Vairāki lasītāji “Druvai” jautāja, kāpēc, lai saņemtu pārmaksātas sociālās iemaksas, par to jāiesniedz iesniegums Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai (VSAA). Aģentūrā taču ir visa informācija par katru personu, un pārmaksāto summu var samaksāt bez īpaša pieprasījuma.
Lūdzām VSAA skaidrojumu. Aģentūra atbildēja: “VSAA personām ir aprēķinājusi un nosūtījusi informāciju/paziņojumu (pa pastu uz personas deklarēto dzīvesvietu) par pārmaksātajām valsts sociālās apdrošināšanas iemaksām (VSAOI). VSAA paziņojumā informē personu par pārmaksāto VSAOI summu un nepieciešamību iesniegt VSAA iesniegumu, norādot iesniegumā kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas kontu.
Pārmaksāto VSAOI atmaksu VSAA veic, ņemot vērā personas iesniegumu, viņa norādītajā kredītiestādes kontā. Personai tiek lūgts norādīt kredītiestādes kontu, jo praksē mēdz būt situācijas, ka VSAA rīcībā esošais konkrētā cilvēka kredītiestādes konts nav aktīvs vai VSAA sistēmā personai ir reģistrēti vairāki kredītiestāžu konti.
Iesniegumu pārmaksāto VSAOI atmaksai persona var iesniegt sev ērtākā veidā: portālā www.latvija.lv; klātienē (jāuzrāda personu apliecinošs dokuments (pase vai ID karte)); elektroniski (iesniegums jāparaksta ar drošu elektronisko parakstu); pa pastu.
Iesniegumu klātienē var iesniegt jebkurā VSAA klientu apkalpošanas centrā (var atstāt arī izvietotajās pasta kastītēs) vai Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros.
VSAA pārmaksātās iemaksas aprēķina, par tām paziņo personai un veic pārmaksāto iemaksu atmaksu personas norādītajā kredītiestādes kontā saskaņā ar 02.05.2000. Ministru kabineta noteikumiem Nr.164 “Kārtība, kādā tiek aprēķinātas un atmaksātas pārmaksātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas un aprēķināts un pārskaitīts solidaritātes nodoklis”.”
Komentāri