Sestdiena, 27. aprīlis
Vārda dienas: Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne

Cēsinieks burā Maskavā II

Druva
10:06
12.08.2009
5
Olympus Digital Camera

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Turpinām iepazīstināt mūsu lasītājus ar Cēsu slimnīcas traumatologa Ģirta Bērziņa vēstulēm no Maskavas, kur šonedēļ notiek 33. pasaules čempionāts burāšanā “Micro” klases jahtām “Micro Cup 2009”. Arī viņš ir aktīvs šo sacensību dalībnieks, burājot uz jahtas “Flame”. Otrā vēstule

Otrdienā notika pirmie divi oficiālie braucieni. Tie notika ekstremāli vājā vējā, kad brīžiem ūdens bija tik gluds, ka komandas neuzdrošinājās pat elpot, lai tik neaizbaidītu niecīgo vēja pūsmiņu burās. To diemžēl nevar teikt par privāto kuteru un ūdensmotociklu īpašniekiem, kas, šķita, ka sacenšas savā starpā, kurš spēj izbraukt starp jahtām ar lielāko ātrumu un saceļot lielākos viļņus.

Līdz ar to lielu lomu spēlēja vienkārši laime. Vakarā tika publicēti rezultāti, tie pagaidām labākie ir jahtai “Flame” – 15. un 18. atnāciens, kas kopā šobrīd dod 13. vietu. Tikai par dažām vietām sliktāks rezultāts ir “Micros”, kas otrajā braucienā finišēja 17.

Jāpastāsta, ka nācās izmantot arī tādu sacensību noteikumos paredzētu cīņas formu, kā protests. Protestu vinnējām, pacēlāmies par vienu vietu. Toties krievu jahtas kapteinis, kurš protestu zaudēja un līdz ar to saņēma diskvalifikāciju pirmajā braucienā, piedraudēja, ka tagad mēs dabūsim trūkties, un visas krievu laivas to vien darīs, kā mēģinās panākt, lai mēs pārkāpjam noteikumus un arī dabūjam diskvalifikācijas. Ceram, ka kaķa lāsti debesīs nekāpj, taču garastāvoklis nedaudz sabojājās, un, kā zināms, pie drūmām domām Mūza neatlido. Bet bez tās labs rezultāts nav gaidāms.

Visi ļoti cer, ka šodien būs kaut nedaudz stiprāks vējš, vismaz, lai nebūtu šīs bedres, kad jahta stāv, bet pa ūdenskrātuves otru krastu citi brauc.

Par ieskaites sistēmu. Vakar uz starta izgāja 72 jahtas, tātad to ir vēl vairāk, nekā uz atklāšanas parādes brīdi. Kaut arī dalības maksa nav maza, pieteikušās arī tādas jahtas, kam jau pēc izskata ir skaidrs, ka tām nevajadzētu te atrasties; vairākas jahtas tika apdzītas par apli. Piemēram, jahta “Odesa” nav pat noņēmusi piekaramo motoru. Paldies Dievam, šīs jahtas necenšas iejaukties starta procedūrā, bet startē ar apzinātu nokavēšanos. Starts vispār ir nenormāli grūts, izdevīgā pozīcija nedod nekādas ceļa tiesības, savukārt pozīcija ar ceļa tiesībām atkal ir neizdevīga no taktikas viedokļa. Kļūda par vienu metru var būt liktenīga – vai nu netiec pirmajā rindā, kas automātiski nozīmē atpalikšanu par 20 – 30 vietām, vai startē par agru, kas nozīmē atgriezties un startēt vēlreiz un tātad – vispār pēdējo pozīciju distances sākumā.

Tikko starts ir aiz muguras, pēc dažiem pagriezieniem jau stress mazinās. Bet īstas pārliecības, ka starts izdosies, nav, jo tas atkarīgs arī no ļoti daudzām nejaušībām.

Tātad par ieskaites sistēmu. Mikro klase tiek dalīta trīs divīzijās, bet, kopš Krievijas iesaistīšanās šai kompānijā, pat četrās, jo krievi ražo savu, tā saukto – Rikošet klasi. Tā principā atbilst visiem Mikro klases noteikumiem, izņemot to, ka tai ir vēl viena lūka pirms masta, ko klases noteikumi aizliedz. Pirmie rikošeti ir lēnāki (arī tie, kas Latvijā), bet pēdējie – ļoti labi un līdzvērtīgi cīnās ar citām šīs klases jahtām.

Pārējās jahtas tiek iedalītas Cruizer divīzijā, kas ir vēsturiski pati pirmā, tai ir vesela kaudze prasību, tai skaitā, pēc plītiņas, izlietnes un polsterētiem sēdekļiem kajītē, kas viss principā ir nevajadzīgi. Cruizer divīzija ir pati masveidīgākā un teorētiski lēnākā. No Latvijas šajā pasaules čempionātā to pārstāv jahtas “Aka” un “Solo”

.

Nākamā ir Racer divīzija, tai ir garāks masts (bet vienāds buru laikums), atļauts mazāks svars un nav šo prasību pēc plītiņas un citām „ekstrām”. Teorētiski tā ir nedaudz ātrāka par kruizeriem, bet labs kruizers noteikti iet ātrāk par sliktu reiseru. Šo divīziju no Latvijas pārstāv “Micros” un “Flame”. Visā čempionātā to ir tikai 11, pagaidām Latvijas laivas ir saraksta priekšgalā, bet pašu pirmo vietu ieņem krievu laiva, pret kuru “Flame” pirmajā braucienā iesniedz protestu, un kura solījās visiem iespējamiem līdzekļiem sabojāt tai parējos braucienus.

Pati ātrākā ir Proto divīzija (no vārda – prototips). Tajā ir jahtas, kas neiekļaujas abās iepriekšējās, bet arī šai ir vesela rinda ierobežojumu. Tai pat laikā šīs jahtas drīkst būt zemākas un par 90 kg vieglākas, kas vien jau nodrošina lielāku ātrumu. Tāpēc Proto divīzijas jahtas apbalvo tikai tad, ja tās ir izcīnījušas uzvaru arī kopvērtējumā, bet reiserus un kruizerus – arī atsevišķā ieskaitē.

Laika apstākļi ir ievērojami uzlabojušies. Spoži spīd saule, ir silts un naktīs vairs nesalstam. Diemžēl vienīgā duša biežāk nestrādā, nekā strādā, toties kaimiņiene žurka vairs nav manīta.

Otrdienas vakarā notika arī oficiālā regates ballīte, kas izpaudās ar skaļu mūziku, bezmaksas alu un šnabi, un sardelēm, kas tika nokrautas uz galda, lai paši ceptu. Diemžēl restītes bija tikai dažas, tāpēc tika lauzti kociņi, taisīti iesmi, un daudzas sardeles tā arī sabira ugunskuros. Bet kopumā bija jautri. Šorīt daudziem sāp galva. Paldies Dievam, latviešu puikām pavisam nedaudz.

Tad nu ceram uz trešdienu un vismaz nedaudz lielāku vēja pūsmu.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Patīk darbi, kurus darot nav jāsteidzas

06:02
25.04.2024
37

Jānis Vagulis dienas piepilda ar darbu, rodot arī laiku paslinkošanai, nekā nedarīšanai. “Laukos vienmēr ir, ko darīt, vienmēr kādam vajag piepalīdzēšanu,” viņš saka un piebilst, ka māk visus laukos ikdienā nepieciešamos darbus. Savulaik strādājis dažādās zāģētavās, to sen vairs nav gluži tāpat kā daudzos citos mazos pagastos. Jānis Kaivē dzīvo jau 25 gadus. Pats ir […]

Bērnības vietai atdota sirds

05:45
24.04.2024
116

Daces Kārkliņas dzimtas saknes ir Kaivē. Pati dzīvo Cēsīs, strādā Rīgā, bet par savu vietu sauc Kaivi. Kad vien brīvs laiks, viņa mēro ceļu, lai būtu pie krustdēla, draugiem. “Man bērnība saistās tikai ar Kaivi. Vasaras pavadīju pie krustmātes. Te vienmēr bija, ko darīt un ik dienu notika kas interesants. Bija, protams, jāravē, jāvāc siens, […]

Iedzīvoties un būt savējai

05:34
23.04.2024
120

Evita Petrova ar ģimeni Kaivē nokļuva nejauši.  “Vasarā, braucot pa Piebalgu, ieraudzījām aizaugušu viensētu. Tā iepatikās, izdevās vienoties ar saimniekiem, un nopirkām “Lapsas”,” stāsta Evita. “Tas bija pirms 12 gadiem. Gadus trīs ģimene šurp brauca vien brīvdienās, tad pārcēlās pavisam. Tā rīdzinieki kļuva par kaivēniešiem. Evita piebilst, ka mājas ir tikai nepilnus divus kilometrus no pagasta centra. […]

Atrast burtus baltās rūtīs

15:25
22.04.2024
397

Krustvārdu mīklu risināšana ne vienam vien ir gan laika īsināšana un prāta asināšana, gan atmiņas trenēšana un savu zināšanu pārbaude. Cēsniece Vizma Kronīte rūtotajiem laukumiem pareizos burtu izvēlas, ne tikai meklējot atbildes, bet arī uzdodot jautājumus – sastādot krustvārdu mīklas. Ar viņu saruna par krustvārdu mīklām, seniora ikdienu un  ne tikai. -Kāpēc tik daudzi risina […]

Vai suns ir “tikai suns”

05:14
19.04.2024
116

Viņa pati par sevi teic, ka vēl cēsiskāka nemaz nevarētu būt, jo bērnība pagājusi pašā Cēsu sirdī, iepretim Sv.Jāņa baznīcai – Torņa ielā 1. Viņa teic, ka “sapņa par Ameriku” viņai nav bijis nekad. Kur cilvēks piedzimis, tur viņam arī jādzīvo, dzīvē nejaušības nenotiek. Pēc profesijas friziere, brīvajā laikā aizraujas ar sportošanu kopā ar suņiem. […]

Abstrakciju rada dvēseles harmonija

05:37
18.04.2024
22

Pārdomas par laiku, kurā dzīvojam, un notikumiem, lietām, kas ietekmē to, kā jūtamies, ko domājam, kā uz to visu reaģējam, tāds ir pamatvēstījums gleznotāja Kaspara Zariņa izstādei “Laika sajūtas”, ko sestdien (13.04.) atklāja Cēsu koncertzālē. “Laika sajūtas” ir piedāvājums iepazīties ar vienu no K.Zariņa radošajām šķautnēm – abstraktajām kompozīcijām, kas līdztekus figurālajai glezniecībai šobrīd saista […]

Tautas balss

Labāk uzraksts, ne karogs

16:57
26.04.2024
8
Druva raksta:

“No rudens pārtikas precēm būs redzami jānorāda valsts, kur tā ražota. Saprotu, ka to varēs parādīt ar karodziņu vai uzrakstu. Es domāju, ka vislabāk būs pietiekami lieliem burtiem rakstīts uzraksts, jo vai gan daudzi uzreiz atšķirs, piemēram, Slovākijas un Slovēnijas karogus. Arī tagad jau uz produktiem norāda izcelsmes valsti, tikai nereti uzraksts ir tik maziem […]

Uzšļāc ūdeni un dubļus

16:57
26.04.2024
9
Druva raksta:

“Regulāri nākas iet Cēsīs zem dzelzceļa tilta. Kad līst lietus, dubļains, gan to nevienam neiesaku. Uz galvas pilēs ūdens un mašīnas nošķiedīs. Ietve tur tik šaura, grūti izmainīties ar pretimnācēju, kur nu vēl pamukt kaut kur, kad brauc mašīna. Vai kāds saskaitījis, cik cilvēku kājām ik dienu iziet pa šo vietu? Žēl ģimnāzistu, kuri dosies […]

Operatīvi, atsaucīgi un laipni

16:56
26.04.2024
6
Druva raksta:

“Sirsnīgs paldies ārstes Sprindules prakses medicīnas māsai Irīnai, viņa bija ļoti atsaucīga un ātri nokārtoja, lai tieku pie vajadzīgajiem medikamentiem, kad man pasliktinājās pašsajūta. Un milzīgs paldies arī māsiņai Lindai, kas nāca pie manis mājās, vēnā ievadīja zāles, katru reizi mērīja asinsspiedienu, vienmēr izjautāja, kā jūtos, bija ļoti laipna, atsaucīga. Domāju, tā darbu vajadzētu darīt […]

Ģimnāzijas remonts ievelkas

09:23
23.04.2024
35
Druva raksta:

“Ļoti ievilcies Cēsu Valsts ģimnāzijas ēkas remonts. Esmu pensionēta skolotāja, mani interesē, vai jaunajā mācību gadā ģimnāzisti varēs atgriezties savā skolā vai mācības būs jāturpina pielāgotajās telpās Raunas ielā. Saprotu, ka tur nav slikti, taču ģimnāzijas tēla veidošanai gan tas par labu nenāk,” pārdomās dalījās seniore.

Dīvainie valodas nepratēji

13:26
16.04.2024
39
5
Druva raksta:

“Pagājušajā nedēļā klausījos televīzijas “Rīta Panorāmu”, kur “Stabilitātes” līderis Rosļikovs stāstīja, ka nav taču jāprasa pusmūža cilvēkiem ar Krievijas pilsonību latviešu valoda. Jaunajiem jā, bet vecāka gadagājuma nē. Sabiedrība Latvijā esot ļoti iekļaujoša, visi tiekot galā. Te nu jāatgādina, ka tiem, kam 75 un vairāk gadu, latviešu valodas eksāmens nav vajadzīgs, var palikt Latvijā arī, […]

Sludinājumi