Zosēnu pagastā pie Gaujaskroga, ceļā Smiltene – Drusti – Vecpiebalga būvē jaunu tiltu. Celtniecību finansē valsts. Kopējās projekta izmaksas – 930 tūkstoši latu.
Būvdarbus veic akciju sabiedrība “8 CBR”, pieredzējuši tiltu celtnieki. Projekta vadītājs Egīls Maltenieks pastāstīja, ka tilts tiek būvēts atbilstoši Eiropas standartiem, izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas. Daļa komplektējošo materiālu, piemēram, metāla stiegras un atsaites, iegādātas Austrijā un Lielbritānijā.
Monolītā dzelzsbetona tilta platums kopā ar ietvēm, kas atradīsies abās pusēs brauktuvei, būs 11,3 metri, pati braucamā daļa – 7,5 metrus plata. Tilta garums – 45 metri.
Gaujaskroga jaunā tilta īpatnība ir tā, ka tas tiek iebūvēts divās ceļa līknēs ar mainīgu virāžu. Proti, neprofesionāļu valodā runājot, tilts konstruēts kā nedaudz savērpta klātne. Braucējs gan to nesajutīšot, šo īpatnību var redzēt tikai projekta dokumentācijā.
Tiltu plānots nodot ekspluatācijā augustā, taču E.Maltenieks vērtē, ka šis termiņš var nedaudz pavirzīties uz rudeni. Uzsākot būvniecību pievedceļam no Drustu puses, atklāts neparedzēti dziļš kūdras slānis – 4,5 metri. Kūdra jāizrok, un šī vieta jāpiepilda ar smilti. Taču grants seguma ceļi, kas ved uz būvlaukumu, šajā slapjajā ziemā neiztur smago auto kravu slodzi, tādēļ darbs kavējas.
Ziemas garās lietavas bremzē arī tiešo tilta būvi. Darbu vadītājs Viktors Tulinskis pastāstīja, ka, lai veiktu balsta izbūvi, katra darba diena jāsāk ar ūdens izsūknēšanu no būvbedres. Tas aizņem apmēram divas stundas.
Zosēnu pagasta padomes priekšsēdētājs Kristaps Dravants atzīst, ka jaunā būve uzlabos satiksmi pagastā. Pašreizējais tilts pie Gaujaskroga vairs nav lietojams, pa to nevar braukt ne kravas auto, ne lauksaimniecības mašīnas un traktori. Koka balsti ir bojāti.
– Tas ir liels ieguldījums pagasta teritorijas ceļos, kas ir svarīgs ikvienai pašvaldībai. Līdz ar to tiek uzlabota arī autotransporta kustības drošība, – atzina K.Dravants.
Komentāri