Pirmdiena, 15. decembris
Vārda dienas: Johanna, Hanna, Jana

Stāvlaukums ir, varbūt reiz būs arī autoosta

Druva
00:00
19.03.2008
5

Uz aktuāliem jautājumiem atbildēja Cēsu domes priekšsēdētājs Gints Šķenders, izpilddirektors Jānis Rozenbergs, komunālinženieris Didzis Ozoliņš un pilsētas galvenais arhitekts Jānis Zlaugotnis.

– Kā tiek risināts autobusu stāvvietu jautājums? Vai placī pie pagaidu tirgus ir atvēlētas vietas autobusiem?

G. Šķenders: – Šis jautājums nav definējams kā ilgstoši sasāpējis. Tiklīdz tirgus pārcēlās uz pagaidu vietu, šo jautājumu iekļāvām darba kārtībā. Taču varu teikt, ka autobusiem tur nav jāstāv. Lai stāv “CATA” teritorijā un desmit minūtes pirms atiešanas laika brauc uz pieturu. Pēc citu pilsētu pieredzes, kaut vai Valmieras, zinu, ka tādu autobusu stāvlaukumu nemaz nav. Domāju, ka šajā gadījumā ir neauglīga spriedelēšana par autobusu stāvēšanu. No “CATA” teritorijas līdz pasažieru pieturām ir tikai dažu minūšu brauciens. D. Ozoliņš: – Plāns, kas man šobrīd rokās, ir saskaņots ar a/s „CATA”. Te redzama pagaidu tirgus teritorija un stāvlaukumi. Plānā paredzētas apmēram 17 vietas “CATA”, kā arī tūrisma autobusiem.

G. Šķenders: – Līdz šim, kamēr tirgus nebija pārcelts uz pašreizējo vietu, ar mani nav risināti jautājumi, ka nav kur novietot autobusus. Atzīstu – līdz ar pirmajām tirgus dienām placī valdīja bardaks, bet šobrīd situācija ir atrisināta, izveidots plāns, kā viss notiks.

-Vai tiek domāts par Cēsu dzelzceļa ēkas pielāgošanu autoostas vajadzībām? G. Šķenders: – Pirms diviem gadiem saņēmām “CATA” iesniegumu par autoostas būvniecību zemes gabalā pie bibliotēkas. Šo jautājumu neesam virzījuši tālāk, jo uzskatām, ka autoostai būtu jābūt Cēsu dzelzceļa stacijas telpās. Taču dzelzceļa ēku jautājums līdz galam nav atrisināts ne tikai Cēsīs, bet arī Valmierā un citviet. Šī ēka, protams, būtu jārenovē, reizē beidzot atrisinātu jautājumu arī par bēdīgi slavenajām tualetēm. Bet tas būtu jādara kopā ar “Latvijas Dzelzceļu”, ar kuru jau kopš 2004. gada mēģinām panākt optimālu risinājumu par stacijas ēkas apsaimniekošanu un sakārtošanu. Esam gatavi ēku pārņemt, bet nevaram veikt renovāciju un pēc tam ēku bez maksas iznomāt “LDz”, kā uzņēmums to grib. Sākumā “Latvijas Dzelzceļš” vienkārši mums atteica. Vēlāk skaidroja, ka dzelzceļa ēkas visā valstī apsaimniekos paši. Bet visas šīs lietas velkas jau gadiem. Taču nav tā, ka aizliedzām a/s “CATA” celt ieplānoto autoostu. Ideja tika apstādināta līdz mirklim, kamēr būtu skaidrība ar “Latvijas Dzelzceļu”, taču ar šo uzņēmumu līdz šim esam bijuši gandrīz vai vienīgie cīnītāji. Pie tam neveiksmīgi.

– Vai pieļaujat iespēju, ka varētu celt jaunu autoostas ēku citviet pilsētā?

G. Šķenders: – Uzskatu, ka daudz lietderīgāk būtu atjaunot pašreizējo “Latvijas Dzelzceļa” ēku, kas ir vēsturiska, un pielāgot autoostas vajadzībām. Kanalizāciju un siltumu pievilktu. Tur var ielikt nomnieku. Bet celt jaunu ēku par daudz lielākiem līdzekļiem šobrīd nebūtu īsti pareizi. Bet, ja līdzekļi ļauj, kāpēc ne?

– Vai nebiedē tas, ka tuvākajā nākotnē Cēsu autoosta varētu tikt izslēgta no reģistra, jo tā neatbildīs prasībām, kādai jāizskatās mūsdienīgai autoostai? G. Šķenders: – Laikam tas ir sāpīgākais jautājums. Taču kam autoosta visvairāk nepieciešama? Vairāk jau lauku ļaudīm, ne pilsētniekiem. Arī reti kuram tūristam tā nepieciešama. Un kur tad ir rajona padome? Kāpēc šie jautājumi būtu jārisina pilsētas domei, ja simtprocentīgi a/s “CATA” īpašnieki ir divu rajonu – Cēsu un Limbažu – padomes. Taču esam gatavi darboties kopā. Nesaku, ka neatbalstīsim! Taču domāju, ka arī pašam uzņēmumam cītīgāk būtu jāiesaistās cīņā ar “Latvijas Dzelzceļu”. Arī es ar šo situāciju neesmu apmierināts un mierā nelikšos.

D. Ozoliņš: – Bet stacijas ēka nav tā sāpīgākā pasažieru pārvadātāju problēma. Sabiedriskajam transportam pie galapunkta jābūt stāvlaukumam, kurā 45 minūtes atpūsties. Tagad šāds laukums būs. Autobusu vadītāji zinās, ka neviens vairs viņus no turienes nevar izdzīt. Domāju, ka nav vairs nekāda iemesla celt paniku vai pretenzijas.

-Vai azartspēļu zālei ir īstā vieta atrasties blakus tai, kur pulcējas pasažieri?

G. Šķenders: – Arī mēs esam pret. Bija plānots, ka “Pie bānīša” pēc pārbūves būs ēdnīca, bet rezultātā atvēra spēļu zāli. Nav izpildītas vienošanās normas, ir pārkāpti noteikumi.

J. Zlaugotnis: – Sākotnēji tikai neliela daļa objekta bija paredzēta spēļu zālei ar atsevišķu ieeju, lielākā daļa bija plānota Bānīša kafejnīcai. Objektu pieņemot, kafejnīca nebija pabeigta. Nebija ielikts aprīkojums. Bet pēc laika atklājām, ka notiek cita darbība. Sastādījām atzinumu, ka telpas tiek izmantotas neatbilstoši projektam. Turpmākā darbība būs cieši saistīta ar to, ka neļausim šādai azartspēļu vietai tur atrasties.

-Vai, rokot pilsētas ielās, Ministru kabineta noteiktajā kārtībā rajona padome vai attiecīgi Satiksmes ministrija tiek informēta par šiem darbiem, lai pasažieriem un pasažieru pārvadātājiem nerastos liekas

problēmas? (Konkrēta situācija par L. Paegles un Rīgas ielas remontdarbiem.)

G. Šķenders: – Teorētiski tā tam būtu jābūt. Par to esam informēti. Taču šajā gadījumā vajadzētu rast kopīgu valodu. Šogad rakšanas darbu būs ļoti daudz. Ja vēlamies sakoptas pilsētas ielas, ar kaut kādām neērtībām jārēķinās. Nākamos trīs gadus noteikti būs jādzīvo rakumos.

J. Rozenbergs: – Šajā gadījumā pieņemu “CATA” pretenzijas, noliecu galvu un atzīstu, ka tā bijusi mūsu vaina. Lai neteiktu- pa stundām, bet pa dienām rakšanas darbu plāni mainās. Viss notiek ļoti strauji. Taču šobrīd operatīvos jautājumos cenšamies kontaktēt ar a/s „CATA”, lai viņiem darītu zināmas izmaiņas.

– Kāda pilsētas domei ir attieksme pret sabiedrisko transportu?

G. Šķenders: – Pilsētai sabiedriskais transports ir ļoti nepieciešams. Mums nav pretenziju, ka a/s “CATA” nebrauc vai nedara.

Varbūt

kādreiz

paburkšķam, bet viss notiek.

J. Rozenbergs: – Bijušas pāris situācijas, kad iedzīvotāji ar dažiem autobusu maršrutiem bija neapmierināti, bet visas problēmas ir atrisinātas.

– Kas notiks ar rajona padomes īpašumiem, tai skaitā ar a/s „CATA”, veidojot novadu?

G. Šķenders: -Domāju, ka rajona padomes īpašumus mazās daļiņās sadalīt nevar. Šo īpašumu nevar izvazāt. Kā jau pirms nedēļas teicu intervijā „Latvijas Avīzei”- mēs mierīgi tiktu galā ar visām tām funkcijām, kas tagad uzliktas rajona padomēm, tai skaitā – sabiedrisko transportu. Varētu būt uzņēmuma akcionāri. Katram novadam proporcionāli piederētu kāda daļa. Izveidotos padome. Cītīgi strādātu.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Ar “Japānas pasakas” palīdzību veicina integrēšanu

00:00
15.12.2025
24

Koncertzālē “Cēsis” izskanējis Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra fonda (LNSO fonds) projekta koncert uzvedums “Japānas pasaka”, uz ko bija aicinātas Cēsu novada un Vidzemes skolu 3. – 12. klases, saņemot ielūgumu par piedalīšanos radošā aktivitātē. Pirms uzveduma notika sociālā darba, izglītības un kultūras profesionāļiem paredzēta ekspertu diskusija “Bērnu ar īpašām vajadzībām integrēšana sabiedrībā, izmantojot kultūras un […]

Vēsturisku ēku siltināšanas meistardarbnīca tiekas Ieriķos

00:00
14.12.2025
47

Nepieredzētu atsaucību piedzīvoja biedrības “Cēsu mantojums” sadarbībā ar Cēsu novada pašvaldību 5. un 6. decembrī rīkotā vēsturisku ēku siltināšanas meistardarbnīca, kas notika “Baložu mājā” Ieriķos jeb vēsturiskajā Ieriķu pasta ēkā. Sestdien Ieriķos sastaptie meistarklases organizatori “Dru­­­­vai” atzina, ka pieteikušies 40 dalībnieki, kas esot tiešām daudz. Meistardarbnīcas mērķis bija sniegt praktiskas zināšanas par vēsturisku ēku siltināšanu […]

Jaunās telpas Rainī apskatījuši pirmie interesenti

00:00
13.12.2025
76

Šajās dienās iespējams pieteikties biroja telpu nomas tiesību izsolei radošas un digitālas komercdarbības veikšanai Cēsīs, Raiņa kvartālā, Raiņa ielā 27. Cēsu novada pašvaldībai piederošajā ēkā, kas ieguvusi pilnīgi jaunas aprises, reizē saglabājot industriālās vides elpu, piedāvātas 11 biroja telpas ēkas pirmajā stāvā – piecas ar skatu uz iekšpagalmu un sešas ar skatu uz Raiņa ielu. […]

Katru gadu aizvien vairāk skaistu sētu

00:00
12.12.2025
150

Dzērbenes pils, tērpta greznā rotā un mirdzot Ziemassvētku ugunīs, jau attāli sveic ikvienu. Vecpiebalgas apvienības pārvaldes konkursa “Sakoptākā sēta”  dalībnieki un kaimiņi, saposušies šīgada laureātu godināšanas reizei, piepilda Tautas nama zāli. Jau astoto gadu vistumšākajā laikā, kad vakari gari un rīti vēli, cilvēki satiekas, lai atcerētos vasaru un domās jau būtu pavasarī, lai kopā priecātos par […]

Cēsīs izskan koncerts “Veltījums Djūkam Elingtonam”

00:00
11.12.2025
51
1

Djūks Elingtons noteikti ir bijis viens no galvenajiem personāžiem, kas veidojis džeza mūziku un lielās džeza mūzikas orķestrācijas. “Viņa darbības laikā arī pamazām izveidojies tāds klasiskais bigbenda sastāvs, kādu to redzam šobrīd, arī šeit uz skatuves,” sestdien, 6.decembrī, uzsākot uzstāšanos koncertzālē “Cēsis”, atzina Latvijas Radio bigbenda vadītājs Kārlis Vanags. Koncertā sestdien izskanēja Latvijas Radio bigbenda […]

Piparkūkas, vaska sveces, egļu smarža un dziesmas

00:00
10.12.2025
147

Skan Ziemassvētku dziesmas, muzicē Aivars Lapšāns. Tā ir sestdiena, kad Cēsu tirgus rosība dzirdama tālu, jo daudzi laiku velta, lai iepirktos. Jau rīta agrumā cēsnieki un iebraucēji no pagastiem ir klāt īpašajā Zie­massvētku tirdziņā. Tirdzi­nie­ki stendos radījuši gaidāmo svētku noskaņu, piedāvā gan saldus, gan ceptus, žāvētus, skābētus un marinētus kārumus, gan kaut ko jauku daiļumam […]

Tautas balss

Klientus necenšas piesaistīt

15:11
13.12.2025
24
Lasītāja I. raksta:

“Cēsīs “Latvijas Pasta” nodaļa tagad atrodas tirdzniecības centrā “Solo”. Ieejot lielajā ēkā, grūti saprast, kur atrodas pasts. Ir gan izlikta plāksne ar norādi, bet to var arī nepamanīt. Informācijas statīvs novietots uz grīdas, savukārt košie un pamanāmie veikalu nosaukumi virs tirdzniecības telpu durvīm neapzināti liek starp tiem meklēt pasta nosaukumu. Cilvēks skatās un nesaprot, kur […]

Latvijas preces - dārgas

15:11
13.12.2025
21
Seniore M. raksta:

“Visur mudina pirkt Latvijas pārtikas preces. Bet, kad veikalā paskatās, cik tās maksā, tomēr jāizvēlas ievestie produkti. Ne­zinu, vai pie vietējās produkcijas augstajām cenām vainojami tirgotāji vai ražotāji, bet kaut kas tur nav kārtībā. Vēl arī jāsaka, ka ne vienmēr vietējā produkta garša ir labāka nekā importētajām precēm. Protams, tas ir gau­mes jautājums, bet man […]

Ko mainīs likuma maiņa

11:58
07.12.2025
36
1
Lasītāja A. raksta:

“Lasu, ka mājdzīvnieks, suns, kaķis vai cits, nedrīkstēs būt īpašums. Bet kāds tad tam būs statuss, un kuram būs jāuzņemas atbildība par dzīvnieka ēdināšanu, uzraudzību, apstākļiem, kādos tas tiek turēts? Ja tas nav mans īpašums, kādu atbildību no manis var prasīt? Šķiet, juridisko formulējumu maiņa radīs daudz neskaidrību, nesapratnes. Kas sunīti, kaķīti vai papagaili mīl, […]

Cik dārgas dāvanas nes Ziemassvētku vecītis

11:57
06.12.2025
40
1
Vecmāmiņa raksta:

“Gatavojamies Zie­mas­svētkiem. Bērni raksta vēstules vecītim, stāstot, ko vēlas saņemt dāvanās, taču viņu vēlmes kļūst aizvien lielākas. Cits prasa jaunāko aifonu, cits ceļojumu uz Amerikas Disnejlendu. Saprotu, ka laiks sarežģīts, skolā, īpaši lauku mācību iestādēs, kopā mācās turīgā zemnieka un trūcīgā rokpeļņa bērns. Viens uz svētkiem saņems slēpošanu Austrijā, otrs varbūt jaunu džemperīti. Kā sadzīvot? […]

Veidenbauma prēmijas tradīcija izgaist

09:49
01.12.2025
38
G.Z. raksta:

“Uz Cēsīm nebraucu, uzskatu, ka Liepā dibinātās prēmijas tradīcija ir mirusi, to apliecina arī tas, ka prēmiju saņēmušie vairs uz pasākumu neierodas (tā bija arī iepriekšējo reizi). Iespējams, mūsdienu organizatori neprot pildīt savu misiju. Protams, laiki mainās, varbūt arī tradīcijām jāmainās, bet ir jāpaskaidro un jāpastāsta tautai, ka tiek radīts kas jauns,” atsaucoties uz “Druvas” […]

Sludinājumi