Vecākais apdrošināšanas AS “Balta” apdrošinātais motocikls, kuram ir pašlaik derīga OCTA, ir 1913.gadā Lielbritānijā ražotais cara armijas motocikls “REX-JAP 6HP De Luxe”.
“Balta” apdrošinājusi arī 1937.gadā ražotu “Harley-Davidson E61”, liecina apdrošināšanas sabiedrības apkopotā informācija.
Pašlaik “Baltas” apdrošināto luksus klases auto apdrošinājuma summas parasti sasniedz teju 200 000 latu. Turklāt par lielākajām summām apdrošināti tieši “Bentley” markas spēkrati, piemēram, automašīnas “Bentley Mulsanne” apdrošinājuma summa sasniedz teju 170 000 latu.
Iepriekš “Baltas” pieredzē bijis gadījums, kad par 280 000 latu apdrošinājuma summu “Maybach” automašīnas remonts izmaksājis 13 000 latu. Tāpat pirms pāris gadiem, ekonomiskās izaugsmes laikā, dārgākie apdrošinātie auto bijuši pat pusmiljona latu vērtībā.
“Baltas” atlīdzību direktors Ingus Savickis atzīst, ka luksus klases auto un motociklu īpašnieki rūpējas par saviem spēkratiem un nenoslinko tos apdrošināt. Šīs klases spēkratiem rezerves daļu maiņa un remonts izmaksā krietni dārgāk nekā ekonomiskās klases auto. “Baltas” pieredzē bijuši gadījumi, kad stikla maiņa “Mercedes Benz” automašīnai izmaksājusi 600 latus, savukārt par “Bentley” automašīnas remontu pēc iebraukšanas bedrē atlīdzībā izmaksāti teju 6000 latu.
“Baltas” dati liecina, ka biežākie apdrošināšanas atlīdzību izmaksāšanas iemesli luksus klases automašīnām ir priekšējo vējstiklu bojājumi, spārna krāsošana, bojājumi pēc iebraukšanas bedrēs un disku deformācija. “Baltas” pieredze liecina, ka no zagļu uzbrukumiem nav pasargāti pat luksus auto, arī šo spēkratu īpašniekiem ir izmaksātas atlīdzības par auto apzagšanu.
“Balta” apdrošinājusi ne tikai jaunos un ekskluzīvos ASV, Lielbritānijā un Vācijā ražotos auto, bet arī retro automašīnas. Pašlaik vecākā no tām ir 1931.gadā ražots “Ford A”, savukārt vecākais apdrošinātais padomju laika auto ir 1976.gada “Gaz 2401”. “Balta” apdrošinājusi arī “Chrysler Fifth Avenue” automašīnu, kuras īpašnieks iegādājies KASKO polisi.
NOZARE.LV
Komentāri