Pašvaldības uz iedzīvotāju jautājumiem aktīvāk atbild ar e-pastu starpniecību un kūtrāk to dara sociālajos tīklos, liecina uzņēmuma “Lattelecom” īstenotā projekta “Latvijas pašvaldību e-indekss” rezultāti.
Ar pašvaldības oficiālā e-pasta palīdzību pašvaldības atbildi sniegušas 92% gadījumu, bet, ja jautājums nosūtīts uz kontu kādā no sociālajiem tīkliem – atbilde saņemta 62% gadījumu. Tāpat arī atbildes no e-pasta saņemtas ātrāk nekā sociālajā tīklā. Uz e-pastu atbilde saņemta stundas laikā 84% gadījumu.
Visātrākā pašvaldība atbildes sniegšanā e-pastā bija Zilupes novads, bet sociālajos tīklos – Ventspils novads. Abas pašvaldības atbildēja divu minūšu laikā.
Veicot eksperimentu, tā autori nosūtīja jautājumus 119 pašvaldībām, no kurām 109 sniedza atbildi. No tām 38 atbildēja stundas laikā, 34 – vienas līdz trīs stundu laikā, dienas laikā atbildi sniedza 20 pašvaldības, bet nākamajā dienā – 11 vietvaras. Pēc trīs dienām atbildi sniegušas sešas pašvaldības, bet desmit pašvaldības 30 dienu laikā atbildi tā arī nesniedza.
Desmit ātrākās pašvaldības atbildes sniegšanā e-pastā bija Zilupes, Ādažu, Kokneses, Stopiņu, Saulkrastu, Smiltenes, Kuldīgas, Carnikavas un Bauskas novads un Jūrmalas pilsēta.
Tikmēr sociālajos tīklos pašvaldības bijušas nedaudz kūtrākas – 40 no 52 sociālajos tīklos visvairāk sekotajām pašvaldībām atbildējušas uz eksperimenta īstenotāju jautājumu. No tām stundas laikā atbildi sniegušas deviņas, līdz trīs stundu ilgā laikā iekļāvušās piecas, diennakts laikā atbildi sniegušas un divu līdz trīs dienu laikā atbildējušas sešas pašvaldības. Ceturtajā dienā reaģējušas astoņas, bet piecu līdz septiņu dienu laikā – četras pašvaldības. Baldones novads atbildējis 12.dienā, Cēsu novads – 18.dienā pēc jautājuma nosūtīšanas. Savukārt 22 pašvaldības atbildi 30 dienu laikā nesniedza.
Visvairāk pašvaldību savus kontus izveidojušas mikroblogošanas vietnē “Twitter”. Otrajā vietā ir sociālais tīkls “Facebook”, kam seko “Draugiem.lv”. Pašvaldību konti atrodami arī vietnēs “Youtube”, “Instagram” un “Flickr”. Viena pašvaldība norādījusi, ka tai ir konts Krievijas sociālajā tīklā “Odnoklasniki”, tomēr eksperimenta veicēji norāda, ka mājaslapu apsekojuma rezultātos šāda informācija neuzrādās.
E-indeksa e-pasta eksperiments sākts 2.oktobrī, bet sociālo tīklu apsekojums – oktobra sākumā, pats eksperiments – 17.oktobrī.
LETA
Komentāri