Jau rīt autosportisti sāks iepazīties ar rallija “Cēsis 2007” distanci, un varēs teikt, ka rallijs ir sācies.
Ar šīm sacensībām būs aizvadīta lielākā puse sezonas, proti, nobraukti četri no septiņiem paredzētajiem posmiem, un jau varēs prognozēt, kuri ir galvenie pretendenti uz uzvarām savās klasēs un kopvērtējumā. Lai gan, kā jau tehniskajā sporta veidā, nekad nevar būt drošs, kas var gadīties, un cāļus varēs skaitīt tikai septembra beigās, pēc rallija “Latvija 2007”.
Nedaudz varam ielūkoties Cēsu rallija braucēju sarakstā. Kopumā startam pieteikušās 63 ekipāžas, kas nav tas lielākais skaits, bet nebūt nenozīmē, ka sacensības būs mazāk spraigas. Kā informē rallija „Cēsis 2007” preses centra vadītājs Mareks Ivans, pieteikušās arī deviņas ārvalstu ekipāžas, starp kurām tikai divas šosezon piedalījušās Latvijas rallija čempionātā: “Esošā informācija liecina, ka neviens ārvalstu sportists necer pēc rallija „Cēsis 2007” atgriezties mājās ar balvām, bet šīs sacensības uztver kā noderīgu treniņu, gatavojoties atbildīgākām sacensībām Igaunijā vai Lietuvā. Pat rallija līdzjutējiem labi pazīstamais Tallinas rallists Margus Muraks ir viņu skaitā, jo pats atzīst, ka pašreiz nepiedzīvojot spožākos mirkļus ilgajos rallija dalības gados. Lai arī mašīna – „Mitsubishi Lancer Evolution 9” – esot ļoti laba, braucējs Igaunijā nevarot atrast savam braukšanas tempam atbilstošu, pieredzējušu stūrmani.”
M.Muraks stāsta, ka izveidojusies dīvaina situācija, ka Igaunijā visi vēlas būt piloti, ne stūrmaņi. Tāpēc pieredzējušais pilots tā arī nav līdz galam ticis nevienā no diviem aizvadītajiem Igaunijas rallija posmiem. Tagad sameklēts kārtējais kandidāts, ar kuru M.Muraks mēģinās sastrādāties tieši Cēsu rallijā un vismaz vienā rallijā šajā sezonā tikt līdz finišam.
“Acīmredzot, lielāko azartu pašmāju braucēju asinīs uzkurinās nevis jau par leģendām kļuvuši rallisti, bet šobrīd vietējos čempionātos godalgotie. Te var minēt vēl vienu Igaunijas pilotu Prītu Saluri no Tartu, kurš būs vienīgais ārzemnieks starp Cēsīs startējošiem, kurš šogad savas valsts čempionātā reiz kāpis uz goda pjedestāla. Pats sportists atzīst, ka šajā rallijā nebraukšot uz riska robežas, jo liels ātrums kļūdas nepiedod, un viņš nevēloties lieki sadauzīt savu kaujas auto pirms svarīgākām sacensībām mājās. Viņš dalību šajā rallijā apstiprinājis, lai izmēģinātu jaunu grunts riepas modeli, kā arī uzskatot rallija organizatoru Gunti Ervaldu par draugu,” saka M.Ivans.
Kā jau rakstījām, šogad Cēsu rallijs atšķirsies ar garajiem ātrumposmiem, jo līdz šim trīs gandrīz 30 kilometrus gari ātrumposmi vienā sacensību dienā nav notikuši nevienā rallijā pat Baltijas mērogā.
Pie tam visi trīs būs jāveic viens pēc otra, un tas prasīs īpašu izturību gan no ekipāžas, gan tehnikas. Netradicionāli garie ātrumposmi bija viens no apstākļiem, kas piesaistījis dažu ārzemju braucēju, tai skaitā Viļņas rallistu Dominiku Butvilu, kurš šādu distanci uztver kā noderīgu izaicinājumu.
Trasē redzēsim arī spēcīgākos mūsu valsts braucējus, tāpēc līdzjutējiem garlaicīgi nebūs. Kā jau minēts, atkal būs asfalta posms pilsētas ielās, kas vienmēr bijis aizraujoši gan braucējiem, gan skatītājiem. Skatītājiem ieteicams atrast labākās vietas, ņemot vērā trases tiesnešu norādījumus. Palasta ielā pretī parkam, kur ir kabatiņa pie autobusa pieturas, būs izveidots speciāls bremzēšanas līkums, lai padarītu braucienu skatāmāku, tāpēc te varētu būt laba vieta skatītājiem. Protams, pirmās dienas sākumā ir leģendārie “Kārļi”, kas zināmi ikvienam ar ralliju saistītam cilvēkam. Tiem, kuri šogad iecerējuši pirmo reizi apmeklēt ralliju, var pateikt, ka pērn Cēsu rallijā tika fiksētas trīs avārijas, un visas “Kārļu” slavenajos līkumos.
Sīkāku informāciju par ralliju, ātrumposmiem iespējams izlasīt žurnālā “Rally LV”.
Vēl var atzīmēt, ka šogad sadarbībā ar “Latvijas Valsts mežiem” Latvijas rallija čempionāta posmos līdz sezonas beigām notiks akcija “Nemēslo ceļmalā”. Arī Cēsu rallijā kā “nultā” ekipāža pirms dalībniekiem brauks kampaņas galvenā varoņa Cūkmena automašīna. Rallija organizators Guntis Ervalds aicināja līdzjutējus nemest atkritumus zemē, bet īpašos atkritumu maisos, kas tiks uzstādīti vietās, kur paredzama lielāka skatītāju pulcēšanās. Pēc ātrumposma beigām šos maisus centīsies operatīvi savākt.
“Padarīsim ralliju par svētkiem sev un citiem, atstāsim aiz sevis tīru vidi, tad ieguvēji būsim visi,” teica G.Ervalds.
Komentāri