas ierakstījis arī feisbukā. Viņš atzīst, ka parasti atturas izteikt publisku viedokli, bet šoreiz esot neizpratne, kāpēc uz pilsētas maģistrālajām ielām paredzēts ātruma ierobežojums 30 km/h: “Jā, gar skolām to atbalstu, bet kāpēc uz maģistrālajām ielām, kur ir drošas, platas ietves? Cēsīs ir uzņēmēji, kuri ikdienā izmanto autotransportu, jo visu rokās nav iespējams nest, bet šis ir uzņēmēju nīdēju modelis. Kāpēc liekas, ka 30 km/h uz maģistrālajām ielām būs drošāk, ja pa tām cilvēki nestaigā? Redzu, ka izstrādātājiem ir maz nojausmu par autotransporta darbību, kustību. Neesmu pret 30 km/h vecpilsētā, pie skolām, bērnudārziem, bet ne uz pilsētas maģistrālajām ielām. Esmu par drošību, bet visu vajag darīt saprātīgi, sakārtot lietas, kas reāli nodrošinās drošību – pāreju apgaismojumi, ielu apgaismojumi.”

Redzams, ka šis tiešām ir sa­bied­rībai svarīgs jautājums, steiga tā pieņemšanā būtu pilnīgi nevietā. Ja kādu lēmumu valsts, paš­­valdība pieņem, tam jābūt saprotamam, izpildāmam, bet, ja tiek nobalsots par 30 km/h, manuprāt, ieguvuma nekāda, tikai neapmierināti autovadītāji, kuri tāpat šīs prasības nepildīs, vismaz lielākā daļa. Jo tad jau šī prasība jāievēro arī naktīs, kad ielās vispār neviena gājēja, velobraucēja. Nevar taču pieņemt noteikumus, ja labi saprotams, ka tāpat brauks ātrāk.
Vai deputāti, kuriem jābalso par šo plānu, un arī paši plāna izstrādātāji ir izbraukuši cauri pilsētai ar ātrumu 30 km stundā? Un tieši ar 30, nevis pārkāpjot to par 10 – 15 km. Turklāt nevis kādu ielas posmu, bet visu pilsētu, piemēram, no vietas Poruka ielā, kur iecerēts uzstādīt šo ierobežojumu, līdz 2.pamatskolai Gaujas ielā. Ja nē, iesaku pamēģināt, jau pēc īsa brīža kļūs skaidrs, ka kaut kas nav pareizi. Var jau būt, ka šāds ātruma ierobežojuma piedāvājums bija pašvaldības mēģinājums pārbaudīt sabiedrības reakciju. Ja tā – plāns izdevās!

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Saistītie raksti

Karš un miers

07:08
24.07.2024
1

Šodien, 19.jūlijā, jau ir 877. pilna mēroga kara diena Ukrainā. Vakar, 18. jūlija rītā, Krievijas armija bija zaudējusi aptuveni 562 510 militārpersonu. Eiropas valstis, kurām ir robeža ar Krieviju vai to stelītvalstīm, dažādi stiprina aizsardzību. Polija paziņojusi, ka 1. augustā uz Polijas-Baltkrievijas robežas sāksies speciāla operācija, kuras mērķis ir pastiprināt un nostiprināt robežu un jau izveidoto […]

Nevedīsim svešo mājās

11:03
23.07.2024
13

Latvijā izsludināta kārtējā kampaņa. Šoreiz “Nevēlamie ieceļotāji”. Un uzmanība pievērsta      piecām invazīvajām sugām – Ķīnas cimdiņkrabim, Amerikas signālvēzim, rotanam, apaļajam jūrasgrundulim un dzeloņvaigu vēzim.    Pērn kampaņā “Ķeram svešos Latvijas dabā!” vairāk stāstīja par    augiem – Kanādas zeltslotiņu, puķu sprigani, krokaino rozi, vārpaino korinti un ošlapu kļavu. Lai pret svešo izturētos ar […]

Zobu labošana – dārga un vēl dārgāka

10:53
23.07.2024
20

Kamēr bērniem ir pieejami valsts apmaksāti zobārstniecības pakalpojumi, tikmēr pieaugušajiem brīžos, kad jāapmeklē zob­ārsts, maciņš jāver vaļā ļoti plaši. Un tas ir galvenais iemesls, kāpēc pieaugušie, kuriem vajag speciālista palīdzību, pie zobārsta tomēr nedodas. Centrālā statistikas pārvalde katru gadu vaicā iedzīvotājiem par iemesliem, kāpēc viņi neapmeklē zobārstu, un nemainīgi gadu no gada situācija ir līdzīga. […]

Siena laiku aizstājis svētku laiks

10:52
23.07.2024
18

Vasara savulaik bijusi karstākais darba laiks. Dārzs jāravē, kartupeļi jāvago, jāgādā siens, jūlija vidū jāsāk vākt dārza raža un jādomā, kā to vislabāk saglabāt ziemai. Tagad vasaras kļuvušas kā karstākais publisku svētku laiks. Katru nedēļas nogali kādā pagastā, pilsētā vai novadā valda līksmība, mūzika, dejas, kur netrūkst bagātīgu bufešu un visa cita, kas piedienas ballītei. […]

Cēsu ietves un veloceliņi

17:09
17.07.2024
47
1

Latvietis pēc dabas ir diezgan konservatīvs un visur grib zināmu kārtību. Tāpēc var saprast riteņbraucēju vēlmi pēc iespējami labākas velo infrastruktūras, kur galvenais elements ir veloceliņš. Tad skaidrs, tur uz divriteņa cilvēks var justies droši un kā galvenais. Jāpiebilst gan, ka velosipēdistus pamazām grib izkonkurēt citu mikromobilitātes ierīču lietotāji, piemēram, elektrisko skrejriteņu braucēji, bet šoreiz […]

Vienam atvaļinājums, citiem problēmas

08:55
16.07.2024
47

Cik nav dzirdēts gan skaļi un satraucoši, gan pieklusināti un argumentēti, ka Latvija izmirst, ka ģimenēm vajadzīgs atbalsts. Tad nez kāpēc ne viens vien iedomājas, ka runa atkal ir par naudu. Ir tik daudzas it kā vienkāršas lietas, kas būtu liels atbalsts un sapratnes demonstrējums jaunajām ģimenēm. Vasara ir atvaļinājumu laiks, ģimeņu speciālisti to vien […]

Tautas balss

Vai Baltijas ceļš aizmirsts?

12:07
23.07.2024
21
J. raksta:

“Visur dzirdu tikai par svētkiem, par Cēsu, Pārgaujas, Vecpiebalgas un citiem. Cēsīs uz svētkiem nezin kāpēc pat uzaicināts Livonijas ordeņa mestra Pletenberga radinieks. Bet kāda tur radniecība, ja pagājis pus gadu tūkstotis, kopš Pletenbergs sēdēja ordeņa pilī Cēsīs. Un nez vai vietējiem iedzīvotājiem bija no tā kāds labums. Taču šoreiz ne par to. Mani pārsteidz, […]

Lielā politika rada bažas

11:05
23.07.2024
15
Lasītāja K. raksta:

“Kad klausos par Amerikas prezidenta priekšvēlēšanu kampaņu un to, ko žurnālisti stāsta par Donaldu Trampu, sajūtas nav labas. Ja ASV tiešām Ukrainai vairs nepalīdzēs vai mazāk palīdzēs cīņā ar iebrucēju, Krievija jutīsies vēl varenāka. Ja sāksies sarunas par kara apturēšanu uz Ukrainai atņemto teritoriju rēķina, kur garantija, ka Krievija līdzīgu taktiku neturpinās citās kaimiņu valstīs? […]

Skujenes pazīšanās zīme - neasfaltēti ceļi

10:54
23.07.2024
14
Autobraucēja raksta:

“Mūsu pagastu, Skujeni, viegli atrast. Šeit nekādas ceļazīmes nav vajadzīgas. Ja sākas neasfaltēts ceļš (Krustakrogs- Skujene), dodieties tik tālāk un būsit Skujenē. Ceļmalās, kur krūmi, samaziniet ātrumu, aiz tiem sekos līkums. Mierīgi braucot, nepārsniedzot ātrumu, nokļūsiet uz asfaltētiem ceļiem un droši varēsiet turpināt ceļu – Skujene beigusies!” ar ironiju saka autobraucēja ar stāžu.

Laiks pļaut zeltslotiņas

10:54
23.07.2024
13
1
Lasītāja G. raksta:

“Gar ceļu no pašām Cēsīm, caur Dukuriem un pamazām līdz Valmierai izplatās invazīvās Kanādas zeltslotiņas. Tagad tās sāk ziedēt, drīz izplatīs pūkainas sēklas, kas nākamgad jau veidos biežākas audzes. Cēsu novada pašvaldība un Latvijas Valsts ceļi ir informēti par situāciju, bet pagaidām invazīvos augus nepļauj, taču gar ceļu ir arī Eiropa nozīmes aizsargājamie biotopi,” uzsver […]

Prieks par sakārtoto un skaisto ielu

17:29
15.07.2024
31
Cēsniece O. raksta:

“Cēsīs, atjaunotajā Bērzaines ielas posmā, ierīkoti glīti soliņi un atkritumu urnas, apkārtne tīra. Jauki tur piesēst. Bērzaines iedzīvotāji beidzot ir ieguvēji. Labi sakārtota gan Gaujas, gan Bērzaines iela. Par to prieks,” pārdomās dalījās seniore, cēsniece O.

Sludinājumi