Augšlīgatnē ikvienam tagad pieejami Valsts un pašvaldību vienotā klientu apkalpošanas centra pakalpojumi.
“Pamazām apgūstam, vislabāk to izdarīt praksē,” saka klientu apkalpošanas centra (KAC) speciāliste Līvija Andersone un vērtē, ka tas, kas šķitis sarežģīts, tāds nav. Līdz šim, lai izdrukātu sadarbspējīgos sertifikātus, bija jāveic diezgan daudzas funkcijas, tagad tas izdarāms ātrāk un ir vienkāršāk. Kolēģe Ineta Uzoliņa atzīst, ka pirmajās dienās ar padomu līgatniecēm ļoti daudz palīdz Komunikācijas un klientu servisa pārvaldes vadītāja vietniece klientu servisa jautājumos Laura Prikule. Viņa labprāt dalās pieredzē, ko ieguvusi, strādājot vienotajos KAC Priekuļos un Liepā.
KAC speciālistes reizi nedēļā pakalpojumus sniegs arī Līgatnes pilsētā. I.Uzoliņa pauž pārliecību, ka līgatnieši noteikti pakalpojumus izmantos. Gada nogalē un vēl janvārī daudzi bijuši satraukti, vai pilsētā vairs nebūs kases, vai citus jautājumus varēs nokārtot. Ineta ilgus gadus strādājusi par kasieri, arī turpmāk viņa veiks šos pienākumus, kas jo būtiski pilsētniekiem. “Pilsētā nav ne bankomāta, ne pasta, vismaz maksājumus pašvaldībai varēs nokārtot. Par komunālajiem pakalpojumiem ikviens norēķinās ar “Līgatnes namiem” un “Komunālservisu”, uzņēmumiem ir savas kases,” pastāsta I.Uzoliņa, piebilstot, ka pamazām jau līgatnieši uzzina par KAC un ar katru dienu, informācijai izplatoties, interese palielinās.
Līdz šim, kārtojot maksājumus pašvaldībā Līgatnē un Augšlīgatnē, to nevarēja izdarīt ar bankas karti. Ar šo gadu to var izdarīt gan pagastā, gan pilsētā.
“Valsts un pašvaldību vienotais klientu apkalpošanas centrs (VPVKAC) sniedz jaunas iespējas. Abas speciālistes līgatnieši labi pazīst, uzticas. Pakalpojumu klāsts tikai paplašināsies. Ja līdz šim pēc valsts pakalpojumiem līgatnieši brauca uz Siguldu vai Cēsīm, tagad to var izdarīt tepat. Vienreiz nedēļā kasiere pieņems maksājumus pilsētā, tad varēs izmantot arī VPVKAC pakalpojumus. Izdrukāt sertifikātus ik dienu var pilsētas bibliotēkā,” vērtē Līgatnes apvienības pārvaldes vadītāja Ilze Goba un pastāsta, ka pavasarī, kad būs jāgatavo iesniegumi maksājumu saņemšanai Lauku atbalsta dienestam, gan pagastā, gan pilsētā būs speciālistu konsultācijas, kā arī tiks palīdzēts aizpildīt lauku bloka kartes. Gan I.Goba, gan klientu apkalpošanas speciālistes atzīst, ka darba noteikti būs vairāk, kad iedzīvotāji nāks gan maksāt nekustamā īpašuma nodokli, gan kārtot iedzīvotāju ienākuma deklarācijas Valsts ieņēmumu dienestam.
Pirmajās dienās Līgatnes VPVKAC vispieprasītākais pakalpojums bija “Covid-19” sertifikātu izdrukāšana. Janvārī pašvaldībā tos saņēmuši 55, bet februāra divās dienās – desmit. “Jāstrādā tikai,” teic L.Andersone.
I.Goba uzsver, ka ir ļoti svarīgi, lai iedzīvotāji izmanto iespējas. Patlaban abām darbiniecēm KAC ir pusslodze, ja klientu būs daudz, varēs darbā pieņemt vēl vienu darbinieku, jo štata vieta ir. Valsts pašvaldībai par informācijas apstrādi un centra attīstībai ik mēnesi maksās ap 1400 eiro, kā šo naudu izmantot, ir pārvaldes ziņā.
Ar lepnumu L.Andersone, I. Uzoliņa un I.Goba ikvienu apmeklētāju iepazīstina ar klientu apkalpošanas centru. Tas ierīkots bijušajā novada domes priekšsēdētāja kabinetā. Iegādātas biroja mēbeles, nepieciešamais aprīkojums, arī dators klientiem. “Varam strādāt atbilstoši šī brīža situācijai,” uzsver I.Goba. KAC ierīkošanai pašvaldība no valsts saņēma 7200 eiro. I.Goba pastāsta, ka, lai apmeklētājiem būtu ērtāk, iecerētas vēl nelielas pārbūves pašvaldības ēkā Augšlīgatnē.
Latvijas pašvaldībās izveidoti 128 vienotie klientu apkalpošanas centri, kuros iedzīvotāji vienkopus var pieteikt atsevišķus pieprasītākos valsts pakalpojumus un visus pašvaldības pakalpojumus. Līdz 2023.gadam plānots paplašināt teritoriālo VPVKAC pieejamību līdz 592 punktiem.
Komentāri