Otrdiena, 23. jūlijs
Vārda dienas: Magda, Magone, Mērija, Magdalēna

Valdība apstiprina jauno pedagogu darba samaksas modeli; algas sāks palielināt ar septembri

Leta
14:09
05.07.2016
12

Pēc trīs gadu sagatavošanās darbiem Ministru kabinets šodien apstiprināja jauno pedagogu darba samaksas modeli, kam, šomēnes apstiprinot visus nepieciešamo dokumentu paketi, spēkā jāstājas 1.septembrī.

Pedagogu atalgojuma reformas izstrāde sākās 2014.gada pavasarī izglītības un zinātnes ministres Inas Druvietes (V) laikā, kad uz sēdi sanāca pirmā pedagogu darba samaksas modeļa izstrādes darba grupa, iezīmējot plašu vēlmju, problēmu, kā arī nesaskaņu loku.

Pēc 12.Saeimas vēlēšanām nozares ministra krēslu ieņēma Mārīte Seile, kuras vadībā tika izstrādāts jauns pedagogu atalgojuma reformas modelis. Tomēr politiskā atbalsta trūkuma, kā arī sadarbības partneru neapmierinātības dēļ modeli tam paredzētajā periodā ieviest neizdevās.

Šī gada 25.aprīlī izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (V) prezentēja viņa vadībā izstrādāto pedagogu atalgojuma modeli, kas ir jau esošo normatīvu grozījumi. Lai gan tika plānots, ka pedagogu algu reformu valdībā varētu skatīt vēl pavasarī, neapmierinātības no sadarbības partneriem dēļ līdz Ministru kabinetam normatīvo aktu projekti nonāca tikai šodien.

Šadurska izstrādātais pedagogu atalgojuma modelis kāpina minimālo atalgojuma likmi līdz 680 eiro esošo 420 eiro vietā. Ierobežotu līdzekļu dēļ šāds likmes apmērs netiks ieviests visās izglītības pakāpēs vienlaikus un vienādā apjomā.

No 1.septembra likme kāps vispārējās izglītības, profesionālās izglītības, interešu izglītības, kā arī pirmsskolas pedagogiem, tomēr minētajiem bērnudārza pedagogiem atalgojums sākotnēji kāps līdz 620 eiro, savukārt pēc gada – līdz 680 eiro. No nākamā gada 1.janvāra likme pieaugs arī profesionālās ievirzes pedagogiem. Atalgojums sāks augt arī augstskolu un koledžu pedagogiem, tomēr viņu atalgojumu plānots kāpināt trīs gadu laikā.

Lai mudinātu pašvaldības sakārtot skolu tīklu, tiks piemēroti vairāki koeficienti atbilstoši skolēnu skaitam izglītības iestādē. Ja izglītības iestādes pašvaldībā atbildīs ministrijas noteiktajiem kritērijiem, tad tās varēs rēķināties ar lielāku piemērojamo koeficientu.

Reforma tāpat nosaka augstāku skolēnu un skolotāju skaita proporciju. Ja līdz šim tika noteikti tikai divi koeficienti – lauki un pilsēta, kas arī radīja lielās atalgojuma atšķirības, tad tagad proporciju skaits pieaudzis līdz septiņām, precīzāk diferencējot nepieciešamo skolotāju un skolēnu skaita proporciju attiecīgajos valsts reģionos.

Pedagogu atalgojuma reformas rezultātā mērķdotācija pedagogu algām pieaugtu aptuveni 88% pašvaldību. 41% pašvaldību mērķdotācija pieaugtu par vairāk nekā 15%, savukārt vēl 21% pašvaldību mērķdotācijas apmērs pieaugtu robežās no 10% līdz 15%. Aptuveni sestdaļai pašvaldību mērķdotācija pieaugtu par aptuveni 5% līdz 10%, savukārt vēl vidēji katrai desmitajai pašvaldībai mērķdotācija kāptu par 5%.

Ņemot vērā pašreizējos aprēķinus, kas veikti, balstoties uz skolēnu skaitu 2015./2016.mācību gada sākumā, mērķdotācijas apmērs samazinātos 12% pašvaldību. Daļa no šīm pašvaldībām ir Pierīgas pašvaldības. Tomēr, kā skaidroja Šadurskis, ņemot vērā skolēnu skaita prognozes jaunajam mācību gadam, kur tiek lēsts skolēnu skaita pieaugums Pierīgas pašvaldībās, šīm pašvaldībām mērķdotācija varētu nesamazināties un palikt nemainīga.

Lai precīzi aprēķinātu finansējumu pedagogu algām atbilstoši mācību plānam attiecīgajā gadā, mērķdotāciju pedagogu darba samaksai tiks aprēķināta, balstoties uz skolēnu skaitu attiecīgā gada 1.septembrī.

Šodien apstiprinātā reforma dažādu izglītības sektora darbiniekiem nosaka atšķirīgu darba slodzi. Vispārizglītojošo skolu skolotāju darba slodze nedēļā būs 30 astronomiskās stundas, savukārt profesionālās ievirzes sporta izglītības pedagogiem, profesionālās ievirzes izglītības mūzikā, mākslā un dejā skolotājiem, izņemot Kultūras ministrijas padotības profesionālās izglītības iestādes, darba slodze nedēļā varētu būt 30 astronomiskās stundas. Profesionālās ievirzes sporta izglītības pedagogu, profesionālās ievirzes izglītības mūzikā, mākslā un dejā skolotāju slodzē paredzētas 28 mācību stundu, nodarbību vadīšanai.

30 stundu darba nedēļa tiek paredzēta arī interešu izglītības skolotājiem, kā arī pagarinātās dienas grupas skolotājiem, izglītības psihologam, sociālajam pedagogam, skolotājam logopēdam, sociālajam pedagogam, pedagoga palīgam, kā arī izglītības iestādes koncertmeistaram.

Mazāka slodze paredzēta skolotājam baleta māksliniekam horeogrāfijas profesionālajā izglītības iestādē – šī skolotāja darba slodze nedēļā paredzēta 23 stundu apmērā.

Pirmsskolas pedagogu darba slodzi nedēļā veidotu 40 stundas, no kurām 36 būtu veltītas mācību stundu, nodarbību vadīšanai.

40 stundu darba nedēļa tiktu noteikta arī izglītības iestādes vadītājam, viņa vietniekam, struktūrvienības vadītājam, izglītības metodiķim, pirmsskolas izglītības metodiķim, sporta organizatoram izglītības iestādē, surdopedagogam speciālās izglītības iestādes dzirdes kabinetā, tiflopedagogam speciālās izglītības iestādes redzes kabinetā, arodmācības (amatmācības) skolotājam, internāta skolotājam vispārējās un speciālās izglītības iestādē, skolotājam izglītības iestādes dienesta viesnīcā, izglītības iestādes bibliotekāram, skolotājam mentoram, izglītības iestādes muzeju pedagogam, pedagogam karjeras konsultantam.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Saistītie raksti

Runā par līdzdalību un saliedējas

07:05
16.07.2024
31

Cēsu novada jauniešu saliedēšanās pasākums “Lauzt Robežas” nemainīgi jau trešo gadu divu dienu garumā aicināja visa novada jauniešus. Pirms septiņiem gadiem to aizsāka toreizējā Pārgaujas novada jaunieši, arī šoreiz, jau septīto reizi, pasākums notika Straupes pagasta atpūtas bāzē “Mārkulīči”, šogad īpaši pievēršot uzmanību tēmai – līdzdalība. Projekta koordinatore Iluta Balode teic, ka pasākums “Mārkulīčos” ir  […]

…no Amatas uz Tūju un tālāk – prom vasarā!

05:17
03.07.2024
47

Skanīgs, sportisks un zaļš šogad izvērtās mācību gada noslēgums Amatas pamatskolā. “Baudījām programmas “Latvijas skolas soma” kultūr­izglītojošās pr­og­ram­mas “Leģendas mūzikā” un “Instrumentu karnevāls”. Skolas direktoram Valdim Nītiņam izdevās ambiciozais, skolēnus tik ļoti intriģējošais divu dienu Vidzemes jūrmalas piedzīvojums: pārgājiens ar nakšņošanu teltīs, pašu gatavotām vakariņām un brokastīm,” tā par atraktīvo skolas mācību gada noslēgumu pastāsta […]

Sapnis par savu mini zoo

10:10
25.06.2024
310
1

Sandijs Polis teic – nav labākas, skaistākas un mierpilnākas vietas uz pasaules par Ieriķiem. Jaunietis ir īsts ieriķietis, te arī šogad absolvē Amatas pamatskolu. “Visa mana dzīve ritējusi pa un ap Ieriķiem. Te noteikti ir vieta, kur rast īstu mieru un ļaut vaļu emocijām. Ieriķos var iziet ārā kopā ar draugiem, bieži apmeklējam sporta laukumu […]

Jauniešiem svarīga iekļaujoša sabiedrība

06:16
19.06.2024
84

Kā jauniešus ar ierobežotām iespējām iekļaut jaunatnes darbā un sabiedrībā kopumā un kādas metodes, strādājot ar šo iedzīvotāju grupu, būtu labākās, tāda bija galvenā tēma Vidzemes nevalstisko organizāciju forumā. Pasākums Liepas jauniešu centrā “Apelsīns” pulcēja 40 pārstāvjus no Cēsu, Valmieras, Lim­bažu, Smiltenes novada un Rīgas organizācijām. Tēma ir plaša, jaunieši ar ierobežotām iespējām nav tikai […]

Švīkas sirds rotaļpagalmā

00:00
18.06.2024
55

Bērni apgūst dažādas vizuālās mākslas tehnikas, bet galvenais ir katra īpašās izpausmes Ar izstādes “Švīkas sirds rotaļpagalmā” atklāšanu CATA kultūras namā vēl vienu māksliniecisko gadu noslēdz Daigas Jirgensones vadītā mākslas darb­nīca “9 kaķi”. Izstādes atklāšana ir kā svētki pēc padarītā darba, kur bērniem ir iespēja pabūt ar saviem vecākiem un vecvecākiem, kā arī gandarījums redzēt […]

Novada skolēni sadejo Cēsīs. Lietus svētkiem netraucē

14:34
05.06.2024
127

Ap tūkstotim mazu un lielu dejotāju no visa plašā novada 1. jūnijā Cēsu Pils parka estrādē izdejoja Cēsu novada Skolu jaunatnes deju svētkus “Viņi to pa īstam prot”. Svētki notika pēc astoņu gadu pārtraukuma, pulcējot dalībniekus no pašvaldības iestāžu kolektīviem – skolām, kultūras namiem un centriem – Cēsīm, Priekuļiem, Liepas, Straupes, Zaubes, Nī­taures, Drabešiem, Jaunpiebalgas […]

Tautas balss

Prieks par sakārtoto un skaisto ielu

17:29
15.07.2024
29
Cēsniece O. raksta:

“Cēsīs, atjaunotajā Bērzaines ielas posmā, ierīkoti glīti soliņi un atkritumu urnas, apkārtne tīra. Jauki tur piesēst. Bērzaines iedzīvotāji beidzot ir ieguvēji. Labi sakārtota gan Gaujas, gan Bērzaines iela. Par to prieks,” pārdomās dalījās seniore, cēsniece O.

Haoss ar pasažieru pārvadājumiem

17:28
15.07.2024
26
Lasītājs J. raksta:

“Ik pa brīdim parādās ziņas, ka nav skaidrs, kas mūspusē nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus. Valsts pasūtījumā ar līgumiem un pārsūdzībām tāds juceklis, ka neviens no malas netiek skaidrībā. Jūnija nogalē pakalpojumu atļāva veikt CATA, bet tikai līdz gada beigām. Taču nav dzirdams, ko atbildīgie dara, lai sajukums neturpinātos. Nesaprotu, kā Satiksmes ministrija pieļauj tādu bardaku,” […]

Nevar sagaidīt

16:55
15.07.2024
18
Piebaldzēns raksta:

“Sola un sola, ka Jaunpiebalgā drīz būs gatavs pansionāts, bet kā nav, tā nav. Gan jau vainojami būvnieki, bet žēl, ka vietējai varai nav nekādu iespēju procesu pasteidzināt. Tur būtu gan darba vietas vietējiem, gan pagastā apgrozītos vairāk cilvēku, proti, pie pansionāta iemītniekiem brauktu ciemos tuvinieki, draugi. Tirgotājiem būtu lielāks apgrozījums,” pārdomās dalījās piebaldzēns.

Botāniskais dārzs pilsētas centrā

16:54
15.07.2024
24
Cēsnieks O. raksta:

“Gāju Cēsīs pa Rīgas ielu, mani uzrunāja tūristi, ārzemnieki. Lūdza padomu, kā aizbraukt uz Līgatni, jautāja par Cēsīm. Un prasīja, kā var iekļūt Rīgas ielas botāniskajā dārzā. Jā, tur īpašums, kura adrese ir Rīgas iela 41, aizaudzis ar kokiem, krūmiem. No ielas to nodala dēļu žogs, gājējus šī vieta netraucē, bet iebraucējiem rada dīvainu iespaidu,” […]

Trūkst inženieru

10:49
09.07.2024
31
J. raksta:

“Ziņās televīzijā stāsta, ka Latvijā trūkst augsti kvalificētu speciālistu mežsaimniecībā un lauksaimniecībā. Jau labi zinām, ka trūkst arī celtniecības inženieru, elektroinženieru un līdzīgu profesiju speciālistu. Te nu esam nonākuši ar savu izglītības sistēmu. Ja bērnam skolā neiemāca rēķināt, ja viņš neapgūst fizikas, ķīmijas pamatus, tad vēlāk, protams, neizvēlas studēt inženierzinātnes, profesijas, kas saistītas ar matemātiku, […]

Sludinājumi