SIA “Latvija Statoil” sadarbībā ar biedrību “Zemnieku saeima” izstrādājusi degvielas pārdošanas piedāvājumu atbilstoši lauksaimnieku vajadzībām, atliekot maksājumu pat līdz desmit dienām, pastāstīja “Latvija Statoil” Pārdošanas un loģistikas departamenta vadītāja Dace Lodziņa.
Pērn, pirms piedāvājuma izstrādes 2010.gadam, uzņēmums veicis lauksaimnieku aptauju. “Tādejādi, izmantojot sabiedriskas organizācijas potenciālu un mērķus, mēs spējam nodrošināt, ka “Zemnieku saeimas” biedriem pieejamais “Latvija Statoil” piedāvājums precīzi atbilst lauksaimnieku vajadzībām, tostarp atliktais maksājums no četrām līdz desmit dienām atkarībā no individuālas vienošanās ar zemnieku,” stāsta Lodziņa.
Aptaujas rezultāti rāda, ka var izdalīt divas lielas lauksaimnieku grupas. Vieni nodeva ražu un saņēma samaksu, bet dažādu iemeslu dēļ viņiem naudas pašreiz nav. Tāpēc viņi patlaban aktīvi meklē iespējas saņemt aizdevumu apgrozāmajiem līdzekļiem un uz iespējami ilgāku termiņu. “Mēs varam kreditēt un to arī darām, taču nevaram atrisināt ar apgrozāmo līdzekļu trūkumu saistītas problēmas,” norāda Lodziņa.
Otra daļa zemnieku esot tādi, kuri pērn nodeva ražu, saņēma samaksu un no tās atlicināja līdzekļus šī gada sējai. Šī grupa labprāt par degvielu norēķinās ar priekšapmaksu. Bet atlikto maksājumu izmanto, lai nebūtu jāpārtrauc darbs uz lauka, tāpēc arī ar 3-4 dienu atliktā maksājuma termiņu, viņuprāt, ir pietiekami.
Lodziņa par lauksaimniekiem izsakās atzinīgi, jo “Latvija Statoil” parādnieku vidū pašlaik neesot neviena lauksaimnieka. “Un tam ir savi kā emocionālie, tā racionālie iemesli. Pie emocionālajiem varētu minēt to, ka lauksaimnieki turas pie godprātības principiem un savus rēķinus maksā. Savukārt pie racionālajiem jāmin tas, ka zemnieku saimniecības atšķirībā no SIA, ņemot preces, garantē ar visu savu mantu, zemi, mājām. Tāpat “Latvija Statoil” savas kredītpolitikas ietvaros kopā ar klientu izvērtē iespējas norēķināties, pasargājot klientu no nevajadzīgām nepatikšanām un sevi no sliktajiem kredītiem,” skaidro Lodziņa.
Dārzeņu audzētāju kooperatīva “Baltijas dārzeņi” direktors Kaspars Brunovskis stāsta, ka ar “Latvija Statoil” sadarbojas jau trīs gadus un pie uzņēmuma ražošanas objektiem “Latvija Statoil” ir uzstādījis dīzeļdegvielas uzglabāšanas tvertnes, kurām piegādā dīzeļdegvielu par vairumtirdzniecības cenu. “Mums ir ļoti laba sadarbības pieredze ar “Latvija Statoil”, jo uzņēmums veic arī uzskaiti un mums nevajag braukt uz degvielas uzpildes staciju, veikt sadali, tērēt savu laiku. Atliek vien pašiem visu precīzi saplānot un pasūtīt vajadzīgo degvielas daudzumu,” teica Brunovskis.
Runājot par to, kādēļ “Latvija Statoil” ir izdevīga šāda sadarbība ar lauksaimniekiem, Lodziņa norāda, ka uzņēmumam tā ir vēl viena attīstības alternatīva, vēl viens servisa pakalpojuma veids.
“Faktiski tas arī oponē apgalvojumam, ka, ja lauku reģionos mainīsies degvielas uzpildes staciju skaits, tad lauksaimniekiem nebūs, kur iegādāties degvielu. Jautājums ir par to, vai nav efektīvākas alternatīvas. Degvielas piegāde juridiskām personām – lauksaimniekiem, mežizstrādes uzņēmumiem, ceļu būvniekiem un citiem – uz klienta norādīto adresi noteikti ir laba alternatīva. Sabiedrībai tas nozīmē drošāku satiksmi, jo pa koplietošanas ceļiem mazāk pārvietojas lielgabarīta lauksaimniecības tehnika. Degvielas tirgotājam tas nozīmē mazākus ieguldījumus, savukārt klientam tas nozīmē degvielas iegādi par vairumtirdzniecības, nevis mazumtirdzniecības cenu un ievērojami mazākas izmaksas, nekā tas būtu, braucot ar lauksaimniecības tehniku uz degvielas uzpildes staciju. Papildu pievienotā vērtība ir tas, ka degviela tiek pievesta klāt un, ja nepieciešams, piegāde notiek arī brīvdienās – norādītajā laikā un nepieciešamajā daudzumā,” par sadarbības priekšrocībām stāsta Lodziņa.
SIA “LUKoil Baltija R” (“LUKoil”) naftas produktu realizācijas speciāliste Svetlana Petrova stāstīja, ka uzņēmuma akcionāri patlaban speciāli izstrādā degvielas realizācijas nosacījumus zemniekiem. Piedāvājums būs gatavs pēc 20.aprīļa. Patlaban “LUKoil” zemnieki degvielu var iegādāties, tikai veicot priekšapmaksu.
“LUKoil” apgrozījumā zemnieku īpatsvars ir aptuveni 7%.
NOZARE.LV
Komentāri