Topošie uzņēmēji ir nepacietīgi un pārāk ātri cer uz biznesa rezultātiem, secinājuši “Nordea bankas” biznesa skolas dalībnieku potenciālie investori.
Kā biznesa portālu “Nozare.lv” informēja bankas preses sekretāre Dagnija Stuķēna, jaunajam uzņēmējam vidēji jārēķinās ar vismaz pusotru gadu, kura laikā biznesa ideju var pārvērst sekmīgā uzņēmumā, kas nopelnītu algu tā īpašniekam un piesaistītu potenciālo investoru interesi.
Tomēr biznesa skolas veidotājiem ir īpašs prieks par to, ka katrs trešais jeb 35% tās dalībnieku, noslēdzoties sešu mēnešu uzņēmējdarbības atbalsta programmai, gatavojas vai jau ir nodibinājuši savu uzņēmumu. Tas bankas skatījumā ir apliecinājums mērķtiecīgi veidotu uzņēmējdarbības atbalsta programmu efektivitātei.
“”Nordea bankas” biznesa skola, kas piedāvāja “makšķeri, nevis zivi”, respektīvi, zināšanas, nevis finansējumu, piesaistīja ļoti plašu interesi, apliecinot interesi un vajadzību pēc ātri un kvalitatīvi iegūstamām uzņēmējdarbības zināšanām,” saka bankas Mazo uzņēmumu piesaistes nodaļas vadītāja Kristīne Lomanovska, atgādinot, ka uz 150 vietām tika saņemti gandrīz 2000 pieteikumi.
“Nordea bankas” biznesa skolas laikā tika radītas biznesa idejas un izstrādāti biznesa plāni par bērnu un zīdaiņu aksesuāru ražošanu, galda spēlēm, pakalpojumiem cilvēkiem ar kustību traucējiem, oriģinālām suvenīru dāvanām, mājas interjera priekšmetiem un interneta aplikācijām.
Biznesa skolas dalībnieks, topošais uzņēmējs ātrās ēdināšanas jomā Ilmārs Jukums atzīst, ka, sākot mācības, viņa biznesa plāni bijuši lieli un grandiozi, ar šā brīža zināšanām pat nereāli. “Lai arī vēl joprojām esmu pilnībā pārliecināts par savu biznesa ideju, esmu sapratis, ka vēl daudz jāstrādā pie biznesa plāna, bet sākotnēji nepieciešamie līdzekļi jāmeklē draugu un ģimenes lokā. Tikai pēc gada, uzņēmumam nostabilizējoties, varēšu ar pārliecību vērsties pie investoriem pēc papildu finansējuma,” norāda Jukums.
Lomanovska informē, ka nākamo biznesa skolu uzdevumus būšot topošo uzņēmēju vidū popularizēt “boot-strapping” jeb “sevi izvilkt aiz matiem” uzņēmējdarbības principu. Šis princips iesaka sākt attīstību soli pa solim, sākumposmā paļaujoties tikai uz sevi un sev pieejamajiem finanšu resursiem. Lomanovska uzskata, ka tas palīdzētu kliedēt lielāko mītu, ka Latvijā grūti sākt uzņēmējdarbību, jo trūkst finansējuma, kā arī palīdzētu apjaust, ka pirmie uzņēmēja gadi jādzīvo taupīgi, un paiet vismaz gads līdz ar uzņēmējdarbību var sev nopelnīt algu.
Kā ziņots, šodien noslēdzās pirmā “Nordea bankas” biznesa skola “No idejas līdz investoram”.
Lai sekmētu jaunu uzņēmumu veidošanos mazo un vidējo uzņēmumu sektorā, “Nordea banka” kopā ar 14 Latvijas biznesa konsultāciju uzņēmumiem pērn atklāja biznesa skolu. Interese par dalību projektā bija liela, un tika saņemti gandrīz 2000 pieteikumu, uz vienu vietu apmācībās kandidējot desmit pretendentiem. Patlaban pēc sešu mēnešu mācībām projekts tuvojas savam noslēgumam, un šodien dalībnieki tiksies ar potenciālajiem investoriem.
Biznesa skolas mērķis bija piedāvāt praktiskas zināšanas un konsultācijas topošajiem uzņēmējiem biznesa veidošanas sākumposmā, palīdzēt attīstīt biznesa ideju un tās plānu, kā arī gala rezultātā palīdzēt jaunajiem uzņēmējiem atrast investorus, kas būtu gatavi piedalīties jaunā uzņēmuma izveidē ar finansiālu klātbūtni.
Mācības biznesa skolā notika vairākos līmeņos. Pirmajā līmenī dalībnieki strādāja pie tā, lai saprastu, vai viņi ir spējīgi kļūt par uzņēmējiem un kā radīt biznesa ideju un atrast sev piemērotāko. Otrajā līmenī notika desmit nodarbības, kas aptvēra uzņēmējdarbības sākuma komplektu – biznesa plānu un komandas veidošanu, zīmola izstrādi, pārdošanu, rīcību ar naudu un arī iespējām eksportēt.
Savukārt trešajā līmenī notika biznesa plānu prezentācijas, konsultācijas ar mentoriem un tikšanās ar investoriem.
NOZARE.LV
Komentāri