Cēsu pašvaldība katru gadu cenšas uzlabot infrastruktūru, iztiekot gan saviem spēkiem, gan ņemot kredītus lielāku darbu veikšanai. Jau rakstījām, ka šogad ielu seguma un inženierkomunikāciju, laukumu un apgaismojuma rekonstrukcijai tiks ņemts divu miljonu latu aizņēmums.
“Visiem darbiem esam plānojuši tērēt 2, 6 miljonus latu, jo 600 tūkstošus aizņēmāmies jau pērn, lai veiktu sagatavošanos. Konkurss par darbu veikšanu ielās pabeigts rudenī, līgumi ar darbu veicējiem noslēgti, ņemot vērā šādus laika apstākļus, daži gatavi darbus sākt jau tagad. Tiklīdz noslēgsies konkurss par būvuzraudzību, darbība varētu sākties,” stāsta Cēsu domes izpilddirektors Jānis Rozenbergs.
Ielu seguma rekonstrukcija, kas ietver arī lietus ūdens kanalizācijas, ielu apgaismojuma un gājēju ietvju izbūvi, iecerēta vairākos svarīgos ielu posmos. Noslēgti līgumi par darbu veikšanu Birzes – Loka ielā, L. Paegles ielas posmā no veikala “Labais” līdz A.Kronvalda ielai, Rīgas ielas posmā no Zvirbuļu līdz Raiņa ielai, vairākās ielās ap 3. pirmsskolas izglītības iestādi, kur paredzēts izbūvēt arī auto stāvlaukumu. Darbi paredzēti Rožu laukumā, kur pērn nomainīti inženiertehniskie tīkli. Šī gada plānos ietilpst arī Festivāla ielas sakārtošana posmā no Lenču līdz Dzintara ielai.
“Tūlīt izsludināsim konkursu par Rožu laukuma rekonstrukciju. Ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju, gaidāma liela konkurence. Tas pierādījās jau pērnajā konkursā par ielu rekonstrukciju, bruģēšanas sadaļā pieteicās septiņi, astoņi pretendenti. Rožu laukums ir sarežģītāks objekts nekā ietves bruģēšana. Tur jānobruģē 4000 kvadrātmetru laukums.
Aprīlī sludināsim konkursu par Festivāla ielas rekonstrukciju. Tehniskais projekts ir kārtībā, nekļūdīšos teikdams, ka cēsnieki ļoti gaida šīs ielas atjaunošanu, jo tā pagaidām ir vissliktākā no maģistrālajām ielām,” stāsta J.Rozenbergs.
Nereti iedzīvotāji pašvaldībai pārmet, ka tā rūpējas tikai par galvenajam ielām, taču tik daudz naudas, lai kapitāli pārbūvētu un noasfaltētu visas ielas, pašvaldībai nav un arī nebūs. Tāpēc vispirms tiek sakārtotas ielas ar visintensīvāko transporta un gājēju plūsmu, taču netiks aizmirstas arī pārējās. Grantēto ielu uzturēšanai pilsētas budžetā šogad paredzēti 100 tūkstoši latu. Izvērtējot iepriekšējo gadu veikumu, pašvaldības speciālisti nolēmuši, ka svarīgāk pilnībā sakārtot dažas ielas, iztīrot grāvjus, rekonstruējot virskārtu, lai tās kalpotu ilgāk un labāk, nekā katru gadu knapināties pa mazumiņam. Komunālajam dienestam uzdots sastādīt veicamo darbu plānu. Līgatnes iela šogad pie asfalta netiks, vispirms tajā izbūvēs ūdensvadu un kanalizāciju, tikai tad varēs veikt ielas asfaltēšanu.
“Darbi vasarā būs lieli, jo līdz ar ielu darbiem turpināsies arī “Vindas” projekts par ūdensvada un kanalizācijas rekonstrukciju. Saprotu, ka transporta kustības ierobežojumi radīs neapmierinātību, bet, ja gribam uzlabot ielu infrastruktūru, ar to jārēķinās, un rezultāts priecēs visus,” atzīst domes izpilddirektors.
Aptaujātie autovadītāji atzīst, ka pašvaldības centieni uzlabot ielu stāvokli ir jūtami, bet slikto ielu tomēr ir daudz vairāk. Aldis Birzietis norādīja, ka šādos laika apstākļos daudzas mazās ielas ir ļoti sliktas, vairāk atgādina lauku ceļus, ne pilsētas ielas: “Saprotu, ka līdz tādam brīdim, kad visas ielas būs klātas ar labu asfalta segumu, nenodzīvošu, jo pilsētas budžets nav bezizmēra. Taču jāatzīst, ka pēdējo gadu laikā situācija uzlabojusies un vismaz centrālās ielas ieguvušas civilizētu izskatu.”
Komentāri