Aizvadītajā gadā alus ražotājs AS “Cēsu alus” palielinājis kopējos pārdošanas apjomus par 10%, informēja uzņēmuma pārstāvji. Kopējais “Cēsu alus” pārdoto alus, alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu apjoms 2011.gadā sasniedza 75,3 miljonu litru, kas ir par 10% vairāk nekā 2010.gadā. Savukārt kopējais uzņēmuma eksporta apjoms pērn palielināts par 63%, bet realizācija vietējā tirgū pieauga par 4%. Galvenie uzņēmuma eksporta tirgi pērn bijuši Igaunijā, Lietuvā, Lielbritānijā, Īrijā un Izraēlā. Alus pārdošanas apjomi vietējā tirgū pērn pieauga par 4%, sidra un kvasa apjomi – par 20%. Savukārt realizēto sulas un sulu dzērienu apjomi tika dubultoti. Kā veiksmīgākais jaunievedums pērn ir atzīts “Cēsu Nefiltrētais” alus stikla pudelēs ar Latvijas alus tirgum īsu realizācijas termiņu – 30 dienas, kas aizvadītajā gadā iekarojis 3% no Latvijas alus tirgus. Savukārt alus kokteiļu “Beershake” zīmola atjaunināšana sekmēja to pieaugumu trīs reizes. Iepakojumu kategorijās straujāko pieaugumu – 32% pērn “Cēsu alus” sasniedzis alum skārdenēs. Skārdeņu tirgus Latvijā aizņem 22% kopējā alus tirgū, turpinot stabilu kāpumu. Savukārt “Cēsu alus” šajā segmentā saglabā 40% tirgus daļas. Dabīgi raudzētā kvasa tirgū “Cēsu alus” pārstāvētais dabīgi raudzētais kvasa zīmols “Ulmaņlaiku kvass” ieņem 15% tirgus daļu. Kā norāda uzņēmumā, šī tirgus attīstību veicinājusi likumdošanas sakārtošana, nodalot dabīgi raudzētu kvasu no kvasa dzēriena. Neraugoties uz vietējo ražotāju diskriminējošo nodokļu politiku sidra segmentā, kas paredz līdz pat piecām reizēm augstāku akcīzes nodokli nekā Baltijas kaimiņvalstīs, “Cēsu alus” saglabā sidra tirgū 50% tirgus daļu. Arī alkoholisko kokteiļu tirgū ar 45% tirgus daļu un enerģijas dzērienu segmentā ar 30% tirgus daļu “Cēsu alus” pārstāvētie zīmoli ieņem stabilu vietu. “Pērn alus un dzērienu ražošanas nozarē straujas izmaiņas nav notikušas, un uzņēmumam ir izdevies turpināt kāpumu. Eiropas kopējās nestabilās finanšu sistēmas ietekme jūtama arī Latvijā, pirktspēja atjaunojas ļoti lēni un vietējā tirgus ekonomika atdzīvojas pamazām. Uzņēmējiem jābūt pacietīgiem un ar inovācijām jaunās tehnoloģijās vai produktos pakāpeniski jāattīsta tirgus apjomi, kāpinot biznesa un industrijas kopējo vērtību ilgtermiņā,” rezumēja “Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone Zatlere. Saskaņā ar Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA “Lursoft” informāciju “Cēsu alus” apgrozījums 2010.gadā audzis par 12,46%, sasniedzot 30,4 miljonus latu pret 27,03 miljoniem latu 2009.gadā.”Cēsu alus” peļņaaugusi no 134 741 lata 2009.gadā līdz 980 387 latiem 2010.gadā. Aizvadītā gada finanšu datus uzņēmums publiskos martā pēc mātesuzņēmuma paziņojuma biržā. “Cēsu alus” 99% balsstiesīgo akciju pieder somu koncernam “Olvi Ooj”. Kopš 2001.gada uzņēmuma attīstībā investēti 27 miljoni latu. 2008.gadā ražotnē tika uzstādīta Baltijā jaudīgākā skārdeņu līnija. “Cēsu alus” produktu portfelī pārstāvētas astoņas dzērienu kategorijas: alus, alus kokteiļi, alkoholiskie kokteiļi, sidri, enerģijas dzērieni, kvass, sulas, bezalkoholiskie dzērieni. “Cēsu alus” importē arī Nīderlandes alu “Heineken” un Somijas alu “Sandels”. NOZARE.LV
Komentāri