rajona padomes izglītības pārvaldes galvenā speciāliste, kursu norises projekta koordinatore
Viens no veiksmīga dzīves gājuma veidošanas līdzekļiem
ir pareiza, personībai atbilstoša karjeras izvēle. Arī valstiskā līmenī šim jautājumam tiek pievērsta arvien lielāka nozīme, jo katrs darba ņēmējs, kas atskārst nepiemērotību amatam, rada milzu zaudējumus gan sev, gan valstij. Tādēļ neviens nav jāpārliecina, cik svarīgi ir laikus apzināties vēlmes un iespējas profesijas izvēlē. Jauniem cilvēkiem padomdevēji visbiežāk ir vecāki un pedagogi. Ne vienmēr viņi zina, ka rajona vispārējās izglītības iestādēs ir pedagogi, kuri apguvuši tālākizglītības programmu „Karjeras izglītības programmu nodrošinājums izglītības sistēmā”, var palīdzēt paši vai norādīt iespējas, kā veiksmīgāk izdarīt izvēli. Svarīga šāda palīdzība ir mainīgajā laikmetā, kad informācijā kļūst grūti orientēties. Jaunumiem līdzi seko arī pedagogi, kas darbojas karjeras izvēles konsultēšanā. Kursus skolotājiem nodrošināja Valsts izglītības attīstības aģentūra sadarbībā ar rajonu izglītības pārvaldēm, realizējot ESF nacionālās programmas finansētu projektu.
Vasarā rajona skolas kļuvušas bagātākas ar 50 karjeras izvēles jautājumos zinošiem pedagogiem. Tā kā kursi tika organizēti otro reizi, aicinājām speciālistus, kas šo programmu vēl nebija apguvuši. Īpaši gaidījām skolu bibliotekārus un psihologus, jo karjeras izvēles konsultēšanā svarīgs ir komandas darbs, kad katrs var palīdzēt jaunietim, izmantojot specializācijas priekšrocības. Skolu speciālisti bija atsaucīgi, 72 stundu programmu apguva visi, kas vēlējās. No vairākām skolām to apguva divi pedagoģiskie darbinieki, bet no Cēsu 2. vidusskolas astoņi.
Kā noslēgumā atzinuši dalībnieki, ieguvums ir ne tikai teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas, bet arī saņemtie metodiskie materiāli. Kursus vispārizglītojošo skolu speciālistiem vadīja Priekuļu vidusskolas direktora vietniece audzināšanas darbā Baiba Karlsberga, profesionālo skolu speciālistiem – Jāņmuižas profesionālās vidusskolas skolotāja Dace Brakša.
Komentāri