Tūrisma aģentūras šī gada pirmajos piecos mēnešos ir apkalpojušas par 17% vairāk avio pasažieru nekā attiecīgajā periodā pērn, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA) prezidente Kitija Gitendorfa.
No šī gada janvāra līdz maijam regulārajos reisos apkalpoti 115 000 aviopasažieru, savukārt datus par čārtera lidojumos pārvadāto aviopasažieru skaitu tūrisma operatori vēl neesot apkopojuši.
Vācija, Krievija, Somija, Francija un Turcija šī gada pirmajos piecos mēnešos bijušas gan populārākie galamērķi, gan tikai tranzītpunkti ceļā uz kādu citu valsti.
“Pasažieru skaita pieaugumu veicinājusi ekonomiskās situācijas uzlabošanās valstī kopumā un patērētāja izvēle par labu tūrisma aģentūrām, kam uzticēta ceļojumu apkalpošana un organizēšana,” uzskata Gitendorfa.
Atbildot uz jautājumu, vai faktam, ka starptautiskā lidosta “Rīga” pirmajā pusgadā apkalpojusi par 5,9% mazāk pasažieru nekā pērn analoģiskā laika periodā, varētu būt saistība ar to, ka sarucis to tūristu skaits, kuri ceļojumiem uz Latviju un no tās izmanto aviokompāniju pakalpojumus, ALTA prezidente uzsvēra, ka būtu nepieciešama precīza datu analīze, lai izdarītu jebkādus secinājumus.
Tā kā tūrisma aģentūru dati liecinot nevis par pasažieru skaita samazinājumu, bet gluži pretēji – par aviopašažieru skaita pieaugumu, varētu būt, ka ir samazinājies tranzītpasažieru skaits, kuri ceļo caur Rīgu, īpaši tie varētu būt ceļotāji no Lietuvas un, iespējams, arī no Igaunijas, jo viņiem neesot bijusi īpaši liela lidojumu izvēle, taču par to būtu jāpārliecinās, precīzi analizējot datus.
Kopējo lidostas statistiku, protams, ietekmējis arī tas, ka gada sākumā tūrisma operatori nevarēja lidot uz Ēģipti un Tenerifi (lielāko no septiņām Spānijai piederošajām Kanāriju salām).
ALTA par Rīgas lidostas darbu nekādas īpašas sūdzības neesot saņēmusi, izņemot to, ka karstākajās darba stundās lidosta ir ļoti pārslogota. “Ļoti bieži redzam, ka tranzītpasažieriem ir atvēlēts tikai viens pases kontroles punkts utt.,” stāstīja Gitendorfa.
Tāpat arī neesot skaidrības par lidotas tālāko attīstību. Nepārprotami – lidostai esot vajadzīgs jauns terminālis vai arī jāpaplašina esošais terminālis, uzskata ALTA prezidente. Esot arī skaidrs, ka lidostai būtu jāsaskaņo tālākā attīstība ar aviokompāniju “airBaltic” – ja aviokompānija plāno veidot tranzītmezglu, tad lidostai ir viens attīstības ceļš. Savukārt, ja aviokompānijas plāns ir lidot no punkta uz punktu un nav intereses par tranzītpasažieriem, tad lidostai būtu pavisam cits attīstības ceļš.
ALTA ir profesionāla sabiedriska organizācija (biedrība), kas izveidota 1991.gadā, apvienojoties tūrisma aģentiem un tūrisma operatoriem, lai kopīgā darbībā uz līdztiesības pamatiem likumu un ALTA statūtu ietvaros izveidotu kopīgu vadības institūciju, kas koordinētu tūrisma aģentu un tūrisma operatoru darbību, aizstāvētu to intereses un pārstāvētu Latvijas tūrisma biznesu pasaulē.
NOZARE.LV
Komentāri