Raksti

Skolās

Skolēni apgūst publiskās runas pamatus

Stalbes pamatskolas audzēkņi aktīvi iesaistās radošajā darbnīcā “Mana runa pārliecina”.
Foto: no albuma

Kā pārvarēt nedrošību, ja jārunā auditorijas priekšā, kā ieinteresēt publiku un noturēt uzmanību, kā veidot saturu un paust viedokli – to radošajās darbnīcās “Mana runa pārliecina” mācījās Stalbes pamatskolas 5.-9 klases audzēkņi. Divas mācību stundas šo prasmi apguva 5., 6. un 7. klases skolēni, divas – 8. un 9. klašu audzēkņi.

Skolēniem šīs nodarbības ļoti patika, vērtē latviešu valodas un literatūras skolotāja Solvita Frei­berga. “Balstoties uz improvizācijas teātrī un publiskās runas meistarklasēs pārbaudītiem uzdevumiem ar stratēģijām, kā pārvarēt bailes, kā ieinteresēt publiku un noturēt uzmanību, kā veidot saturu un paust viedokli, bērnus iepazīstināja pieredzējis pasākumu vadītājs un improvizators Krišjānis Berķis,” stāsta skolotāja, piebilstot, ka bērniem šī bijusi lieliska pieredze uzzināt ko jaunu un arī saprast, cik svarīgas ir runas un uzstāšanās prasmes ne tikai skolā, bet arī kopumā dzīvē. Nodarbībā kopā piedalījās divu klašu audzēkņi, tādēļ bērniem runāt visu pārējo priekšā bija lielāks izaicinājums. “Caur jokiem un smiekliem bērni veica uzdevumus, līdz ar to arī atbrīvojās. Īpaši devīto klašu skolēni atzīst, ka šis bija labs treniņš, jo viņiem priekšā pavasara lielie eksāmeni, kuros arī plānota mutiskā daļa. Taču nodarbībās apgūtais noderēs ikvienam, piemēram, uzstājoties ar radošajiem darbiem, aizstāvot  izveidotās prezentācijas. Kad Krišjānis Berķis sāka nodarbību, viņš ar mums dalījās ar kādu mēles mežģi, kas ļoti noder katram cilvēkam, lai uzlabotu dikciju un runas prasmes. Viņš sacīja, ja katrs šo mēles mežģi patrenētos desmit minūtes dienā, ikvienam būtu izcila dikcija un prasme runāt,” pastāstīja skolotāja.

Pēc pasākuma skolēni atzinuši, ka vēlētos, lai šādas aktivitātes tiktu iekļautas ikdienas mācību procesā kaut vai uz piecām minūtēm, lai atraisītos un visi spētu saliedēties. “Bērniem ļoti patika daudzveidīgie uzdevumi. Runa, attēlošana, atdarināšana – tās bija galvenās prasmes, ko bērniem bija iespēja apgūt,” teic S.Frei­berga. Viņa atzīst, ka liels prieks bijis redzēt, ka arī tie bērni, kas ikdienā ir kautrīgāki, saņēmušies un spējuši veiksmīgi uzstāties, tomēr bijis arī pa kādam skolēnam, kam tā arī nav izdevies atraisīties un saņemties runāt pārējo priekšā. Radošās darbnīcas “Mana runa pārliecina” notika, skolai piedaloties iniciatīvā “Latvijas skolas soma”.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *