Bez sacensībām un treniņiem šo laiku vada arī autosportisti, arī pagājušā gada Latvijas čempions LRC2 klasē Emīls Blūms no Raunas. 2019.gada sezona viņam bija ļoti veiksmīga, jo Latvijas čempiona titulam tika pievienota arī otrā vieta Igaunijas čempionāta EMV4 klasē.
Vairāk nekā divus mēnešus viņam nav iznācis apsēsties pie sporta auto stūres. Emīls stāsta , ka braukšanas iemaņas tiek uzturētas pie simulatora ekrāna. Tie, kuri seko pasaules autosporta norisei, zina, ka šobrīd gan F1, gan pasaules čempionāta rallijkrosā dalībnieki sacenšas virtuāli, pie simulatoru ekrāniem.
“Ja ir laba programma, sajūtas var dabūt gluži reālas. Var izvēlēties atbilstošu automašīnu, kurai var pieregulēt iestatījumus, piemēram, ātrumkārbas attiecības, savirzi, bremžu spēku, paātrinājumu, citas nianses, un tas reāli arī maina braukšanas stilu. Protams, nav jau tik reāla sajūta, kā esot uz īstā ceļā, piemēram, ja auto sanes, to nesajūti, bet katrā ziņā tas ir labāk, nekā neko nedarīt. Vismaz reakciju šādi trenēt var noteikti. Pluss, ka uz simulatora nav jābaidās no avārijām, tur vienmēr var uzspiest “restart” podziņu. Galvenais, pie tā nevajadzētu pierast, atgriežoties pie īstā auto stūres,” smejot saka E. Blūms.
Līdztekus treniņiem pie simulatora stūres tiek gādāts, lai uzturētu sevi fiziskā formā, jo autorallijā fiziskā kondīcija vajadzīga laba, piemēram, katram ātrumposmam nepieciešama maksimāla koncentrācija, kas prasa daudz spēka.
Autobraucējus 2020.gads nav lutinājis. Latvijas rallija čempionāta kalendārā bija paredzēti septiņi posmi: divi ziemā (Rally Alūksne un Rallijs Sarma), divi posmi “Rally Liepāja” laikā, pēc tam vēl trīs posmi kaimiņvalstīs – Igaunijā un Lietuvā. Līdz ar pirmo divu ziemas posmu atcelšanu neatbilstošu laika apstākļu dēļ Latvijas rallija čempionu noskaidrošana notiks piecus posmus garā sezonā, bet “Rally Liepāja” atliks kā vienīgās rallija sacensības Latvijā.
Sākotnēji Liepājas rallijs bija paredzēts šīs nedēļas nogalē, no 29. līdz 31. maijam.
Saistībā ar pandēmiju un tai sekojošajiem ierobežojumiem Latvijā un citviet Eiropā rūpēs par sacensību dalībnieku, skatītāju un darbinieku veselību “Rally Liepāja” norise vispirms tika pārcelta uz jūliju, bet tagad pieņemts lēmums to pārcelt uz 14.-16. augustu.
“Šis gads nav autosportistiem labvēlīgs,” saka Emīls. “Bijām iecerējuši sākt sezonu ar Alūksnes ralliju, diemžēl nekas nesanāca. Tad atcēla arī “Sarmu”. Neviens braucējs nebija priecīgs par šādu sezonas sākumu, tāpēc visi nedaudz saspringti gaidīja vasaras sezonu, taču vīruss atkal nolika visus mierā. Visi joprojām ir gaidīšanas režīmā, iespējams, pēc 9.jūnija būs lielāka skaidrība. Šobrīd tiek prognozēts, ka sacensības varētu atsākties jūlijā, augustā, bet tad kalendārs būs tik ļoti pārsātināts, ka nāksies domāt, kur startēt,” saka E. Blūms.
Jautāts par sezonas plāniem, ja tā būtu ritējusi iecerētajā režīmā, Emīls stāsta, ka plānots startēt sacensībās, kuras pašiem liktos saistošas: “Nebūtu tik ļoti koncentrējušies uz Latvijas čempionāta un Igaunijas čempionāta kopvērtējumu, bet startētu tikai kādās atsevišķās sacensībās. Tādi bija plāni, bet, kā šīs sezona veidosies realitātē, to rādīs laiks.”
Emīls tāpat kā iepriekšējā sezonā turpina pārstāvēt “Rallyworkshop” komandu, braucot ar “Mitsubishi Lancer Evolution” automašīnu kopā ar stūrmani Didzi Eglīti. Tehnika ir sagatavota, un visi gaida pirmās sacensības.
Nu esot pirmās pazīmes, ka kaut kāda kustība varētu sākties. Pēc ierobežojumu mīkstināšanas, kad ļauts pulcēties lielākam cilvēku skaitam, sākot rosīties testu organizatori, un drīzumā varētu sākties kādi treniņi, lai datoru var nomainīt pret īstu auto. Kompleksā “Mūsa” jau 17. maijā notika oficiālie testi, kuros sportistiem bija iespēja individuāli atsvaidzināt prasmes, kā arī izkustināt sezonai sagatavotos auto. Iespējams, jau tuvākajā laikā arī Emīls ar Didzi atkal varēs sajust braukšanas adrenalīnu.
“Manuprāt, pietiks ar kādiem diviem trim treniņiem ar sporta mašīnu reālā vidē, lai iemaņas atkal atjaunotos,” piebilst E. Blūms.
Komentāri