Restorānu ķēdes “McDonald’s” pārstāvniecības Latvijā SIA “Premier Restaurants Latvia” apgrozījums pērn Latvijā sasniedzis 11,4 miljonus latu, šodien informēja “McDonald’s” rīkotājdirektors Baltijas valstīs Tomašs Navrockis.
Salīdzinot ar 2011.gadu, kad “Premier Restaurants Latvia” apgrozījums bija 9,69 miljoni latu, tas ir pieaugums par 18%. Savukārt “McDonald’s” peļņa pērn veidoja vairāk nekā 318 000 latu, bet Latvijas valstij nodokļos “McDonald’s” samaksāja vairāk nekā 2,8 miljonus latu. 2011.gadā uzņēmuma “Premier Restaurants Latvia” peļņa bija 590 766 lati, kas nozīmē, ka pērn peļņa ir sarukusi par teju 85,7%. Navrockis norādīja, ka šāds sarukums ir skaidrojams ar veiktajām investīcijām restorānu ķēdes paplašināšanā jau pirms aptuveni četriem vai pieciem gadiem.
Runājot par 2013.gada prognozēm, Navrockis teica, ka šī gada sākumā var novērot, ka pakāpeniski pieaug iedzīvotāju pirktspēja un atdzīvojas arī tā sauktais “ārpus mājas” ēšanas segments Baltijas valstīs. “Tas ļauj mums prognozēt, ka pārdošanas apjoms šī gada laikā Latvijā varētu pieaugt par aptuveni 9%, bet kopumā Baltijā – par 11%.
Šogad “McDonald’s” turpina investēt attīstībā – jau gada sākumā tika atvērts otrais reģionālais restorāns Jelgavā, savukārt gada otrajā pusē tiks rekonstruēts restorāns Rīgā, Krasta ielā 101.
Investīciju apjoms šogad būs pērnā gada līmenī, sasniedzot 1,3 miljonus latu. Kopumā Baltijas valstīs šogad “McDonald’s” investēs 2,45 miljonus latu.
Savukārt laikā no 2013.gada līdz 2015.gadam “McDonald’s” jaunu restorānu izveidē un esošo pārveidē visā Baltijā kopumā plāno investēt 12,6 miljonus eiro (8,86 miljoni latu). Pērn investējot 1,3 miljonus latu, “McDonald’s” turpināja attīstību un atvēra jaunu restorānu Rīgā, Vienības gatvē 115a, kā arī rekonstruēja restorānu Rīgā, Brīvības gatvē 434, piešķirot tam mūsdienīgāku dizainu un labiekārtojot apmeklētāju ērtībām.
“McDonald’s” pārstāvis arī atzīmēja, ka 2012.gadā sasniegts apmeklētāju skaits 9,6 miljoni, kas ir viens no lielākajiem uzņēmuma darbības laikā. No visām Baltijas valstīm tieši Latvijā “McDonald’s” uzrādīja lielāko pārdošanas apjomu un apmeklētāju skaitu.
Jautāts par “McDonald’s” plāniem attīstīties reģionos ārpus Rīgas, Jelgavas un Daugavpils, kur jau ir “McDonald’s” restorāni, Navrockis teica, ka konkrētu plānu patlaban vēl nav, taču “McDonald’s” ķēde meklē iespējas un vietas atvērt restorānu Liepājā, Ventspilī un Valmierā. “McDonald’s” Baltijas valstīs ir 50 apstiprināti piegādātāji no visas Eiropas, tajā skaitā arī izveidota sadarbība ar astoņiem vietējiem ražotājiem. “McDonald’s” restorāniem Baltijas valstīs salātus un dārzeņus piegādā Lietuvas uzņēmums “Salprone”, savukārt pienu – Latvijas uzņēmums “Food Union”. Tāpat kopš pagājušā gada burgeru maizītes tiek gatavotas arī no miltiem, kurus ražo Latvijas uzņēmums “Dobeles dzirnavnieks” un Igaunijas uzņēmums “Tartu Mill”.
“McDonald’s” ir ātrās ēdināšanas pakalpojumu sniedzējs ar vairāk nekā 34 000 restorānu, kuri ik dienu apkalpo ap 69 miljoniem klientu 119 valstīs. Vairāk nekā 80% “McDonald’s” restorānu pārvalda franšīzes vai uzņēmumi, kuri ieguvuši “McDonald’s” Attīstības licenci. “McDonald’s” darbību Latvijā sāka 1994.gadā, atverot restorānu Vecrīgā. Pašlaik “McDonald’s” ir 12 restorāni (desmit Rīgā un pa vienam Daugavpilī un Jelgavā) un gandrīz 600 darbinieki.
Maltas kompānijai “Premier Capital” pieder 56 “McDonald’s” restorāni Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Maltā un Grieķijā, nodarbinot vairāk nekā 2500 cilvēku. Ar vairāk nekā 26 miljoniem apmeklētāju gadā “McDonald’s” ir populārākais restorānu tīkls Baltijas valstīs.
NOZARE.LV
Komentāri