Trešdiena, 24. decembris
Vārda dienas: Viktorija, Balva

No “Hipotēku bankas” pārņemtos klientus “Swedbank” izglīto elektronisko pakalpojumu lietošanā

Druva
09:17
14.11.2012
18

Pārņemot VAS “Latvijas Hipotēku un zemes banka” (“Hipotēku bankas”) klientus, “Swedbank” daudz darba iegulda, lai apmācītu klientus darboties elektroniskajos bankas kanālos.

“Swedbank” valdes loceklis un Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Ģirts Bērziņš intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” pastāstīja, ka 24.novembrī uz “Swedbank” tiks pārcelta visa klientu aktivitāte – norēķinu konti, kredīti un citi. Savukārt no 12.novembra “Hipotēku bankas” klientiem pārstāj darboties bankas izsniegtās maksājumu kartes, tāpēc “Swedbank” kopā ar “Hipotēku banku” laikus apzināja aktīvos klientus, lai viņi atvērtu kontu “Swedbank” un saņemtu norēķinu karti.

Bērziņš lēsa, ka līdz 12.novembrim uz “Swedbank” atnākusi lielākā daļa aktīvo klientu – kontus “Swedbank” atvēruši apmēram 30 000 klientu.

Tiem, kas to nav izdarījuši, 24.novembrī “Hipotēku bankas” kontā esošā nauda “atnāks” uz “Swedbank”, kur tiks atvērts jauns konts. Šiem klientiem kontam, kas būs “atnācis” no “Hipotēku bankas”, būs pieejamas izdrukas par veiktajām transakcijām par visu gadu.

Komercbanku asociācijas dati par aktīviem klientiem – klientiem, kam ir divas transakcijas pusgadā, – liecina, ka “Hipotēku bankai” ir 89 000 klientu. Bērziņš atzina, ka tie nav ļoti aktīvi klienti, iespējams, tie vienkārši ir depozītu turētāji. Šie cilvēki var iepriekš neko īpašu nedarīt – 24.novembrī nauda no “Hipotēku bankas” “aizies” uz “Swedbank”.

Bērziņš atzina, ka pirms pārejas procesa noslēgšanās ir grūti pateikt, precīzi cik klientu pāries uz “Swedbank” un kā no “Hipotēku bankas” pārņemtie klienti ietekmēs “Swedbank” kopējo depozītu un aizdevumu apmēru. Turklāt “Hipotēku bankā” paliek tie, kas ir potenciālās attīstības bankas klienti, kam ir attīstības un valsts garantētie kredīti.

“Swedbank” valdes loceklis stāstīja, ka banka pašlaik daudz darba iegulda, lai apmācītu klientus rīkoties atbilstoši 21.gadsimta apkalpošanas modelim.

Saskaņā ar Komercbanku asociācijas datiem no “Swedbank” aktīvajiem klientiem 82% ir arī aktīvi internetbankas lietotāji, bet “Hipotēku bankai” šis rādītājs ir 31%. “Tā ir ļoti būtiska atšķirība, un tas nozīmē, ka mums jaunie klienti ir jāmāca, lai viņi izvēlas sev labāko darbības modeli un, protams, arī bankai racionālu modeli,” teica Bērziņš.

“Doties uz bankas filiāli, lai vienkārši iesniegtu maksājumu, pretī darbojoties bankas filiāles darbiniekam kā rakstvedim, ir vairāk raksturīgs 20.gadsimtam. 21.gadsimtā spēt veikt maksājumus pašam ir viena no pamatzināšanām, kas ekonomiski aktīvam cilvēkam noteikti jāmāk, citādi šīs darbības viņam izmaksā dārgi,” skaidroja Bērziņš.

Klienti tiek izglītoti ar dažādām metodēm, piemēram, bankai ir regulārās klientu avīzes, ir senioru auditorijai paredzēts ceļvedis, kur prasmes darboties elektroniskajos kanālos apguvušie seniori stāsta, ka tas nav tik sarežģīti.

Savukārt filiālēs banka atgriežas pie savulaik jau izmantotas klientu apkalpošanas metodes, proti, pastiprināta darbinieku klātbūtne klientu apkalpošanas zālēs. Šie darbinieki ierāda internetbankas lietošanu.

“Patlaban aktīvi izvēršam šādu atbalstu. Vienkāršākais būtu noteikt ļoti augstu cenu filiāles pakalpojumiem un teikt – lasiet cenrādi un mācieties paši. Bet esam pārliecinājušies, ka labākā metode ir klientu konsultēšana, klientu vedināšana uz pareizu darbību un, ja nepieciešams, palīdzēt veikt pirmos soļus – parādīt senioram pie bankomāta, kā jālieto karte un ka naudas iemaksas bankomāts tikai pa gabalu varbūt izskatās briesmīgs, bet īstenībā ir ļoti vienkārši ierīce, kur, ieliekot karti un banknotes, nauda parādās kontā,” teica Bērziņš.

Taujāts par gūtajām atziņām “Hipotēku bankas” komercdaļas pārņemšanas laikā, Bērziņš atzina, ka viens no pārsteigumiem bija klientu paradumi, izmantojot bankas pakalpojumus. “Bijām novērtējuši, ka modelis jau nedaudz vairāk vērsts uz elektroniskiem pakalpojumiem, bet pieredze parādīja, ka vēl diezgan daudz darba jāiegulda klientu apmācībā. Patiesos paradumus iepazīst tikai tad, kad klientu sāk apkalpot,” secināja bankas pārstāvis.

Viņš atzina, ka būtiskākais un lielākais izaicinājums ir palīdzēt klientam atrast viņam efektīvāko bankas pakalpojumu izmantošanas modeli. Visas citas lietas ir diezgan tehniskas, abās bankās strādā ļoti labas profesionāļu komandas.

Bērziņš atzina, ka “Swedbank” jau ir pieredze citu kredītiestāžu pārņemšanā, jo bijusi “Hansabankas” un “Zemes bankas” apvienošanās, bijusi “Ventspils apvienotās Baltijas bankas” iegāde. Cilvēki to vairs neatceras, jo procesi notika ļoti labi, iedziļinoties klientu aspektā.

“Arī pašlaik pārņemšanas process izskatās ļoti, ļoti labs, jo tas ir pats galvenais punkts gan “Swedbank”, gan “Hipotēku bankas” dienaskārtībā. Abu banku darbinieki nolikuši malā konkurences lietas, lai pāreja klientiem būtu pēc iespējas nemanāmāka un ar lielāku pievienoto efektu,” sadarbību raksturoja “Swedbank” pārstāvis.

Kā ziņots, valdība 2009.gadā nolēma līdz 2013.gada beigām pārtraukt “Hipotēku bankas” komercdarbību, lai tā nākotnē koncentrētos tikai uz attīstības institūcijas uzdevumiem. Līgumi par četru “Hipotēku bankas” komercdaļas pakešu pārdošanu tika noslēgti šā gada jūnijā. “Swedbank” iegādājās “Hipotēku bankas” komercdaļas paketes, kurās ir privātpersonu un juridisko personu komercaizdevumi, norēķinu un noguldījumu pakalpojumi. SIA “Swedbank līzings” iegādājās SIA “Hipolīzings”. Savukārt pensiju 2.līmeņa plānu pārvaldīšanas paketi iegādājās “SEB Wealth Management”.

Sarunas ar investoriem vēl turpinās par divām komercdaļas paketēm – paketi, kas ietver kredītus nekustamo īpašumu attīstītājiem, un paketi, ko veido slikto aktīvu izstrādes kompānija “HipoNIA”. Tiek saglabāts arī alternatīvs variants paturēt šos aktīvus valsts īpašumā ar Privatizācijas aģentūras starpniecību.

Bērziņš nekomentēja, vai “Swedbank” ir interese vēl par kādas daļas iegādi.

Viņš arī norādīja, ka pašreizējā darījuma cena būs redzama tad, kad tas noslēgsies, jo nav tik vienkārši apzināms, cik un kādā sastāvā iegāde notikusi.

NOZARE.LV

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Bauda kompāniju un jauku noskaņu

00:00
24.12.2025
5

Cēsu Invalīdu biedrība aizvadījusi Ziemassvētku pasākumu, gan pārrunājot biedrības turpmāko darbību, gan ar Saeimas deputāti risinot biedriem aktuālos jautājumus, gan klausoties dalībnieces Daigas iespaidos par Sicīliju. Iedvesmojošu koncertu sniedza cēsnieks mūziķis Rihards Saule. Un arī pēc koncerta sanākušie nesteidza prom, bet pie svētku galda turpinājās sarunas, joki un smiekli. Biedrības valdes priekšsēdētājs Indulis Balodis atzina, […]

Nozagtas 20 ceļazīmes, kas ierobežo kravas transporta kustību

00:00
23.12.2025
17

Cēsu novadā no valsts reģionālā autoceļa Rauna (Vidzemes šoseja)–Drusti–Jaunpiebalga (P29) nozagtas kopumā 20 masas ierobežojuma ceļa zīmes, kas aizliedz pa ceļu vai tā posmu pārvietoties transportlīdzeklim, kura masa pārsniedz 10 tonnas, ziņo “Latvijas Valsts ceļi” (VAS). Ceļazīmes uzstādītas, jo mitros laikapstākļos ceļš zaudē nestspēju un iestājies šķīdonis. VSIA “Latvijas Valsts ceļi” vērsīsies policijā par zādzības faktu.  […]

Gripas un arī citu sezonas vīrusu infekciju uzrāviens

00:00
22.12.2025
124

Šķiet, ka gripas vilnis pie mums atceļojis nedaudz agrāk, kā ierasts, un dažos bērnudārzos grupiņās tikai pāris bērnu, taču visas novada izglītības iestādes strādā, saslimstība nav tika liela, lai būtu jāievieš kādi īpaši nosacījumi. Cēsu klīnikas sabiedrisko attiecību speciāliste Madara Ozoliņa “Druvai” apliecināja, ka veselības aprūpes iestādē, protams, gripas vilni sajūtot visātrāk – saslimušie ir […]

Būt tuvāk viens otram un savām vērtībām

00:00
21.12.2025
192

Cēsu klīnikas ­­­­dar­binieki tikās gada izskaņas svinīgā pasākumā “Tuvumā”, lai atskatītos uz paveikto, novērtētu sasniegto un pateiktu paldies. Pasākuma vadmotīvs šogad bija tuvums – viens otram, savām vērtībām un svētku priekam. Cēsu klīnikas valdes priekšsēdētāja daktere Inga Ažiņa “Druvai” pauda: “Aizvadītais gada izskaņas pasākums mums visiem bija īpašs – ne tikai tāpēc, ka varējām satikties […]

Jaunpiebalgā zināšanas un prasmes veicina ziedošanu bērniem ar kustību traucējumiem

00:00
20.12.2025
72

Ar erudīcijas spēli “Apslēptās zināšanas” un dāsni nosolītiem amatnieku un mājražotāju darbiem Jaunpiebalgā savākti 2141 eiro bērnu ar kustību traucējumiem atbalstam. Labdarības pasākums – aizraujošas zinību sacensības un vietējo meistaru darbu izsole – pagasta Kultūras centrā notika otro gadu. Idejas iniciatore Kitija Stauvere ir bērnu un jauniešu interešu centra “Tagad” vadītāja. “Tas bija negaidīti! Tā […]

Sēņu festivāls labi “iesakņojas”

00:00
19.12.2025
72

Jau trešo gadu Cēsīs norisinājās īpašs sēņu un mākslas vienotībai veltīts festivāls, kas šogad ieguvis nosaukumu “Mikokultūra”, ik gadu tā programmai – tāpat kā sēnēm labvēlīgos apstākļos – tikai pieaugot un paplašinoties. Aizvadītajā sestdienā dažādās pilsētas vietās apmeklētāji varēja gūt visnotaļ plaša spektra informāciju par sēnēm – no to audzēšanas pieredzes stāstiem, sēņu kulinārijas brīnumu […]

Tautas balss

Egle rada prieku

09:57
17.12.2025
20
Cēsniece L. raksta:

“Priecājos par Cēsu galveno egli Vienības laukumā. Tā izgreznota ļoti jaukām gaismiņām. Prieks skatīties gan autobraucējiem, gan gājējiem. Šajās tumšajās dienās, ieraugot mirdzošās spuldzītes, sejā iezogas smaids,” sacīja cēsniece L.

Klientus necenšas piesaistīt

15:11
13.12.2025
37
Lasītāja I. raksta:

“Cēsīs “Latvijas Pasta” nodaļa tagad atrodas tirdzniecības centrā “Solo”. Ieejot lielajā ēkā, grūti saprast, kur atrodas pasts. Ir gan izlikta plāksne ar norādi, bet to var arī nepamanīt. Informācijas statīvs novietots uz grīdas, savukārt košie un pamanāmie veikalu nosaukumi virs tirdzniecības telpu durvīm neapzināti liek starp tiem meklēt pasta nosaukumu. Cilvēks skatās un nesaprot, kur […]

Latvijas preces - dārgas

15:11
13.12.2025
35
Seniore M. raksta:

“Visur mudina pirkt Latvijas pārtikas preces. Bet, kad veikalā paskatās, cik tās maksā, tomēr jāizvēlas ievestie produkti. Ne­zinu, vai pie vietējās produkcijas augstajām cenām vainojami tirgotāji vai ražotāji, bet kaut kas tur nav kārtībā. Vēl arī jāsaka, ka ne vienmēr vietējā produkta garša ir labāka nekā importētajām precēm. Protams, tas ir gau­mes jautājums, bet man […]

Ko mainīs likuma maiņa

11:58
07.12.2025
53
1
Lasītāja A. raksta:

“Lasu, ka mājdzīvnieks, suns, kaķis vai cits, nedrīkstēs būt īpašums. Bet kāds tad tam būs statuss, un kuram būs jāuzņemas atbildība par dzīvnieka ēdināšanu, uzraudzību, apstākļiem, kādos tas tiek turēts? Ja tas nav mans īpašums, kādu atbildību no manis var prasīt? Šķiet, juridisko formulējumu maiņa radīs daudz neskaidrību, nesapratnes. Kas sunīti, kaķīti vai papagaili mīl, […]

Cik dārgas dāvanas nes Ziemassvētku vecītis

11:57
06.12.2025
51
2
Vecmāmiņa raksta:

“Gatavojamies Zie­mas­svētkiem. Bērni raksta vēstules vecītim, stāstot, ko vēlas saņemt dāvanās, taču viņu vēlmes kļūst aizvien lielākas. Cits prasa jaunāko aifonu, cits ceļojumu uz Amerikas Disnejlendu. Saprotu, ka laiks sarežģīts, skolā, īpaši lauku mācību iestādēs, kopā mācās turīgā zemnieka un trūcīgā rokpeļņa bērns. Viens uz svētkiem saņems slēpošanu Austrijā, otrs varbūt jaunu džemperīti. Kā sadzīvot? […]

Sludinājumi