Policijai nav ideju, kā apkarot braukšanu reibumā ar velosipēdu, tomēr tiesībsargi sodus pagaidām palielināt negrasās, šodien vēsta laikraksts “Diena”.
Sakot, ka Iekšlietu ministrija (IeM) un Valsts policijas (VP) centrālais aparāts “nesodāmo riteņbraucēju” problēmu neapzinās, būtu melots, norāda laikraksts. Tomēr starp “Dienas” aptaujātajiem ierēdņiem valdošais viedoklis ir – nevajag šaut pa zvirbuļiem ar lielgabalu, jo apdraudējumu satiksmes drošībai iereibušie velobraucēji nerada tik lielu kā dzērušie autovadītāji. Naudas sodu paaugstināšana tiešām diez vai ko dotu, bet vai likumā nebūtu jāiekļauj alternatīvie soda veidi, kā piespiedu darbs, šobrīd izvērtē speciāla darba grupa.
Izrādās, ka liela daļa policijas “pastāvīgo klientu” starp dzērušajiem riteņbraucējiem oficiālu darbu nestrādā un ar piespriesto naudas soda maksāšanu nesteidzas, tomēr citas sankcijas par šo pārkāpumu likums neparedz, vēsta “Diena”.
IeM un VP ir izveidojušas darba grupu, kas septembrī nākšot klajā ar situācijas analīzi un risinājumiem, “Dienai” teikusi iekšlietu ministra Riharda Kozlovska preses sekretāre Daiga Holma. Darba grupas uzdevumos cita starpā ietilpstot arī sodu efektivitātes izvērtēšana, bet kādus risinājumus ierēdņi varētu atzīt par labiem, šobrīd teikts netiek.
Jau esot ieplānotas citas konkrētas izmaiņas ceļu satiksmes likumdošanā, bet tās uz sodiem neattiekšoties. Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš laikrakstam skaidrojis, ka iecerēts nodalīt iereibušos velosipēdu vadītājus atsevišķā likuma pantā no iereibušajiem autovadītājiem, jo pašreizējā likumdošana diskreditē policijas darbu, – daudzi autobraucēji kļūst aizkaitināti, dzirdot, ka, piemēram, no 200 aizturētajiem iereibušajiem vadītājiem divas trešdaļas patiesībā bijuši velosipēdisti. Tas arī ļaujot dzimt aizdomām par autovadītāju pārvēršanos velosipēdistos, piekukuļojot policistus.
“Dienas” jautāts par nesodāmajiem velobraucējiem, Lukstiņš gan tik skarbs nav. “Var jau, protams, mēģināt iekļaut arī alternatīvos soda veidus, administratīvo arestu. Bet vai bīstamība, ko viņi rada, tiešām ir tik liela? Pa lielam viņi apdraud sevi, nevis citus, kā iereibis autovadītājs. Otrkārt, policijai trūkst kapacitātes visu iereibušo autovadītāju turēšanai aiz restēm – vai būtu prātīgi viņiem piesviest klāt vēl velosipēdistus?” viņš jautā.
“Diena” norāda, ka šā gada pirmajos sešos mēnešos par braukšanu dzērumā sodīti 2454 velosipēdisti un maza tilpuma motora mopēdu vadītāji. Tas ir par aptuveni 150 vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn.
Par braukšanu dzērumā ar velosipēdu atkarībā no reibuma pakāpes var piemērot naudas sodu no 30 līdz 120 latiem.
LETA
Komentāri