Svētdiena, 28. jūlijs
Vārda dienas: Cecīlija, Cilda

Stāvlaukums ir, varbūt reiz būs arī autoosta

Druva
00:00
19.03.2008
2

Uz aktuāliem jautājumiem atbildēja Cēsu domes priekšsēdētājs Gints Šķenders, izpilddirektors Jānis Rozenbergs, komunālinženieris Didzis Ozoliņš un pilsētas galvenais arhitekts Jānis Zlaugotnis.

– Kā tiek risināts autobusu stāvvietu jautājums? Vai placī pie pagaidu tirgus ir atvēlētas vietas autobusiem?

G. Šķenders: – Šis jautājums nav definējams kā ilgstoši sasāpējis. Tiklīdz tirgus pārcēlās uz pagaidu vietu, šo jautājumu iekļāvām darba kārtībā. Taču varu teikt, ka autobusiem tur nav jāstāv. Lai stāv “CATA” teritorijā un desmit minūtes pirms atiešanas laika brauc uz pieturu. Pēc citu pilsētu pieredzes, kaut vai Valmieras, zinu, ka tādu autobusu stāvlaukumu nemaz nav. Domāju, ka šajā gadījumā ir neauglīga spriedelēšana par autobusu stāvēšanu. No “CATA” teritorijas līdz pasažieru pieturām ir tikai dažu minūšu brauciens. D. Ozoliņš: – Plāns, kas man šobrīd rokās, ir saskaņots ar a/s „CATA”. Te redzama pagaidu tirgus teritorija un stāvlaukumi. Plānā paredzētas apmēram 17 vietas “CATA”, kā arī tūrisma autobusiem.

G. Šķenders: – Līdz šim, kamēr tirgus nebija pārcelts uz pašreizējo vietu, ar mani nav risināti jautājumi, ka nav kur novietot autobusus. Atzīstu – līdz ar pirmajām tirgus dienām placī valdīja bardaks, bet šobrīd situācija ir atrisināta, izveidots plāns, kā viss notiks.

-Vai tiek domāts par Cēsu dzelzceļa ēkas pielāgošanu autoostas vajadzībām? G. Šķenders: – Pirms diviem gadiem saņēmām “CATA” iesniegumu par autoostas būvniecību zemes gabalā pie bibliotēkas. Šo jautājumu neesam virzījuši tālāk, jo uzskatām, ka autoostai būtu jābūt Cēsu dzelzceļa stacijas telpās. Taču dzelzceļa ēku jautājums līdz galam nav atrisināts ne tikai Cēsīs, bet arī Valmierā un citviet. Šī ēka, protams, būtu jārenovē, reizē beidzot atrisinātu jautājumu arī par bēdīgi slavenajām tualetēm. Bet tas būtu jādara kopā ar “Latvijas Dzelzceļu”, ar kuru jau kopš 2004. gada mēģinām panākt optimālu risinājumu par stacijas ēkas apsaimniekošanu un sakārtošanu. Esam gatavi ēku pārņemt, bet nevaram veikt renovāciju un pēc tam ēku bez maksas iznomāt “LDz”, kā uzņēmums to grib. Sākumā “Latvijas Dzelzceļš” vienkārši mums atteica. Vēlāk skaidroja, ka dzelzceļa ēkas visā valstī apsaimniekos paši. Bet visas šīs lietas velkas jau gadiem. Taču nav tā, ka aizliedzām a/s “CATA” celt ieplānoto autoostu. Ideja tika apstādināta līdz mirklim, kamēr būtu skaidrība ar “Latvijas Dzelzceļu”, taču ar šo uzņēmumu līdz šim esam bijuši gandrīz vai vienīgie cīnītāji. Pie tam neveiksmīgi.

– Vai pieļaujat iespēju, ka varētu celt jaunu autoostas ēku citviet pilsētā?

G. Šķenders: – Uzskatu, ka daudz lietderīgāk būtu atjaunot pašreizējo “Latvijas Dzelzceļa” ēku, kas ir vēsturiska, un pielāgot autoostas vajadzībām. Kanalizāciju un siltumu pievilktu. Tur var ielikt nomnieku. Bet celt jaunu ēku par daudz lielākiem līdzekļiem šobrīd nebūtu īsti pareizi. Bet, ja līdzekļi ļauj, kāpēc ne?

– Vai nebiedē tas, ka tuvākajā nākotnē Cēsu autoosta varētu tikt izslēgta no reģistra, jo tā neatbildīs prasībām, kādai jāizskatās mūsdienīgai autoostai? G. Šķenders: – Laikam tas ir sāpīgākais jautājums. Taču kam autoosta visvairāk nepieciešama? Vairāk jau lauku ļaudīm, ne pilsētniekiem. Arī reti kuram tūristam tā nepieciešama. Un kur tad ir rajona padome? Kāpēc šie jautājumi būtu jārisina pilsētas domei, ja simtprocentīgi a/s “CATA” īpašnieki ir divu rajonu – Cēsu un Limbažu – padomes. Taču esam gatavi darboties kopā. Nesaku, ka neatbalstīsim! Taču domāju, ka arī pašam uzņēmumam cītīgāk būtu jāiesaistās cīņā ar “Latvijas Dzelzceļu”. Arī es ar šo situāciju neesmu apmierināts un mierā nelikšos.

D. Ozoliņš: – Bet stacijas ēka nav tā sāpīgākā pasažieru pārvadātāju problēma. Sabiedriskajam transportam pie galapunkta jābūt stāvlaukumam, kurā 45 minūtes atpūsties. Tagad šāds laukums būs. Autobusu vadītāji zinās, ka neviens vairs viņus no turienes nevar izdzīt. Domāju, ka nav vairs nekāda iemesla celt paniku vai pretenzijas.

-Vai azartspēļu zālei ir īstā vieta atrasties blakus tai, kur pulcējas pasažieri?

G. Šķenders: – Arī mēs esam pret. Bija plānots, ka “Pie bānīša” pēc pārbūves būs ēdnīca, bet rezultātā atvēra spēļu zāli. Nav izpildītas vienošanās normas, ir pārkāpti noteikumi.

J. Zlaugotnis: – Sākotnēji tikai neliela daļa objekta bija paredzēta spēļu zālei ar atsevišķu ieeju, lielākā daļa bija plānota Bānīša kafejnīcai. Objektu pieņemot, kafejnīca nebija pabeigta. Nebija ielikts aprīkojums. Bet pēc laika atklājām, ka notiek cita darbība. Sastādījām atzinumu, ka telpas tiek izmantotas neatbilstoši projektam. Turpmākā darbība būs cieši saistīta ar to, ka neļausim šādai azartspēļu vietai tur atrasties.

-Vai, rokot pilsētas ielās, Ministru kabineta noteiktajā kārtībā rajona padome vai attiecīgi Satiksmes ministrija tiek informēta par šiem darbiem, lai pasažieriem un pasažieru pārvadātājiem nerastos liekas

problēmas? (Konkrēta situācija par L. Paegles un Rīgas ielas remontdarbiem.)

G. Šķenders: – Teorētiski tā tam būtu jābūt. Par to esam informēti. Taču šajā gadījumā vajadzētu rast kopīgu valodu. Šogad rakšanas darbu būs ļoti daudz. Ja vēlamies sakoptas pilsētas ielas, ar kaut kādām neērtībām jārēķinās. Nākamos trīs gadus noteikti būs jādzīvo rakumos.

J. Rozenbergs: – Šajā gadījumā pieņemu “CATA” pretenzijas, noliecu galvu un atzīstu, ka tā bijusi mūsu vaina. Lai neteiktu- pa stundām, bet pa dienām rakšanas darbu plāni mainās. Viss notiek ļoti strauji. Taču šobrīd operatīvos jautājumos cenšamies kontaktēt ar a/s „CATA”, lai viņiem darītu zināmas izmaiņas.

– Kāda pilsētas domei ir attieksme pret sabiedrisko transportu?

G. Šķenders: – Pilsētai sabiedriskais transports ir ļoti nepieciešams. Mums nav pretenziju, ka a/s “CATA” nebrauc vai nedara.

Varbūt

kādreiz

paburkšķam, bet viss notiek.

J. Rozenbergs: – Bijušas pāris situācijas, kad iedzīvotāji ar dažiem autobusu maršrutiem bija neapmierināti, bet visas problēmas ir atrisinātas.

– Kas notiks ar rajona padomes īpašumiem, tai skaitā ar a/s „CATA”, veidojot novadu?

G. Šķenders: -Domāju, ka rajona padomes īpašumus mazās daļiņās sadalīt nevar. Šo īpašumu nevar izvazāt. Kā jau pirms nedēļas teicu intervijā „Latvijas Avīzei”- mēs mierīgi tiktu galā ar visām tām funkcijām, kas tagad uzliktas rajona padomēm, tai skaitā – sabiedrisko transportu. Varētu būt uzņēmuma akcionāri. Katram novadam proporcionāli piederētu kāda daļa. Izveidotos padome. Cītīgi strādātu.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Saistītie raksti

Diskutē, kā uzlabot bērnu zobu veselību

07:10
28.07.2024
3

Kamēr citviet Eiropā ir pašsaprotami, ka bērniem un pieaugušajiem ir veseli zobi, Latvijā ir pašsaprotami, ka zobus mazākā vai lielākā mērā ir skāris kariess. Lai diskutētu par situāciju zobu veselībā un zobārstniecībā, Vispasaules cēsnieku dienās Cēsīs notika paneļdiskusija “Zobārstniecības aprūpes izaicinājumi Latvijā – Vai Cēsis būs pārmaiņu sākums?”. Cēsniece, Rīgas Stradiņa univer­sitātes (RSU) Zobārstnie­cī­bas fakultātes […]

Dzied un stāsta par dzīvi un darbu Norvēģijā

00:00
28.07.2024
15

Vispasaules cēsnieku dienās Cēsu pilsētas pansionātā ar stāstu par dzīvi Norvēģijā un darbu viesojās Ina Vīne. Ina ir dzimusi nītauriete, bet desmit gadus pirms došanās uz ārzemēm nodzīvoja Cēsīs. Tagad jau septiņpadsmit gadi aizvadīti Norvēģijā. Tur, ilgojoties pēc latviskā, viņa spēlē ģitāru un dzied latviešiem tuvās dziesmas, arī tautas dziesmas. Ar tām I.Vīne iepriecināja arī […]

Kā sev nenodarīt pāri, ēdot dārza veltes

07:54
27.07.2024
10

Kurš gan vasarā necenšas iespējami vairāk pamieloties ar vietējo dārzu labumiem. Ogas, augļi, svaigi dārzeņi, to vai nu katrs izaudzē pats, vai nopērk tirgū. Šie labumi ir bagāti ar vitamīniem, antioksidantiem un šķiedrvielām, taču ne katrs tos var ēst, cik vēlas. Šīs dabas veltes var radīt kairinājumu kuņģī, izraisot dedzināšanu un citas nepatīkamas sajūtas. Kādos […]

Izrāda senču mantojuma pūra lādes

00:00
27.07.2024
20

Pie Stalbes Tautas nama otro gadu tika rādīts, kas glabājas pagasta dzimtu pūra lādēs. Ikviens bija aicināts neturēt sveci zem pūra un muzikālās noskaņās dalīties ar senču atstāto mantojumu un arī ar paša darināto. Pasākumā bija skatāmi daudzi krāšņi zeķu un cimdu pāri, tamborētas endzetes spilvendrānām, izšūti dekoratīvie spilveni, grīdceliņi un citi rokdarbi. Par katru […]

Turpinās sadarbība Vācu kapu kopšanā

00:00
26.07.2024
31
1

Cēsīs viesojās Bundesvēra Rezervistu apvienības Tīringenas nodaļas Gēras sekcijas pārstāvis atvaļinātais feldfēbelis Marcels Herbsts. Pirms desmit gadiem Latvijas Brāļu kapu komitejas un vācu Karavīru kapu kopšanas apvienības “Volksbund” kopā ar Bundesvēra Rezervistu apvienības Tīringenas nodaļas Gēras sekcijas biedriem rīkoja Latvijas Zemessardzes un vācu karavīru kapu sakopšanas talku Cēsu Vācu kapos, šajos gados par kapu kopšanu […]

Vakar Gulbenes novadā divas automašīnu zādzības

09:39
25.07.2024
274

Aizvadītajā diennaktī Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes apkalpojamā teritorijā saņemta informācija par 66 gadījumiem, kad iedzīvotāji vērsušies pēc palīdzības policijā vai konstatēts, ka noticis noziedzīgs nodarījums. Reģistrēti 14 ceļu satiksmes negadījumi, kur divos gadījumos kopumā cietušas divas personas. Ceļu satiksmes jomā pieņemti 116 administratīvā pārkāpuma lēmumi, tajā skaitā 60 par ātruma pārsniegšanu. NODARĪJUMI PRET ĪPAŠUMU […]

Tautas balss

Varbūt jāalgo ārzemnieki

11:11
25.07.2024
69
Seniors raksta:

“Kad beidzot būs skaidrība par nodokļiem, tos cels vai ne! Darba grupa strādāja divus gadus, visi taču saņēma darba samaksu, vai tiešām nav nekāda saprotama rezultāta? Ja jau paši netiekam galā, tad lai labāk maksā citu valstu ekspertiem,” bija neapmierināts seniors.

Vajadzīgs veloceliņš uz Ninieri

11:10
25.07.2024
30
Riteņbraucēja raksta:

“No Cēsīm uz Līviem uzbūvēts labs veloceliņš. Tāds ir arī uz Priekuļiem. Taču daudzi cēsnieki vasarā ar divriteņiem brauc uz Niniera ezeru. Arī uz turieni vajadzētu veloceliņu, cilvēki to tiešām bieži izmantotu. Ninierī peldas ne tikai vasarās, daudzi to dara visu gadu. Protams, ziemā jau ar velosipēdu nebrauksi, bet pavasarī var sākt diezgan agri, un […]

Tīrumam apkārt ziedošs žogs

11:09
24.07.2024
21
Anda raksta:

“Zemnieki nav apmierināti un uzskata, ka ir muļķīgi apkārt laukiem atstāt neapstrādātu joslu. Viņiem taisnība, ka tā ir nezāļu audzēšanai. Nesen ceļmalā upes krastā redzēju dzeltenu labības lauku, un ap to visapkārt platā joslā zied puķu spriganes. Tās kā dzīvžogs apņēmis tīrumu. Vai tā ir prātīga saimniekošana! Puķu spriganes jau tā izplatās kā neapturama sērga. […]

Vai Baltijas ceļš aizmirsts?

12:07
23.07.2024
37
1
J. raksta:

“Visur dzirdu tikai par svētkiem, par Cēsu, Pārgaujas, Vecpiebalgas un citiem. Cēsīs uz svētkiem nezin kāpēc pat uzaicināts Livonijas ordeņa mestra Pletenberga radinieks. Bet kāda tur radniecība, ja pagājis pus gadu tūkstotis, kopš Pletenbergs sēdēja ordeņa pilī Cēsīs. Un nez vai vietējiem iedzīvotājiem bija no tā kāds labums. Taču šoreiz ne par to. Mani pārsteidz, […]

Lielā politika rada bažas

11:05
23.07.2024
17
Lasītāja K. raksta:

“Kad klausos par Amerikas prezidenta priekšvēlēšanu kampaņu un to, ko žurnālisti stāsta par Donaldu Trampu, sajūtas nav labas. Ja ASV tiešām Ukrainai vairs nepalīdzēs vai mazāk palīdzēs cīņā ar iebrucēju, Krievija jutīsies vēl varenāka. Ja sāksies sarunas par kara apturēšanu uz Ukrainai atņemto teritoriju rēķina, kur garantija, ka Krievija līdzīgu taktiku neturpinās citās kaimiņu valstīs? […]

Sludinājumi