Jau kādu laiku Latvijā valda celtniecības bums, tāpēc labus celtniekus grūti sameklēt pat ar uguni, bet viņu vietā netrūkt meistaru, kuri prot visu, bet rezultātā sanāk kā tajā pasakā par balodi – protu, protu, bet patiesībā čiks vien sanāk un jāmeklē citi amatnieki, kas šo brāķi likvidētu. Arī redakcijā ne reti atskan tālruņa zvani, un cilvēki sūdzas par nekvalitatīvi veiktiem darbiem. Tāpēc ielūkojāmies būvniecības portālā www.abc, kur sniegti daži padomi, kā rīkoties šādā problēmsituācijā.
Svarīgi atcerēties, ka visas vienošanās ar darbu izpildītājiem vajadzētu slēgt rakstiski, maksimāli precīzi aprakstot darba uzdevumu un termiņus. Ja līgumu slēdzat ar juridisku personu, pārliecinieties, vai amatpersonai ir tiesības pārstāvēt uzņēmumu, ar kuru slēdzat līgumu.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) iesaka šādu rīcību, ja esat atklājis brāķi meistara darbā: 1) Vērsieties pie pakalpojuma sniedzēja, darbu veicēja, mēģinot vienoties par abas puses apmierinošu risinājumu. 2) Ja darbu veicējs neatzīst savu vainu, nepiekrīt novērst defektus vai kompensēt zaudējumus, dodieties uz Patērētāju tiesību aizsardzības centru, lai saņemtu konsultāciju. 3) Uzrakstiet pakalpojumu veicējam rakstisku pretenziju, kurā norādiet pakalpojuma sniedzēja, pret kuru vēršaties, rekvizītus. Precīzi aprakstiet, kas veiktajos darbos nav izpildīts atbilstoši agrāk noslēgtajām vienošanām. Norādiet, kādu risinājumu sagaidiet no pakalpojuma sniedzēja. Lai varētu pierādīt, ka pretenzija iesniegta, sagatavojiet to divos eksemplāros, vienu eksemplāru atdodiet pakalpojuma veicējam, bet uz otras pieprasiet, lai uzņēmuma atbildīga amatpersona parakstās, uzraksta paraksta atšifrējumu, savu amatu un norāda datumu. Ja uzņēmuma pārstāvji atsakās pieņemt pretenziju, nosūtiet to ierakstītā vēstulē pa pastu. Uz rakstisku pretenziju uzņēmumam jāatbild ne vēlāk kā 10 dienu laikā. Atbildē uzņēmumam jānorāda piekrišana vai atteikums izpildīt pasūtītāja prasības. Ja uzņēmums atsakās izpildīt prasības, obligāti jāpaskaidro atteikuma iemesls. 4) Ja uzņēmums desmit dienās nesniedz atbildi uz pretenziju, iesniedziet sūdzību PTAC, kas uzņēmumam uzliks par pienākumu atbildēt. Ja arī uz PTAC pieprasījumu netiks savlaicīgi sniegta atbilde, uzņēmums tiks administratīvi sodīts, un atbilde pieprasīta atkārtoti.
Ja neapmierina uzņēmuma sniegtā atbilde uz pretenziju, vērsieties pie neatkarīgiem ekspertiem, kas mēneša laikā veiks ekspertīzi.
5) Pozitīva slēdziena gadījumā uzņēmumam trīs dienu laikā jāsniedz informācija par pasākumiem, kas tiks veikti, lai izpildītu prasību. Pēc tam septiņu dienu laikā jāizpilda prasība vai rakstiski jāvienojas par termiņiem, kurā nepilnības tiks izlabotas.
Vēl var atgādināt Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 29. pantu, kurā minētas patērētāja tiesības, ja sniegts līguma noteikumiem neatbilstošs pakalpojums
* Patērētājs, kuram sniegts līguma noteikumiem neatbilstošs pakalpojums, ir tiesīgs pieprasīt, lai pakalpojuma sniedzējs veic vienu no šādām darbībām: 1) attiecīgi samazina pakalpojuma cenu; 2) bez atlīdzības novērš sniegtā pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem; 3) izgatavo citu lietu no tāda paša vai tādas pašas kvalitātes materiāla vai sniedz līguma noteikumiem atbilstošu pakalpojumu; 4) atceļ līgumu un atmaksā patērētājam par pakalpojumu samaksāto naudas summu.
Visas likumā minētās tiesības, kā arī kā rīkoties, ja rodas šādas problēmas, varat uzzināt portālā www.abc.lv Sagatavojis: Jānis Gabrāns
Komentāri