Tie, kas nav tieši saistīti ar kādu politisko spēku vai aktīvistu forumiem, visticamāk, nav pamanījuši, ka 6.februārī sākās pašvaldību priekšvēlēšanu aģitācijas periods, kas ilgs 120 dienas līdz vēlēšanu dienai – 5.jūnijam.
Likums nosaka priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumus, nosaka, kā materiāli, kuros partijas uzrunā vēlētājus, ievietojami preses izdevumos, publiskajās vietās, internetā, kā arī elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.
Apmaksātu priekšvēlēšanu aģitāciju drīkst izvietot tikai pie tiem reklāmas pakalpojumu sniedzējiem, kas Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB) un Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP) iesnieguši priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izcenojumus, atgādina pats KNAB. Turklāt politiķi, lai iegūtu vietu konkrētā domē, nevarēs tērēt, cik iepatīkas vai iespējams, katras pašvaldības teritorijā noteikts finanšu līdzekļu limits, cik drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem vai dāvinājumiem. Piemēram, ja partija vai partiju apvienība plāno kandidēt Cēsu novadā, tā savai reklamēšanai drīkstēs iztērēt 15 663,12 eiro, lasāms KNAB tīmekļvietnē.
Taču labi zinām, ka par sevi stāstīt, labos darbus un savas personību pozitīvās šķautnes uzsvērt topošie deputāti, vienalga, vai tās būtu Eiropas Parlamenta, Saeimas vai pašvaldību vēlēšanas, prot dažādos veidos, arī neapmaksātā publicitātē. Ir taču tik daudz iespēju – sociālie mediji, citi interneta tīklošanās veidi –, daudzi aktīvi un arī mazaktīvie esošie vai topošie vietējie politiķi tos pārzina tikpat labi kā jebkurš lietotājs. Tad kādēļ tos neizmantot? Vai feisbukā, tviterī, instagrammā kādam aizliegts pastāstīt par sevi? Protams, te nu gan jāņem vērā, ka jaunumus uzzinās vien “burbuļa” ietvaros, proti, konkrētā cilvēka tīmekļvietņu sekotāji. Taču, iespējams, tā domāju tikai es, kas interneta resursu iespējas pārzina vien virspusēji. Taču tieši pasaules tīmekļa piedāvājums var vēlētajam par pretendentu uz vietējo varu pastāstīt ne tikai to, ko viņš vēlas. Proti, tieši interneta iespēju izmantošana šoreiz varbūt tas atslēgas caurums, pa kuru ieraudzīt potenciālā deputāta godaprātu – cik daudz un kā uzrunāt vēlētājus, kā ievēro valstī rakstītos un nerakstītos likumus. Nu, vēlētāj, saspicē ausis un prātu!
Komentāri