Latvijas vasaras autosprinta čempionāta piektais posms Smiltenes „Tepera” kartinga trasē izrādījās azartiskas un sportiskas cīņās piesātināts. Piektdienas treniņos pirms sacīkstēm trasē aizdegās Aivara un Oskara Ezeriņu „Subaru Impreza” motortelpa, eļļai no stūres pastiprinātāja nokļūstot uz sakarsušajām detaļām. Tikai ar draudzīgām pūlēm, izlietojot gandrīz desmit ugunsdzēšamos aparātus, liesmas izdevās likvidēt. Taču sacensībās nācās startēt rezerves braucamo. Neatlaidība un cīņas spars tika atalgoti ar negaidītu dubultuzvaru – Aivars Ezeriņš izcīnīja savu pirmo uzvaru 2500+ grupā, bet dēls Oskars sasniedza savu labāko rezultātu karjerā, ierindojoties otrajā vietā. Trešo pozīciju ieguva kopvērtējuma līderis Ints Jeršovs („Subaru Impreza”). Šķietami stabilās Jeršova pozīcijas, dziļāk papētot kopvērtējuma tabulu, izrādās visnotaļ apdraudētas, jo vēl trīs sportisti pretendē uz čempiona titulu. Mareka Štolcermaņa („Nissan 350 Z”, Smiltenē tikai devītā vieta) vai Aivara Ezeriņa uzvaras gadījumā pēdējā posmā Jeršovam, lai nosargātu pirmo vietu, būs nepieciešama otrā pozīcija. Savukārt, Aināra Eikerta („Mitsubishi Lancer EVO”), kurš padilušo riepu dēļ Smiltenē bija tikai sestais, panākuma gadījumā, Jeršovam vajadzīga vismaz trešā vieta.
Klasē 2500 sacensību rīts ar tehnisku neveiksmi sākās vienam no favorītiem Marekam Matvejevam, kurš piektdienas treniņos uzrādīja pārliecinoši labākos apļa laikus – dodoties treniņa aplī, viņa „Opel Corsa” izbeidzās pusass. Vajadzīgo detaļu ātrumā nevarēja sagādāt, tāpēc Matvejevam nācās meklēt citu automašīnu. Izlīdzēja Valters Šulcs. Lai gan 2008. gada bronzas medaļnieks pats nestartēja, viņš savu dragreisam gatavoto „Honda CRX” uz šo posmu jau bija piešķīris savam paziņam Vilnim Haferbergam un neatteica arī Matvejevam. Tieši starp šiem abiem braucējiem arī izvērtās sīva cīņa par uzvaru. Pirmajā braucienā ātrāks bija Matvejevs, otrajā Haferbergs, bet summā par 0,62 sekundēm pārāks tomēr izrādījās Matvejevs. Abos braucienos un posmā trešais Normunds Orlovs („BMW Compact 323 ti”). Matvejeva un Haferberga aizraujošais duelis turpināsies pēdējā posmā Biķerniekos, jo abi ir galvenie pretendenti uz čempiona titulu. Kurš uzvar, tam zelts. Ja pie uzvaras tiks kāds cits braucējs, tad būs jāpielieto sarežģītāki aprēķini. Teorētiski par čempionu var kļūt arī Aigars Tīdmanis („BMW Compact 323 ti”), kurš Smiltenē bija piektais.
Klasē 1800 pirmajā braucienā sensacionāli labāko rezultātu uzrādīja Edmunds Ozols („VW Golf II”), tomēr otrajā braucienā līderis nestartēja automašīnas tehniska defekta dēļ. Ātrāki par pārējiem braucējiem bija trīs ar vienu spēkratu – „Toyota Corolla” startējošie Imants Firsts, Jānis Slišāns un Andris Slišāns. Pārāks šajā cīņā izrādījās Firsts, gūstot otro uzvaru karjerā. Otrais, atpaliekot tikai par 0,23 sekundēm, Jānis Slišāns, kurš sacīkstēs nebija startējis kopš ziemas autosprinta čempionāta pēdējā posma. Andra Slišāna viesošanos uz goda pjedestāla izjauca nopelnītās desmit soda sekundes par pāragru startu, atmetot viņu uz sesto pozīciju. Līdz ar to trešajā vietā ierindojās Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”). Valdošais čempions Jānis Skujiņš („BMW 318 is”) pieļāva kļūdu pēdējā līkumā un, gūstot tikai ceturto vietu, atvadījās pat no teorētiskām cerībām aizstāvēt titulu. Pirms pēdējā posma kopvērtējuma vadībā atrodas Daugaviņš, kurš vairs nevar nokrist zemāk par otro vietu. Vienīgā iespēja, kā par čempionu var kļūt Firsts – viņam jāuzvar pēdējā posmā un jācer, ka Daugaviņš neizcīnīs otro vietu. Zināms arī, ka vietu godalgoto trijniekā nodrošinājis Skujiņš, bet medaļas kalums – sudrabs vai bronza – tiks noskaidrots „Biķerniekos”.
Komandu ieskaitē otro posmu pēc kārtas un trešo reizi sezonā uzvarēja „Car Lab Team”. Vienībā notikusi pilota maiņa – Marekam Matvejevam un
Imantam Firstam pievienojies Jānis Slišāns, nomainot savu brāli Andri Slišānu.
Otrajā vietā ierindojās„Gepardi” (Aivars Ezeriņš, Oskars Ezeriņš, Vilnis Haferbegrs), bet trešā „SS.lv/SP/4 Racing” Ģirts Daugaviņš, Ints Jeršovs, Normunds Orlovs). Kopvērtējuma vadībā joprojām atrodas „SS.lv/SP/4 Racing”, taču šķietami drošais pārsvars pār otrajā vietā esošo „Car Lab Team” sarucis līdz nieka sešiem punktiem. Tāpat pēdējā posmā gaidāma sīva cīņa par trešo pozīciju starp „MRC-Gabol” (Raimonds Burakēvičs, Kaspars Pakše, Jānis Skujiņš) un „Gepardiem”.
Ieskaites klasēs, kurās netiek izcīnītas Latvijas čempionāta medaļas, otro uzvaru pēc kārtas „Street” klasē izcīnīja Māris Radomišķis („Opel Corsa”), bet ceturtais panākums pēc kārtas Atim Līcim („Renault Clio”) „Kumho Street” vērtējumā. „Kumho Sport” grupā ātrākais Ainārs Eikerts („Mitsubishi Lancer EVO”).
Latvijas vasaras autosprinta čempionāta izšķirošais sestais posms risināsies 6. septembrī Rīgā, „Biķernieku” trasē. Tiek plānots, ka apļa garums būs nedaudz virs 2 km. Lai piedalītos sacīkstēs, obligāti jāapmeklē vismaz viens no diviem treniņiem, kuri notiks 26.augustā un 2.septembrī. Sacīkšu dienā paredzētas dažādas atrakcijas skatītājiem.
Komentāri