Latvijas rallija čempionātā aizvadīti divi ralliji Gulbenes pusē – “Alūksne” un “Sarma”. Abos veiksmīgi startēja Emīla Blūma/ Didža Eglīša ekipāža.
Alūksnē LRC2 klasē viņi uzvarēja, Gulbenē – ieņēma otro vietu, par 26 sekundēm atpaliekot no Krievijas ekipāžas – Denisa Rostilova/ Georgija Troškina. Jāatzīmē, ka Alūksnē E. Blūms šo Krievijas ekipāžu apsteidza par 18 sekundēm.
Stāstot par ralliju “Sarma”, Emīls norāda, ka konkurenti viņus apspēlējuši taktiski, sacensību otrajā daļā uzliekot mašīnai jaunas riepas: “Ja pēc trim ātrumposmiem atpalikām nepilnas divas sekundes, pēc viņu riepu maiņas nākamajos divos zaudējām 25 sekundes, tas ir daudz, to grūti atvinnēt. Pēdējos ātrumposmos necentāmies riskēt, bija svarīgi nobraukt līdz galam. Ir prieks sasniegt katra rallija finišu. Nezinu, kā būtu, ja arī mēs būtu uzlikuši jaunas riepas, pieļauju, ka rezultāts būtu labāks, jo, braucot ar jaunām riepām, ir lielāka pārliecība un drošība.”
Emīls stāsta, ka pirmie divi šīs sezonas ralliji bijuši ļoti aizraujoši, to gādājis ceļa segums. Alūksnē bijis klasisks ziemas rallijs, kurā ziemas braukšanu varējis izbaudīt pilnībā, jo segums saglabājies sniegots. “Sarmas” rallijs gan prasījis demonstrēt visas braukšanas iemaņas. “Ceļa segums burtiski šķīda laukā, braukt bija sarežģīti, bet ļoti interesanti. Neatceros, ka iepriekš kādas ziemas sacensības būtu aizvadītas tik grūtos ceļa apstākļos, bet rallijā jābrauc pa tādu segumu, kāds ir. Tā atkal ir jauna pieredze, bet mums jāmāk braukt pa jebkādu ceļa segumu, jebkuros laika apstākļos. Gulbenes rallijā neiztika arī bez satraucošākiem brīžiem. Pēdējā ātrumposmā, izbraucot vienu līkumu, priekšā pamanījām stāvam kāda braucēja auto, ko piemeklējušas tehniskas problēmas. Auto bija apstājies tā, ka bija vien šaura josla, pa kuru aizspraukties garām. No mūsu auto līdz grāvim bija apmēram pusmetrs un tikpat līdz stāvošajai mašīnai. Zibenīgi bija jāieņem lēmums, riskēju braukt garām, kas, par laimi, arī izdevās, turpinājām sacensības. Bet varēja būt visādi,” atceras E. Blūms.
Lai arī “Sarmā” otrā vieta, sezonas sākumu Emīls vērtē, liekot atzīmi 7,5. Tas nozīmējot labi, bet vienmēr varot būt vēl labāk!
“Sagatavošanas process aizritēja, kā plānots. Mašīnas vadāmībā pamainīts pāris svarīgu nianšu, bet vēl neesmu iemanījies tās pilnībā izmantot, lai sasniegtu maksimālo atdevi. Vēl ir, kur augt,” norāda braucējs.
Rezultāti rāda, ka šajos divos rallijos galvenais konkurents ir tikai Rostilovs, jo trešās vietas ieguvējs atpaliek jau par vairākām minūtēm. Taču esot zināms, ka vasarā cīņā iesaistīsies iepriekšējās sezonas galvenais konkurents Aleksejs Popovs no Igaunijas un vēl daži spēcīgi braucēji.
“Konkurence neļauj atslābt, vienmēr jātrenējas, jādomā, jāpilnveidojas, jāmeklē nianses, ko uzlabot. Ir patīkamāk, ja konkurē trīs četras mašīnas, bet patiesībā mēs salīdzināmies arī ar LRC 1 klases braucējiem, un tas noteikti neļauj atslābt,” norāda Emīls.
“Sarmā” absolūtajā vērtējumā viņiem piektā vieta. Tas nav slikts rezultāts, īpaši, ja ņemam vērā, kādi auto bija uz starta – divas WRC pasaules klases mašīnas, vairākas R5 klases. Organizatori atzinuši, ka tik spēcīgs mašīnu sastāvs “Sarmā” nav bijis. Tāpēc šajā konkurencē 5.vieta ir labs panākums, un Emīls piekrīt, ka var sev nedaudz uzsist uz pleca.
Arī šogad Blūms/ Eglītis startē Latvijas un Igaunijas čempionātos. Vērts atzīmēt, ka viņi Latvijas autosporta vēsturē sevi ierakstījuši kā pirmie latvieši, kas vienā gadā uzvarējuši abu valstu čempionātos. Pērn viņi arī triumfēja abu valstu čempionātos.
“Apzināmies, ka nosargāt titulu ir grūtāk, nekā izcīnīt, bet cenšamies par to nedomāt. Uz katrām sacensībām ejam kā uz jaunu piedzīvojumu, tiecoties sasniegt maksimāli labāko rezultātu. Ar šo mašīnu – “Mitsubishi Lancer Evo IX” – pērn izdevās izcīnīt abus titulus, paliekam tai uzticīgi, bet ir jāiet tālāk attīstībā. Jāmeklē regulējumi, citas nianses, lai būtu vēl labāk. Jāriskē kaut ko pamainīt, lai varētu būt vēl ātrāki. Taču rallijā sasniegumus var gūt, ja ir labi palīgi, labi atbalstītāji, tāpēc gribam pateikt paldies tiem, kuri mums tic: “Vides tehnika”, “Rallyworkshop”, “M.E.LAT-LUX”, “Metālu pasaule”, “Raunas bruģakmens”, “Samsonas Motorsport”, “ADK monolīts”, “Saint Gobain” un pārējiem. Bez viņiem mēs tik augstu noteikti nebūtu tikuši,” atzīst E.Blūms.
Ar stūrmani Didzi Emīls kopā jau trešo sezonu, un ik pa brīdim atrodoties nianses, ko pielabot. Taču galvenais, ka abi viens otram uzticas, bez tā rallijā panākumus gūt nav iespējams.
Tagad sacensību kalendārā neliela pauze, bet abi sportisti neatslābst. Kamēr ceļi nav nokusuši, viņi cenšas uzlabot fizisko kondīciju, kas arī ir panākumu pamatā, bet, kad ceļi nokusīs, varēs aizvadīt stenogrammu treniņus. Sacensību režīms atsāksies maijā, kad mēneša sākumā Igaunijas čempionāta posms, bet beigās – rallijs “Liepāja”.
Komentāri