Norauti automašīnu izpūtēji, iestidzis katafalks un palikšana kājāmgājējos – to vietējie stāsta par ceļa posmu no Nītaures uz Zaubi, kur notiek valsts 1. šķiras autoceļa Līgatne – Skrīveri rekonstrukcija. Vietējie sašutuši, ka jau kopš pagājušā gada ceļš no Nītaures uz Zaubi kļuvis neizbraucams. Lai gan jāsaka, zaubēnieši lielākoties atzinīgi vērtē to, ka remontdarbi šajā ceļa posmā tiek veikti un viņi pat piekrīt samierināties ar īslaicīgām grūtībām – ja jāapstājas pie vairākiem luksoforiem, ja ceļš ar auto jāveic ar daudz mazāku ātrumu. Tomēr vietējie ir pilnīgā neizpratnē, kā var būt situācija, ka šis ceļa posms vairākās vietās vieglajam auto kļuvis neizbraucams. Daudzviet tas līdzinās dubļu dīķim vai grants karjeram, nevis ceļam. Zaubēniete Vita Krūmiņa “Druvai” saka, ka pagasta iedzīvotāji patiesi atzinīgi novērtē, ka ceļš tiek rekonstruēts, un ir gatavi, kā jau lauku cilvēki, pieciest, ka braukšana nav ideāla. Taču arī remonta laikā cilvēkiem nepieciešams pa ceļu pārvietoties, bet patlaban tas nav iespējams.
Vērtējot kopumā ceļu stāvokli laukos, V. Krūmiņa saka: “Pierasts dzirdēt atbildi, ka ceļu uzturētājiem un valstij nav naudas, tomēr, kā to saprast mums, kuri reāli laukos dzīvojam un kuri ikdienā laužam savas automašīnas, cīnāmies ar neizbraucamiem ceļiem un domājam, kā tikt no mājām uz darbu, pilsētu un citur. Protams, ceļš uz Nītauri no Zaubes šobrīd ir briesmīgs, tiek lauzti automašīnu izpūtēji, cilvēki lamājas, kad kārtējo reizi iestieg dubļu peļķēs. Bet caur asarām ceram, ka pienāks tā diena, kad brauksim pa asfaltu.” Nītauriete Janīna Kalteniece “Druvai” stāsta, ka uz darbu no Nītaures uz Zaubi dodas kājām vai stopējot, jo viņas automašīna saplīsusi. Turklāt ar kurpītēm vai siltiem ziemas zābakiem ceļu neizbrist, kājās jāauj kārtīgi gumijnieki. “Braucam jau visi, cik vien uzmanīgi spēdami, bet viss ir līdz reizei. Mašīnas apakša ir grants un dubļu piedzīta, ātrumkārba vairs nedarbojas. Nav izstāstāms tas, pa kādu ceļu šeit remonta laikā esam braukuši. Nesen vietām, kur bija trakāka situācija, uzbēra šķembas, bet tiklīdz tām pāri pārbrauc ceļa strādnieku smagās mašīnas vai traktori, tiek izsistas rises, tās pielīst, situācija veidojas vēl briesmīgāka. Vietās, kur ir grants, pašreiz vispār ir tikai vieni vienīgi dubļi,” stāsta J. Kalteniece un atzīst, ka vietējo auto servisu meistari gan ir priecīgi, jo darba netrūkstot. Salauztu mašīnu pašlaik Zaubes un Nītaures pusē ir daudz. Kāda cita zaubēniete stāstīja, ka pagājušās nedēļas nogalē uz šī ceļa iestidzis pat katafalks un saukti palīgi, lai mašīnu izstumtu. Sieviete noteica, ka laukos pat uz mūža mājām pa normāliem ceļiem nav iespējams nokļūt. VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” Vidzemes reģiona Cēsu ceļu rajona direktors Vitolds Bērziņš “Druvai” neko citu par ierasto frāzi, ka ir pavasaris un trūkst līdzekļu ceļu uzturēšanai, pateikt nevarēja. Vien uzsvēra, ka, runājot par konkrēto ceļa posmu ,neko izdarīt nevar, jo remontdarbus tur neveic. “Vērtējot citus Zaubes ceļus, protams, var piekrist viedoklim, ka tie daudzviet ir bedraini un grūti izbraucami. Darām, cik ļauj finanses, bet piekrītu, ka daudzviet ceļu stāvoklis ir ļoti bēdīgs,” tā V. Bērziņš. „Druva” telefoniski sazinājās ar Valsts a/s “Latvijas valsts ceļi” Vidzemes reģiona Cēsu rajona pārstāvi Uldi Plendišķi, kurš tūlīt saprata, par kuru objektu tiek taujāts, un bilda, ka saņēmis vairākus satrauktus iebildumus pa tālruni no Zaubes puses iedzīvotājiem. “Jā, tur ir mūsu objekts, un tas ir nodots uzņēmējiem. Taču tieši šodien biju nolēmis turp aizbraukt un savām acīm paskatīties situāciju,” bilda U. Plendišķis un taujāts, vai ceļa būvniekam nav jānodrošina iespēja arī remonta laikā izbraukt konkrēto ceļa posmu, atbildēja: “Protams, jānodrošina ceļa caurbraucamība remonta laikā. Esmu devis rīkojumus gan būvuzraugiem, gan būvinženieriem un vadītājiem, bet ja līdz šim problēmas nav atrisinātas, acīmredzot būs jāpieņem drakoniskāki lēmumi. Piekrītu, ka šāda situācija nevar būt, un jau šodien raudzīsim, ko darīt. Iespējams, jāaizsūta vēl viena šķembu krava. Zvanīšu būvuzņēmējam, situāciju mēģināsim nokārtot.” Jāpiebilst, ka ceļa posmu no Nītaures līdz Zaubei ieplānots noasfaltēt līdz rudenim. Liene Lote Grizāne
Komentāri