Lai ietaupītu, vairāk nekā 80% Latvijas iedzīvotāju regulāri izmanto lielveikalu tīklu aktīvos akcijas preču piedāvājumus, liecina preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla “Gudriem.lv” un sociālā tīkla “draugiem.lv” veiktās aptaujas rezultāti.
Lielveikalu pārstāvji, komentējot šos rezultātus, norāda, ka vietējie pircēji ekonomiskās krīzes ietekmē pārņēmuši Rietumu pasaules ieradumu taupīt vienmēr un visur – pat tad, ja ienākumu līmenis ir pietiekams, lai iegādātos preces bez atlaidēm.
Atbildot uz jautājumu “Cik bieži pārskatāt lielveikalu tīklu reklāmas bukletus ar akcijas preču piedāvājumiem, lai iegādātos preces lētāk?”, 21% respondentu atzīst, ka dara to regulāri, 60% aptaujāto – neregulāri, 18% norāda, ka lielveikalu atlaides viņus neinteresē un 1% iedzīvotāju izmanto iespēju iepazīties ar atlaižu piedāvājumiem portālā “Gudriem.lv” vēl pirms došanās uz lielveikalu.
Procentuāli visvairāk lielveikalu akcijas preču piedāvājumos ieinteresētas ir daiļā dzimuma pārstāves – atlaidēm regulāri seko līdzi 25% sieviešu un 13% vīriešu. Turklāt vīriešu, kurus šīs akcijas neinteresē (29%), ir divas reizes vairāk nekā sieviešu (13%).
Savukārt respondentu analīze vecuma grupās liecina, ka lielveikalu atlaides visvairāk interesē iedzīvotājus vecumā no 40 līdz 49 gadiem – 86% šīs vecuma grupas pārstāvju seko līdzi akcijas preču piedāvājumiem regulāri vai bieži. Vismazāk aktīvie akcijas preču pircēji ir jaunieši vecumā līdz 19 gadiem – lielveikalu atlaides neinteresē katru ceturto šīs vecuma grupas pārstāvi. Tajā pašā laikā pircēji vecumā virs 50 gadiem par lielveikalu akcijas preču piedāvājumiem interesējas mazāk (83%) nekā iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 39 gadiem (85%).
Komentējot šos aptaujas rezultātus, lielveikalu tīklu “Rimi Latvija”, “Maxima” un “Top!” pārstāvji norāda, ka pēdējo pāris gadu laikā akcijas piedāvājumi galvenajās pārtikas produktu grupās ir veicinājušas pavisam jauna un populāra lielveikalu darba formāta izveidi. “Tas ir viens no retajiem gadījumiem, kad ieguvēji ir visas trīs puses – gan pircējs, kurš cenšas ietaupīt uz pārtikas produktu rēķina, gan ražotājs, kura mērķis ir veiksmīgi virzīt un realizēt preci tirgū, gan arī tirgotājs, kuram akcijas preces nodrošina apgrozījuma pieaugumu,” skaidro “Rimi Latvija” pārstāve Zane Eniņa.
Eniņa norāda, ka praksē preču pārdošanas apjomi akcijas ietvaros nereti palielinās par 20%-30%. Savukārt ražotāja apgrozījums, ņemot vērā tās vai citas preces atlaides apjomu, var palielināties pat 10 līdz 20 reizes. Tādējādi, lai arī šādas akcijas ražotājiem nenodrošina lielu peļņu, viņi tās nereti izmanto kā mārketinga triku, lai iepazīstinātu patērētājus ar jauniem produktiem vai reklamētu jau zināmas preces.
Saskaņā ar lielveikalu tīkla “Top!” pārstāvju SIA “Iepirkumu grupa” rīcībā esošo informāciju akcijas preces veido vairāk nekā pusi jeb 60%-70% pircēju ikdienas iepirkumu groza satura. “Ņemot vērā, ka tādi lielveikalu tīkli kā “Rimi Latvija” un “Maxima” izplata vidēji 500 000 drukāto reklāmas bukletu ar aktuālajiem akcijas preču piedāvājumiem, tas šķiet likumsakarīgi, jo informāciju par iespēju iegādāties preces lētāk saņem aptuveni 1,5 miljoni Latvijas iedzīvotāju,” norāda “Gudriem.lv” projekta vadītājs Dmitrijs Zaznovs.
“Vēl pirms pieciem gadiem, kad tikai sākām sūtīt bukletus ar aktuālajiem akcijas preču piedāvājumiem, iedzīvotāji bieži zvanīja un lūdza, lai viņiem tos nesūta. Patlaban situācija ir būtiski mainījusies – regulāri saņemam zvanus ar lūgumiem iekļaut šo bukletu saņēmēju sarakstā noteiktas adreses, lai cilvēkiem būtu pieejama informācija par akcijas precēm. Tas kārtējo reizi pierāda, ka mūsdienu pasaulē pircēja izvēli, iegādājoties to vai citu produktu, nosaka taupība un pragmatisms,” norāda “Maxima” pārstāvis Ivars Andiņš.
Kopējais aptaujas respondentu skaits – 77 878.
NOZARE.LV
Komentāri