Aukstais vējš un pirmās formulas sezonas sākšanās bija iemesli, kāpēc trases malās bija tik maz skatītāju, bet tas nemazināja sacensību spraigumu. Pirmie trasē devās braucēji priekšas piedziņas klasē, kur, kā jau bija gaidāms, cīņa par uzvaru izvērtās starp Bujānu ģimenes pārstāvjiem. Abos braucienos nedaudz ātrāks izrādījās Gints, otro vietu atvēlot dēlam Ulvim. Trešo rezultātu abos braucienos uzrādīja Ritvars Kārkliņš, izcīnot trešo vietu arī kopvērtējumā. Ceturtais bija Reinis Čudorāns.
Tad trasē devās klasikas braucēji, un te gaidīja interesants pārsteigums, jo
ar “Toyota MR2” devās Gints Bujāns, kurš pastāstīja, ka gadus 15 neesot braucis ar aizmugures piedziņas mašīnām.
“Jāteic, sajūtas ļoti dīvainas, jo tradicionāli braucu ar priekšpiedziņu un kvatru, kur jābrauc pavisam citādāk. Treniņbraucienos centos atcerēties braukšanu ar aizmugures piedziņu, un viegli negāja, jo kādas četras reizes apgriezos trasē šķērsām. Taču esmu priecīgs par izvēli, jo nāk tikai par labu, ja brauc ar visu veidu piedziņu auto. Tā kā braucieni klasikā un kvatrās seko viens otram, nākas ātri pāriet no viena braukšanas stila uz otru, un tas visu laiku liek būt maksimālā gatavībā,” G. Bujāns atzina pēc pirmajiem braucieniem.
Kopvērtējumā viņš klasē ar aizmugures piedziņu ierindojās sestajā vietā, atzīstot, ka šoreiz svarīgi bijis tikt līdz finišam, nevis cīnīties par goda pjedestālu. Uzvaru šajā klasē izcīnīja Normunds Orlovs (“BMW 318i”), otrajā vietā Ulvis Bujāns (“Toyota MR2”), kuram šis bija tikai otrais starts šajā klasē. Trešajā vietā ierindojās Aigars Ūbelis (“VAZ 21013”), kurš pirmajā braucienā pēc finiša gandrīz realizēja skaistu kūleni, taču auto, vispirms nogāžoties uz sāniem, tomēr atkrita atpakaļ uz riteņiem un varēja turpināt nākamos braucienus.
Pilnpiedziņas klasē U. Bujāns (“VW Golf Synchro”) revanšējās tēvam, uzrādot labākos apļa laikus abos braucienos un izcīnot uzvaru. Otro vietu, rādot atraktīvu braukšanas stilu, izcīnīja Artis Upītis (“Audi 80 Quattro”), bet trešais G. Bujāns, kurš otrajā braucienā pavisam neraksturīgi sev kļūdījās kādā no trases līkumiem. Ceturtajā vietā Elmārs Aukšmuksts, kurš atzina, ka šī trase nav īsti piemērota viņa “Subaru Impreza”.
“Man patīk trases, kur ir garāki taisnie posmi. Arī mašīna tam labāk paredzēta, jo līkumainā trasē nevar izmantot visu tās jaudu. Šādā trasē visu izsaka nianšu ķeršana, kur labāk atsisties pret valni, kur atrast kādu maliņu, kur riepām labāk ieķerties. Te nevar braukt pēc trajektorijas, kā tas ir neslidenā trasē, te trase jājūt,” teica E. Aukšmuksts, kuram kopumā šī sezona bijusi veiksmīga.
Savukārt, G. Bujāns atzina, ka Auciema trase ļoti laba, pat viena no labākajām, kurās šoziem braukts.
“Man patīk, ja ir daudz ledus, jo tajā vislabāk var parādīt braukšanas māku. Uz asfalta vai zemes ceļiem visi māk braukt, bet šādā ledus trasē jāprot mašīnu savaldīt,” teica G. Bujāns.
Auciema trase ar katru gadu gūst arvien lielāku atzinību, un te savu prasmi brauc izmēģināt dažādu auto klubu pārstāvji, arī individuālie interesanti. J. Leimanis stāsta, ka nepārtraukti tiek gādāts, lai trase būtu labā līmenī, un uz šīm sacensībām vēl papildu sastumti sniega vaļņi trases līkumos. Vēl tagad
ikviens var izmēģināt mašīnas savaldīšanu ledainā trasē.
Komentāri