Daļu pasta nodaļas funkciju, universālo pasta pakalpojumu sniegšanu, nākotnē varētu nodot arī atsevišķiem pastniekiem, informēja Latvijas Pasta ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja Gundega Vārpa. “Jau patlaban universālos pasta pakalpojumus pie pastnieka var saņemt Smiltenes novada Brantu pagasta un Ciblas novada Zvirgzdenes pagasta iedzīvotāji,” sacīja Vārpa, norādot, ka šie pastnieki būs sastopami un savus pakalpojumus sniegs pagastmājās. “Brantu pagastā pastnieks pasta pakalpojumus piedāvā katru darbdienu no plkst.8 līdz 9 Brantu pagastmājā, savukārt Zvirgzdenes pagastā pakalpojumus pie pastnieka iespējams saņemt katru darbdienu no plkst. 8.30 līdz 9.30 Zvirgzdenes pagastmājā,” informēja Vārpa. Pie pastniekiem būs iespējams abonēt preses izdevumus, apmaksāt komunālo, televīzijas, interneta un citu pakalpojumu rēķinus, iemaksāt naudu fizisko vai juridisko personu kontos pasta norēķinu un kredītiestādēs, iegādāties pastmarkas un aploksnes, nodot nosūtīšanai vienkāršas, ierakstītas un apdrošinātas vēstules, ierakstītas bandroles un sīkpakas, apdrošinātas sīkpakas, vienkāršas un apdrošinātas pakas, naudas pārvedumus, kā arī iegādāties komercpreces un pasūtīt dažādus preču katalogus. Pastnieki ir Latvijas Pasta darbinieki, tomēr pasts pieskaita atsevišķo pastnieku darbošanos Brantu un Zvirgzdenes pagastā kā daļu no pārejas uz starpniecības modeli vietās, kur atsevišķu pasta nodaļu darbība ir nerentabla. Abus pastniekus – starpniekus pasts raksturo kā cilvēkus, “kam ir pieredze šādu pakalpojumu nodrošināšanā un kas šo darbu veic ar lielu atbildības sajūtu un entuziasmu”. Ieskaitot abus pastniekus, kas strādās pagastmājās, pasta pakalpojumi starpniecības veidā patlaban tiek sniegti jau kopumā 11 Latvijas vietās, raksta pasts. Rēzeknes novada Audriņos, Gulbenes novada Daukstēs, Amatas novada Ģikšos un Ieriķos, Auces novada Īlē un Ukros, Rēzeknes novada Kantiniekos, Burtnieku novada Rencēnos un Balvu novada Vīksnā Latvijas Pasta sadarbības partneri ir vietējie komersanti. Pasts norāda, ka “citu Eiropas valstu pieredze liecina, ka starpnieku piesaiste pasta pakalpojumu nodrošināšanā ir efektīvs veids, kā optimizēt pasta operatora finanšu rādītājus. Savukārt starpniecības vietās šāds risinājums ļauj paaugstināt klientu plūsmu, tādējādi palielinot arī pasta pakalpojumu pārdošanas apjomus, kā arī pietuvināt pasta pakalpojumus klientam un viņa dzīvesvietai”. Zviedrijā pasta pakalpojumus jau vairākus gadus sniedz komersanti – veikali, lielveikalu tīkli un degvielas uzpildes stacijas, arī lielpilsētās kā Stokholma. Savukārt ASV sakarā ar valstij piederošo pasta pakalpojuma sniedzēja “United States Postal Service” bankrota draudiem arī tiek apspriesta partnerība ar komersantiem kā veids, kā mazināt pasta nodaļu izmaksas. NOZARE.LV
Komentāri