Februāra sākumā SIA Latvija Statoil uzsāka izglītojošu kampaņu, kas aicina degvielas uzpildes stacijas klientus pārdomāt plastmasas maisiņu lietderību.
Arī Statoil Cēsu degvielas uzpildes stacijā (DUS) autobraucējus uzrunā informatīvi materiāli ar jautājumu: “Vai tavam pirkumam TIEŠĀM nepieciešams maisiņš?”
Cēsu DUS vadītāja vietniece Inga Dubulte stāsta, ka lielākā daļa autobraucēju ir ievērojuši, ka šāda akcija norisinās.
“Jāatzīst, ka liela daļa autobraucēju plastmasas maisiņus nemaz arī neņem. Saka, cik tad tālu līdz automašīnai aiziet. Domāju, ka mūsdienās par ekoloģiski tīru vidi runā daudz. Latvijā pamazām iepazīstam jaunus iepakojuma veidus no videi draudzīgāka materiāla – auduma, papīra vai bio materiāla. Jāpiebilst, ka kafijas krūzītes un daudzu maizīšu iepakojumi jau lielākoties ir no materiāla, kurš sadalās,” saka I. Dubulte.
Degvielas uzpildes stacijas pārdevējs Mihails Stepuls piekrīt, ka ikdienā reti kurš autobraucējs izmanto plastmasas maisiņus. Lielākoties pirktās preces tāpat tiek aiznestas līdz automašīnai.
“Klienti DUS neiepērkas kā lielveikalos. Pie mums iegādāto lielākoties bez maisiņa aiznes līdz automašīnai. Ja nu kādam patiešām ir liels pirkums, tad plastmasas maisiņu piedāvāju,” saka M.Stepuls un atzīst, ka arī pats domā par vides nepiesārņošanu un, ja vien iespējams, izvairās no plastmasas maisiņu lietošanas.
SIA Latvija Statoilkomunikāciju vadītāja Ilze Rassa “Druvai” atzina, ka ar šīs akcijas palīdzību Statoil
centīsies mainīt pēdējo 15 gadu laikā cilvēku izveidoto ieradumu.
“Kādreiz uz veikalu pircēji gāja katrs ar savu maisiņu un tajā pārnesa iepirkumus. Tie bija arī videi daudz draudzīgāki. Taču, sākoties komercializācijai, cilvēki pieraduši staigāt no veikala uz veikalu, visur ņemot bezmaksas plastmasas maisiņus. Mēs, atšķirībā no citiem tirgotājiem Latvijā, piedāvājam mainīt šos ieradumus un samazināt ekoloģiskās pēdas nospiedumu,” saka I.Rassa un, atbildot uz jautājumu
par plastmasas maisiņa alternatīvām, saka: “Līdz šim pārdošanā
jau ieviestas pircēju iecienītās trijstūrsviestmaizes bio iepakojumā, kuru materiāls īsā laikā pilnībā sadalās vidē. Bet arī nākotnē domājam, kā pēc iespējas vairāk iestāties pret dabas piesārņošanu.”
I.Rassa atzīst, ka jau nākamajā nedēļā Statoil veiks eksperimentu, lai pārliecinātos, cik daudz autovadītāju un DUS klientu pievērsuši šai akcijai izmanību.
“No kolēģiem dzirdu labas atsauksmes, tādēļ domāju, ka ne mazums autovadītāju par šo akciju jau dzirdējuši. Pie tam jāsaka – Statoil uzpildes stacijas ir visā Latvijā, caur kurām varam paust sociālos vēstījumus, nemaksājot par reklāmu televīzijā vai presē. Un ir prieks, ka šādā veidā spējam izglītot cilvēkus,” atzīst SIA Latvija Statoil komunikāciju vadītāja.
Komentāri