Trešdiena, 8. maijs
Vārda dienas: Staņislavs, Staņislava, Stefānija

Cēsinieks burā Maskavā II

Druva
10:06
12.08.2009
6
Olympus Digital Camera

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Turpinām iepazīstināt mūsu lasītājus ar Cēsu slimnīcas traumatologa Ģirta Bērziņa vēstulēm no Maskavas, kur šonedēļ notiek 33. pasaules čempionāts burāšanā “Micro” klases jahtām “Micro Cup 2009”. Arī viņš ir aktīvs šo sacensību dalībnieks, burājot uz jahtas “Flame”. Otrā vēstule

Otrdienā notika pirmie divi oficiālie braucieni. Tie notika ekstremāli vājā vējā, kad brīžiem ūdens bija tik gluds, ka komandas neuzdrošinājās pat elpot, lai tik neaizbaidītu niecīgo vēja pūsmiņu burās. To diemžēl nevar teikt par privāto kuteru un ūdensmotociklu īpašniekiem, kas, šķita, ka sacenšas savā starpā, kurš spēj izbraukt starp jahtām ar lielāko ātrumu un saceļot lielākos viļņus.

Līdz ar to lielu lomu spēlēja vienkārši laime. Vakarā tika publicēti rezultāti, tie pagaidām labākie ir jahtai “Flame” – 15. un 18. atnāciens, kas kopā šobrīd dod 13. vietu. Tikai par dažām vietām sliktāks rezultāts ir “Micros”, kas otrajā braucienā finišēja 17.

Jāpastāsta, ka nācās izmantot arī tādu sacensību noteikumos paredzētu cīņas formu, kā protests. Protestu vinnējām, pacēlāmies par vienu vietu. Toties krievu jahtas kapteinis, kurš protestu zaudēja un līdz ar to saņēma diskvalifikāciju pirmajā braucienā, piedraudēja, ka tagad mēs dabūsim trūkties, un visas krievu laivas to vien darīs, kā mēģinās panākt, lai mēs pārkāpjam noteikumus un arī dabūjam diskvalifikācijas. Ceram, ka kaķa lāsti debesīs nekāpj, taču garastāvoklis nedaudz sabojājās, un, kā zināms, pie drūmām domām Mūza neatlido. Bet bez tās labs rezultāts nav gaidāms.

Visi ļoti cer, ka šodien būs kaut nedaudz stiprāks vējš, vismaz, lai nebūtu šīs bedres, kad jahta stāv, bet pa ūdenskrātuves otru krastu citi brauc.

Par ieskaites sistēmu. Vakar uz starta izgāja 72 jahtas, tātad to ir vēl vairāk, nekā uz atklāšanas parādes brīdi. Kaut arī dalības maksa nav maza, pieteikušās arī tādas jahtas, kam jau pēc izskata ir skaidrs, ka tām nevajadzētu te atrasties; vairākas jahtas tika apdzītas par apli. Piemēram, jahta “Odesa” nav pat noņēmusi piekaramo motoru. Paldies Dievam, šīs jahtas necenšas iejaukties starta procedūrā, bet startē ar apzinātu nokavēšanos. Starts vispār ir nenormāli grūts, izdevīgā pozīcija nedod nekādas ceļa tiesības, savukārt pozīcija ar ceļa tiesībām atkal ir neizdevīga no taktikas viedokļa. Kļūda par vienu metru var būt liktenīga – vai nu netiec pirmajā rindā, kas automātiski nozīmē atpalikšanu par 20 – 30 vietām, vai startē par agru, kas nozīmē atgriezties un startēt vēlreiz un tātad – vispār pēdējo pozīciju distances sākumā.

Tikko starts ir aiz muguras, pēc dažiem pagriezieniem jau stress mazinās. Bet īstas pārliecības, ka starts izdosies, nav, jo tas atkarīgs arī no ļoti daudzām nejaušībām.

Tātad par ieskaites sistēmu. Mikro klase tiek dalīta trīs divīzijās, bet, kopš Krievijas iesaistīšanās šai kompānijā, pat četrās, jo krievi ražo savu, tā saukto – Rikošet klasi. Tā principā atbilst visiem Mikro klases noteikumiem, izņemot to, ka tai ir vēl viena lūka pirms masta, ko klases noteikumi aizliedz. Pirmie rikošeti ir lēnāki (arī tie, kas Latvijā), bet pēdējie – ļoti labi un līdzvērtīgi cīnās ar citām šīs klases jahtām.

Pārējās jahtas tiek iedalītas Cruizer divīzijā, kas ir vēsturiski pati pirmā, tai ir vesela kaudze prasību, tai skaitā, pēc plītiņas, izlietnes un polsterētiem sēdekļiem kajītē, kas viss principā ir nevajadzīgi. Cruizer divīzija ir pati masveidīgākā un teorētiski lēnākā. No Latvijas šajā pasaules čempionātā to pārstāv jahtas “Aka” un “Solo”

.

Nākamā ir Racer divīzija, tai ir garāks masts (bet vienāds buru laikums), atļauts mazāks svars un nav šo prasību pēc plītiņas un citām „ekstrām”. Teorētiski tā ir nedaudz ātrāka par kruizeriem, bet labs kruizers noteikti iet ātrāk par sliktu reiseru. Šo divīziju no Latvijas pārstāv “Micros” un “Flame”. Visā čempionātā to ir tikai 11, pagaidām Latvijas laivas ir saraksta priekšgalā, bet pašu pirmo vietu ieņem krievu laiva, pret kuru “Flame” pirmajā braucienā iesniedz protestu, un kura solījās visiem iespējamiem līdzekļiem sabojāt tai parējos braucienus.

Pati ātrākā ir Proto divīzija (no vārda – prototips). Tajā ir jahtas, kas neiekļaujas abās iepriekšējās, bet arī šai ir vesela rinda ierobežojumu. Tai pat laikā šīs jahtas drīkst būt zemākas un par 90 kg vieglākas, kas vien jau nodrošina lielāku ātrumu. Tāpēc Proto divīzijas jahtas apbalvo tikai tad, ja tās ir izcīnījušas uzvaru arī kopvērtējumā, bet reiserus un kruizerus – arī atsevišķā ieskaitē.

Laika apstākļi ir ievērojami uzlabojušies. Spoži spīd saule, ir silts un naktīs vairs nesalstam. Diemžēl vienīgā duša biežāk nestrādā, nekā strādā, toties kaimiņiene žurka vairs nav manīta.

Otrdienas vakarā notika arī oficiālā regates ballīte, kas izpaudās ar skaļu mūziku, bezmaksas alu un šnabi, un sardelēm, kas tika nokrautas uz galda, lai paši ceptu. Diemžēl restītes bija tikai dažas, tāpēc tika lauzti kociņi, taisīti iesmi, un daudzas sardeles tā arī sabira ugunskuros. Bet kopumā bija jautri. Šorīt daudziem sāp galva. Paldies Dievam, latviešu puikām pavisam nedaudz.

Tad nu ceram uz trešdienu un vismaz nedaudz lielāku vēja pūsmu.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Sports, emocijas, Latvija

06:14
08.05.2024
12

4.maijā Raunā jau 20. reizi notika velobrauciens “Brauc brīvi!”. Tā moto -  “Iebrauc savas sliedes Latvijas neatkarības gados”, bet rīkošanu visus šos gadus uzņēmies Andris Abrāmovs. “Pirms tam gadus desmit velobrauciens notika 1.maijā. Sākumā bija vienkārši – apbraucām apkārt Raunai, lai brīvajā dienā ir, ko darīt. Kad iestājāmies Eiropas Savienībā, braucienu pārcēlām uz 4.maiju,” stāsta A.Ab­rāmovs […]

Stiprināt demokrātiju un cieņpilnu sarunāšanos

05:29
08.05.2024
9

Šajā vasarā sarunu festivāls “Lampa” norisināsies jau desmito reizi, un tas joprojām cieši saistīts ar Cēsīm. Par demokrātijas festivāla iedzīvināšanu un tradīcijas uzturēšanu fonda atvērtai sabiedrībai “DOTS” izpilddirektore un festivāla līdzdibinātāja Ieva Morica apbalvota ar Triju Zvaigžņu ordeni. Ar I.Moricu sarunājāmies par aizvadītajiem deviņiem festivāla gadiem, par norises vietu Cēsīs un to, kas gaidāms šajā […]

Banknotes un monētas stāsta par laikmetiem un pasauli

07:39
07.05.2024
24

Jaunībā iesākta numismātikas kolekcija ir izveidojusies par lepnumu un vērtīgu dzīves daļu kādam Cēsu novada iedzīvotājam. Naudas kolekcionāri parasti neatklāj savu vārdu, viņu aizraušanās var vilināt noziedzīgus prātus. Tāpēc arī šoreiz stāsts par šo vaļasprieku paliek anonīms. Ceļu kolekcionēšanā numismāts sācis kā mazs zēns, septiņu gadu vecumā. “Viss sākās ar to, ka palīdzēju kaimiņienei,” atceras […]

Skaisti zied papardītes. Dejot var jebkurā vecumā un ne tikai pārī

06:02
06.05.2024
30

Dāmu deju kopas “Papardīte”15 gadu jubilejas koncerts “Ziedu virpulī” Stalbes Tautas namā bijaapliecinājums deju priekam. Uzstājās ne tikai stalbēnietes, arī draugu kolektīvi, radot dejotprieku kā sev, tā skatītājiem un noslēgumā kopīgi ballējoties. Kolektīva vadītāja Ginta Berķe atklāj, ka, mācoties deju “Puķe sarkanā”, radusies vīzija, ka ar to varētu atklāt jubilejas koncertu. Tā nācis arī pasākuma […]

Būt par diriģentu – un dziedāt

05:05
05.05.2024
144

Nesen klausītājus Amatas kultūras namā priecēja kvinteta “Belcanto” koncerts. Viens no pieciem skaisto balsu īpašniekiem ir ULVIS KRIEVIŅŠ. Ar viņu sarunājāmies par ceļu mūzikā, dziedāšanu kvintetā un nākotnes plāniem. -“Belcanto” ir jauns kolektīvs. Kā tas radās? -Esam apvienojušies pieci draugi. Visi mācāmies Alfrēda Kalniņa Cēsu Mūzikas vidusskolā diriģentos, es esmu trešajā kursā. Kādā brīdī izdomājām, […]

Kūku māksliniece - no vaļasprieka līdz uzņēmējdarbībai

05:10
04.05.2024
1058

“Pēc četriem gadiem kā konditore uzņēmumā, saņemot daudz komplimentu un pateicību par izcilajām kūkām, kas bija tieši tādas, kā klienti vēlējās, radās iedvesma pilnveidoties. Sākotnēji mani motivēja meitas, kuras iedrošināja uzsākt savu ceļu un censties vēl vairāk, jo cilvēkiem patika manas kūkas un svētku uzkodas. Tomēr bija svarīgi apdomāt, kā darboties, jo man nozīmīga bija […]

Tautas balss

Krūmi aizsedz krustojumus

12:21
05.05.2024
30
Druva raksta:

“Viss sazaļojis, saplaukuši arī krūmi. Tāpēc gribētos lūgt dažos Cēsu ielu krustojumos tos pavērtēt, vai nevajag apcirpt, lai netraucē autovadītājiem pārskatīt ceļu. Nezinu, kuram dienestam vajadzētu apsekot pilsētu, bet gan jau tāds ir. Īpaši jau bažas par to, ka no krustojuma pa ietvi var izbraukt velosipēdists vai skrejriteņa vadītājs. Tie pārvietojas ātrāk nekā gājēji, un […]

Lielisks pakalpojums

12:20
05.05.2024
22
Druva raksta:

“Izlasīju avīzē par Cēsu Veselības istabu. Arī es gribu teikt paldies, ka ir vieta , kur var uzzināt to, ko par savu veselību nesaproti, jo nereti ģimenes ārstam tādas it kā vienkāršas lietas neērti prasīt. Māsiņa pastāsta, izskaidro, pasaka, kad tiešām jāmeklē dakteris, kad pietiek ar to, ko pats ikdienā vari uzlabot,” sacīja seniore.

Rezultātu gaidām pārāk ātri

12:20
05.05.2024
24
Druva raksta:

“Daži Saeimas deputāti rosina pārskatīt administratīvi teritoriālo reformu, jo neesot gaidīto ieguvumu. Ļoti dīvains arguments. Ko gan nepilnos trīs gados var tādu paveikt, lai jau būtu redzams būtisks rezultāts? Saprotams, ka pirmajos divos gados apvienotie novadi cits citu tikai iepazina, tapa un dažās vietās vēl top jaunā pārvaldības struktūra, veidojas padziļināta izpratne par kopējo attīstību. […]

Dažas pārmaiņas nogurdina

12:19
05.05.2024
44
Druva raksta:

“Nav jābaidās no pārmaiņām, no jaunā, bet vajag atcerēties, ka kāda racionāla kripata ir arī vecajā, pārbaudītajā. To es par Cēsu satiksmes organizāciju. Katru pavasari sākam ar pārmaiņām. Prieks par labajām, kad saņemam ziņu par kādas ielas remontu, kur radīs labāku un drošāku vidi gājējiem, velosipēdistiem un arī autovadītājiem. Taču pavisam nogurdinoši ir ik pēc […]

Daudznozīmīgās zīmes

12:11
05.05.2024
24
Druva raksta:

“Otrdienas “Druvā” redzamā zīme “70”, kuras stabiņš ir gandrīz horizontāls pret zemi un rāda uz lauka, ne ceļa pusi, varētu būt norāde, ka tur uz tīruma vai tuvīnā mežā strādā 70 cilvēki,” atsaucoties uz aicinājumu vērtēt, ko izsaka neparasti novietotā norāde, versiju pauda lasītājs A.

Sludinājumi