Lai veicinātu tūristu piesaisti Madonas reģionam, Madonas novada Tūrisma informācijas centrs šogad piedalījās trīs starptautiskajās tūrisma izstādēs: „Balttour 2010” Rīgā, „Vivatur 2010” Viļņā un „Suvi 2010” Tartu. Visās izstādēs Madonas novads tika reklamēts kopīgajā Vidzemes reģiona stendā. Izstādes laikā apmeklētājiem tika izplatīti „Madonas rajona tūrisma ceļveži” latviešu, krievu, angļu, vācu valodās un velo maršruta Tour de LatEst, kurš šķērso arī Madonas novadu, ceļvedis „Vidzeme un Dienvidigaunija” latviešu, lietuviešu, igauņu un angļu valodās.
„Suvi 2010” izstādē, kura norisinājās marta nogalē Igaunijā, apmeklētājus visvairāk interesēja vasaras sezonas tūrisma piedāvājums – nedēļas nogales maršruti, atpūta pie dabas un tūrisma apskates objekti. No sarunām ar izstādes apmeklētājiem varēja just, ka mūsu kaimiņi labāk orientējas Somijas ģeogrāfijā un tūrisma piedāvājumā, nekā tuvāk esošajā Latvijā. Katram otrajam apmeklētājam bija jāstāsta, ka Madonas novadā ir paugurains reljefs ar gleznainām dabas ainavām un lieliskām atpūtas iespējām. Tā kā izstādē vienlaicīgi notika arī moto izstāde, kurā piedalījās Baltijas valstu motobraucēju klubi, īpašu interesi par mūsu novada pauguraino reljefu izrādīja motobraucēji.
„Vivatur 2010” izstādē, kura norisinājās februāra beigās Lietuvā, apmeklētājus interesēja Madonas puses ziemas aktīvā atpūta un tūrisma ceļveži, pēc kuriem iespējams saplānot vasaras atpūtas ceļojumus. Salīdzinājumā ar Igaunijas izstādes apmeklētājiem, lietuvieši par Latvijas tūrisma piedāvājumu ir daudz zinošāki, taču jāatzīst, ka visam Vidzemes reģionam ir nopietni jākonkurē ar Kurzemes reģionu, kurš vasaras laikā lietuviešu tūristu plūsmu novirza pie sevis. Šajā sakarā izstādes laikā ļoti labi strādāja jaunā velo maršruta karte, kurā ir iekļauta kompleksa informācija par tūrisma piedāvājumu Vidzemē un Dienvidigaunijā. Tieši plašākais teritoriālais pārklājums bija tas, kas piesaistīja lietuviešu uzmanību un raisīja interesi par vairāku dienu vasaras ceļojumu plānošanu pa Vidzemi un Dienvidigauniju.
Latvijā notiekošajā „Balttour 2010”izstādē, kas norisinājās februāra sākumā, apmeklētājus interesēja tūrisma galamērķu ceļveži. Bija jūtams apmeklētāju apmulsums par tiem tūrisma ceļvežiem, kuros tiek sniegta informācija tikai par atsevišķām nelielām teritorijām, respektīvi, jaunizveidotajiem novadiem, jo ceļojuma laikā cilvēkus interesē plašāka teritorija, nevis piesaiste konkrētai administratīvai vietai. Bija jūtama tendence, ka šogad izstādi apmeklēja vairāk nekā iepriekšējos gadus krievvalodīgi runājošie apmeklētāji. Par to liecināja pieprasījums pēc krievu valodā izdotajiem tūrisma ceļvežiem. Kopumā no izstādes apmeklētājiem bija jūtama patiesa interese par atpūtas iespējām, kas ļauj optimistiski domāt, ka arī vasaras sezonā cilvēki no atpūtas un nelieliem ceļojumiem pa savu dzimto zemi tomēr neatteiksies.
Minētajās izstādēs Madonas novada tūrisma piedāvājums tika reklamēts pateicoties Madonas novada pašvaldības un Latvijas – Igaunijas pārrobežu sadarbības projekta „Ar velo pa Vidzemi un Dienvidigauniju” (projekta Nr. EU30103) finansiālajam atbalstam. Visās izstādēs stendā strādāja Madonas novada pašvaldības Tūrisma informācijas centra vadītāja Sanita Soma, savukārt Tartu izstādē pievienojās arī „Kalsnavas arborētuma” informācijas centra vadītāja Sarmīte Rukmane.
Komentāri