Nišas smaržas (no angļu valodas “niche perfumes”) ir ekskluzīvas un unikālas smaržas, kas tiek ražotas ierobežotā daudzumā, izmantojot augstākās kvalitātes un dabīgās sastāvdaļas. Šīs smaržas atšķiras no masu tirgus smaržām ar savu izsmalcinātību, radošumu un bieži vien arī ar stāstu, kas tās pavada.
Nišas smaržas bieži vien ražo mazi, neatkarīgi smaržu nami, kas koncentrējas uz kvalitāti un māksliniecisko izpausmi, nevis uz plašas auditorijas piesaistīšanu.
Kā radās nišas parfimērija
Pēdējo gadu laikā, pieaugot nišas aromātu popularitātei, ir palielinājies šo parfimērijas zīmolu skaits, radot savu nozari. Nav viegli pretoties ar mīlestību radītam aromātam, īpaši ja tas ir unikāls un neaizmirstams.
Ja esat smaržu cienītājs, jūs, iespējams, esat izbaudījis ne vienu vien elpu aizraujošu aromātu. Tomēr, ja tikai nupat sākat iepazīt nišas smaržas, jūs gaida jaunas izjūtas un daudz lielisku atklājumu.
20.gadsimta 80. gados dizaineru smaržu tirgus kļuva nedaudz vienmuļš. Lielās un labi zināmās parfimērijas grupas bija sākušas ierobežot riskus, radot vienveidīgus aromātus, lai iepatiktos pēc iespējas lielākam pircēju skaitam.
Globalizētā parfimērijas nozare sāka izmantot universālas atsauces un pasaules slavenības, lai atbalstītu savus produktus un piesaistītu masu pircēju. Zīmoli sāka mazāk koncentrēties uz smaržām, bet vairāk uz iedarbīgām reklāmas kampaņām. Drīz vien radošuma un oriģinalitātes trūkuma dēļ lielākā daļa parfīmu smaržoja līdzīgi.
Deviņdesmitajos gados daudzi patērētāji šķietami zaudēja interesi par daudzajām “bestselleru” smaržu variācijām, kas bija atrodamas universālveikalos visā pasaulē. Viņi sāka meklēt unikālākus un oriģinālākus aromātus, kas palīdzētu izpaust savu individualitāti. Tāpat savus cienītājus iekaroja tā dēvētās unisex smaržas.
Tā kā patērētāju vēlme pēc radošuma un dažādības pieauga, tas pavēra ceļu inovatīviem aromātiem nišas parfimērijas nozarē.
Slavenākie nišas parfimērijas zīmoli
Dažas nišas parfimērijas firmas ir kļuvušas par atzītiem zīmoliem, un daudzas no tām kopš tā laika ir iegādājušies atzīti starptautiski parfimērijas lieluzņēmumi, piemēram, Coty, Estee Lauder, LVMH, Puig. Tāpēc var šaubīties, vai slavenākie no tiem joprojām ir nišas parfimērijas nami.
Citi nišas nami joprojām darbojas “zem radara” un joprojām pieder to parfimēristam vai dibinātājam. Starp tiem var minēt Roja Dove, Ormonde Jayne, Pairfum London, Lataffa Perfumes.
Kā izvēlēties nišas smaržas
Nišas smaržas ieteicams izvēlēties nesteidzīgi, iedziļinoties to radītāja stāstā un tā atbilstībai jūsu personībai. Tas ir vienlīdz būtiski, izvēloties aromātus gan sievietei, gan vīrietim.
1.Izpētiet smaržu māksliniekus un zīmolus.
Izpētiet dažādus parfimērijas ražotājus, kā arī to filozofiju un pieeju smaržu radīšanai.
2.Nosakiet savas vēlmes un gaumi.
Padomājiet par to, kādi aromāti jums patīk. Vai tie ir ziedu, koksnes, pikantie, citrusaugļu vai austrumu aromāti? Zinot savas vēlmes, būs vieglāk izvēlēties piemērotu nišas smaržu.
3.Lasiet atsauksmes un aprakstus.
Daudzas nišas smaržas ir pieejamas tikai noteiktos veikalos vai tiešsaistē, tāpēc atsauksmes un smaržu apraksti var būt ļoti noderīgi. Interneta resursi piedāvā plašu atsauksmju un lietotāju pieredzes klāstu, kā arī iespēju iegādāties aromātus tiešsaistē.
4.Apmeklējiet nišas smaržu veikalus.
Ja iespējams, apmeklējiet specializētus smaržu veikalus, kur varat izmēģināt dažādus nišas aromātus. Bieži vien šajos veikalos ir pieredzējuši pārdevēji, kas var palīdzēt izvēlēties piemērotas smaržas vīriešiem un sievietēm.
5.Iegādājieties paraugus.
Daudzi nišas smaržu ražotāji un veikali piedāvā iegādāties nelielus smaržu paraugus. Tas ir lielisks veids, kā izmēģināt vairākus aromātus pirms pilna flakona iegādes.
6.Dodiet sev laiku!
Izvēloties smaržu, dodiet sev laiku, lai izjustu, kā aromāts mainās uz jūsu ādas visas dienas laikā. Nišas aromāti bieži vien ir daudzslāņaini, un to pilnais raksturs atklājas tikai pēc vairākām stundām.
7.Personīgā pieredze un atmiņas.
Smaržas bieži vien ir saistītas ar personīgām atmiņām un emocijām. Izvēlieties tādu aromātu, kas rezonē ar jums personīgi un rada pozitīvas emocijas.
Izvēloties nišas smaržas, svarīgi ir izbaudīt procesu un nebaidīties eksperimentēt. Katram cilvēkam ir unikāls smaržas uztveres veids, tādēļ galvenais ir atrast aromātu, kas jums pašam patiešām patīk.
Komentāri