Ar ceturtā posma sacensībām Jaunpiebalgā noslēgusies Vidzemes Ziemas autosprinta kausa izcīņa. Te var citēt “Labvēlīgā tipa” zināmās dziesmas vārdus – aplis ir noslēdzies -, jo arī pirmais posms risinājās tieši Jaunpiebalgā.
Šīs sezonas ziemas autosprintā īsti ziemīgs gan izrādījies tikai viens posms, pārējos skāra atkusnis, atzīst sacensību rīkotājs Māris Millers: “Kaut kā kalendārs tā sakrita, ka posmi notika laikā, kad bija atkusnis, kas mums vienmēr lika sakostiem zobiem sekot līdzi laika prognozei. Pagājušajā sestdienā, tiklīdz pabeidzām apbalvošanu, sāka snigt un atgriezās ziema. Tomēr var teikt, ka mums paveicās, jo bijuši gadi, kad ziemas vispār nav bijis, šogad zeme noturējās sasalusi.”
Katrā situācijā var atrast arī kādus plusus. Atšķirīgie ceļa apstākļi lika braucējiem piemēroties dažādām situācijām. Dažkārt trases segums mainījās posma laikā, no rīta dalībnieki iepazinās ar sniegotu trasi, toties braucienā jau parādījās grunts un peļķes, kā arī vietām viltīgi slidens ledus. Īstu ziemas autosprintu braucējiem izdevās piedzīvot trešajā posmā Madonas pusē, kur pirmajā braucienā trasi klāja sniega kārtiņa, bet jau otrajā un trešajā sportistiem nācās rādīt prasmi braukšanā pa ledu.
“Kad vēl pats piedalījos, vienmēr ņēmu vērā, ka jāpielāgojas apstākļiem, kādos būs jābrauc, jo apstākļi jau visiem vienādi. Tātad konkrētajos apstākļos jācenšas parādīt maksimāli labāko sniegumu. Tādās situācijās lēmumi jāpieņem momentāni, vai, teiksim, ātrāk būs apbraukt bedri, peļķi, vai riskēt un braukt tai cauri. Domāju, tas noder arī tiem, kuriem pavasaros ikdienā jābrauc pa zemes ceļiem, tur nākas pieņemt tieši šādus lēmumus,” ar smaidu saka M. Millers.
Rīkotājs sezonu kopumā vērtē atzinīgi, jo aizvadītos piecos gados Vidzemes kauss sevi ir pierādījis: “Katrā posmā startēja 120 un vairāk dalībnieku. Šogad vairāk bija junioru grupas braucēju. Ja iepriekš startēja vien daži, šogad kādā posmā bija desmit. Svarīgi atzīmēt, ka dalībnieku sastāvs mainās un no šīs sacensībām daudzi sper soli profesionālajā attīstībā, pārejot uz miniralliju, folkreisu, bet citi vienkārši šādi labi pavada brīvdienas. Katram savs mērķis.”
Dažās klasēs vietu sadalījums kopvērtējumā izšķīrās tieši pēdējā posmā, kurā piedalījās 152 dalībnieki. Katrs veica trīs braucienus, no kuriem posma ieskaitē ņemti divi labākie.
Jaunpiebalgas posmā 4WD un 4WD-R klasēs uzvarēja Elmārs Aukšmuksts (“Subaru Impreza”), savācot maksimālo punktu summu – 50. 4WD klasē otrais Guntars Bērziņš (“Subaru Impreza”), trešais – Toms Zirnis (“Audi”).
4WD-R klasē otrais, tikai trīs punktus zaudējot uzvarētājam, Oskars Līdaka (“Subaru Impreza”), bet trešais – Gints Ozoliņš (“Audi” A4).
Ar maksimālajiem 50 punktiem uzvaras RWD un RWD-R klasēs svinēja kuldīdznieks Aigars Tīdmanis (“BMW” E30). Otrajā vietā RWD klasē ar 44 punktiem, divos braucienos uzrādot otro laiku, Mārtiņš Lapiņš, kuram trešā vieta RWD-R klasē. Var atzīmēt, ka abi braucēji startēja ar vienu un to pašu auto, un tā autosprintos ir ierasta prakse, dažkārt pat trīs braucēji izmanto vienu automašīnu.
Vēl RWD klasē trešais Helvijs Plaudis (“Volvo” 240), bet RWD-R klasē otrajā vietā Raitis Škapars (“BMW”).
FWD klasē uzvarēja Kristaps Priedīte (“Opel Corsa”), bet otrajā vietā pieredzējušais Gints Bujāns (“VAZ” 2108), abiem vienāds punktu skaits. Trešajā vietā Edgars Eltermanis (“Ford Escort”).
FWD-R klasē ar maksimālo punktu skaitu pirmais G. Bujāns, otrajā vietā Aivars Bajārs, trešajā Lenards Lepsis (“Mazda” MX3).
Dāmu klasē pirmā Renita Aukšmukste (“Subaru Impreza”), otrā Konstance Krieviņa (“VAZ” 2108), trešā Zanda Priedīte (“Opel Corsa”).
Junioru klasē pirmais Mārtiņš Janovskis (“Audi” A4), otrais - Klāvs Līviņš (“Mazda” 323), bet trešais Lenards Lepsis (“Mazda” MX3).
Posma “odziņa” skatītājiem bija BUGGY klase, kurā dalībnieki startēja ar līdzīgiem “Can Am” bagijiem. Nepārspēts visos braucienos un dienas absolūti ātrākā laika īpašnieks Arnis Romans, otrais Roberts Veismanis, trešais Kristaps Elstiņš.
Kopvērtējuma apbalvošana plānota 18.martā, bet vietu sadalījums jau zināms. Vietu sadalījumu noteica, ņemot vērā trīs labāko posmu sniegumu.
4WD klasē: Māris Egle (101 punkts), Jānis Lazdiņš (76), Jānis Krūmiņliepa (75); 4WD-R klasē: Oskars Līdaks (81), J. Krūmiņliepa (79), Elmārs Aukšmuksts (65); FWD klasē: Gints Bujāns (112), Kristaps Priedīte (101), Aivars Bajārs (78); FWD-R klasē: Lenards Lepsis (105), A. Bajārs (89), G. Bujāns (85); RWD klasē: Gatis Ģērmanis (97), Vairis Reinholds (54), Kalvis Birstiņš (52); RWD-R klasē: Igors Makarovs (85), Raitis Škapars (65), Māris Rode (55); junioru klasē: L. Lepsis (105), Ričards Līdaks (96), Klāvs Līviņš (93); dāmu klasē: Zanda Priedīte (89), Livita Līde (82), Renita Aukšmukste (80).
M. Millers norāda, ka ziemas sezona vēl pilnībā nav beigusies, ieplānots vēl viens posms 5.martā Cesvainē, kas vairs netiks skaitīts kopvērtējumā. Viņš izsaka cerību, ka laika apstākļi atkal neizspēlēs kādas spēles.
Jau sākusies gatavošanās vasaras sacīkstēm, kur galvenais notikums būs “Rallijs Cēsis”, kas plānots 4., 5.augustā. Kā zināms, nākamgad Latvijā notiks Pasaules čempionāta posms rallijā (WRC). Jautāts, kādu pienesumu tas dos mūsu autosportam, M. Millers saka, ka pienesums būs liels ne tikai tam: “Sacensības translēs daudzas televīzijas, miljoni skatītāju visā pasaulē varēs uzzināt par Latviju. WRC posms dos attīstības stimulu autosportam Latvijā, līdzīgi kā pēc pasaules posma rallijkrosa attīstījās vietējais rallijkrosa seriāls. Ienāks arī investīcijas, ieguvēji būsim visi!”
Komentāri