Ar savu privāto autotransportu pasta piegādi patlaban nodrošina apmēram 530 pastnieki, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja VAS “Latvijas Pasts” sabiedrisko attiecību speciāliste Agija Tērauda.
Kopumā Latvijas Pastā jau ilgākā laika periodā tiek nodarbināti aptuveni 630 motorizētie pastnieki. Aptuveni 100 pastnieki pārejas posmā uz privātā autotransporta izmantošanu pasta piegādes nodrošināšanā pastu piegādā ar Latvijas Pasta automašīnām, bet izmaksu samazināšanas nolūkos arī šiem pastniekiem jau no aprīļa būs jāpāriet uz pasta piegādi ar privāto transportu.
Lai pārietu uz privātā autotransporta izmantošanu pasta piegādes nodrošināšanā, Latvijas Pasts darbiniekiem piedāvā pārpirkt uzņēmuma automašīnas vai pārņemt automašīnas līzinga saistības. Ja darbinieks nevēlas pārpirkt automašīnu vai pārņemt līzinga saistības, uzņēmuma vadība kopā ar darbinieku meklē citas alternatīvas, uzsvēra Tērauda.
Līdz 26.martam pārpirkt automašīnas vai pārņemt līzinga saistības bija izvēlējušies 25 pastnieki, no tiem 11 pastnieki jau to ir izdarījuši. Patlaban risinājums pārejai uz pasta piegādi ar privātajām automašīnām nav rasts vēl tikai četros gadījumos.
Tērauda norāda, ka Latvijas Pasts kopīgi ar darbiniekiem turpina meklēt risinājumus pārejai uz motorizēto pasta piegādi ar privātajām automašīnām. Gadījumā, ja pastniekam nav tādu līdzekļu, lai pārņemtu Latvijas Pastam piederošo autotransportu, tad alternatīvas, ko piedāvā Latvijas Pasts, ir piegāde ar kājām, ja piegādes maršruts to pieļauj, vai automašīnas noma no kāda privāta komersanta.
Savukārt tās automašīnas, kuras vairs nebūs nepieciešamas Latvijas Pasta darbības nodrošināšanai, saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem tiks nodotas atpakaļ līzinga kompānijām.
Darbinieki, kuri pasta piegādi nodrošina ar privāto automašīnu, saņem kompensāciju 0,04 lati par kilometru. Kompensācijā iekļauta apdrošināšana, remonti un citi ar ekspluatāciju saistītie izdevumi. Mēnesī šī summa vidēji vienam pastniekam veidojot 85 latus.
Savukārt apmaksa par degvielu tiek veikta atsevišķi, pastniekiem tiek nodrošinātas degvielas uzpildes iespējas, piemēram, tiek izsniegta degvielas karte vai taloni. Degvielas patēriņš esot atkarīgs no ikdienas maršruta garuma un no noteiktās automašīnas degvielas patēriņa normas.
Tērauda informēja, ka Latvijas Pasta biznesa plānā nākamajiem četriem gadiem ir paredzētas dažādas izdevumu samazināšanas iespējas un viena no tām ir ietaupīt līdzekļus uz līzinga kompāniju peļņas rēķina. “Tas nozīmē, ka Latvijas Pasts to finanšu līdzekļu vietā, kuri tika maksāti līzinga kompānijām, var tos piešķirt pastniekiem,” skaidro pasta pārstāve.
NOZARE.LV.
Komentāri